Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?

Gå ner 
4 posters

Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?
Tulwë! (Support!)
Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? I_vote_lcap57%Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? I_vote_rcap
 57% [ 4 ]
[eldar] nyenna! ([alver] mot/till mig!)
Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? I_vote_lcap0%Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Jag har ett bättre ord som jag skriver här nedanför
Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? I_vote_lcap14%Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? I_vote_rcap
 14% [ 1 ]
Vilket som funkar finfint för mig! :)
Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? I_vote_lcap29%Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? I_vote_rcap
 29% [ 2 ]
Totalt antal röster : 7
 
Omröstning stängd

FörfattareMeddelande
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Empty
InläggRubrik: Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?   Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Emptymån aug 01, 2011 6:00 pm

Tänkte att det kan vara smart och roligt att kunna skrika Hjälp på Alviska istället för att bara skrika "hjälp" på common-language ^^
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?   Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Emptytis aug 02, 2011 12:05 am

Från den andra tråden:
Tintanië skrev:
Varför använder vi inte manya- som faktiskt betyder hjälp.

A manya! - hjälp! (befallning)
Manyalyen - hjälp mig (bokstavligen du hjälper mig)

Tycker att "A manya" är att föredra, annars röstar jag för "Tulwë" Smile

*Språknörden lär dig båda*
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?   Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Emptytis aug 02, 2011 9:44 pm

Allt som är en order eller utrop skrivs med ett långt a ( vilket jag inte klarar av att skriva på min telefon ><) och sen verbet i grundform..så om jag vill ropa på tex. "support" skulle det bli: A tulwe!

Andra exempel:
A tula! - kom
A lasta! - lyssna

Tänkte bara att det kanske vore bra att förklara varför jag skrev hjälp som "A manya!"
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Tárandil

Tárandil


Antal inlägg : 23
Join date : 11-07-18
Age : 31
Ort : Stockholm

Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?   Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Emptyons aug 03, 2011 3:50 am

A manya.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?   Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Hjälp med översättning av sång?
» Nattens Demon
» Hjälp karaktärsidé...
» Har vi något ord för hjälp?
» Hjälp med mening?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: I Eldalië :: I lambë eldaiva - Alviska-
Hoppa till: