Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Hjälp karaktärsidé...

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Melardhoniel

Melardhoniel


Antal inlägg : 29
Join date : 10-09-13

Hjälp karaktärsidé... Empty
InläggRubrik: Hjälp karaktärsidé...   Hjälp karaktärsidé... Emptytor dec 30, 2010 12:46 pm

Hej igen Smile

Det är väl mest min humor men jag har en idé och undrar om ni kan bolla det med mig??

Går det att spela en skogsälva som tror sig vara skogsalv?
eller tvärtom?


Det är så att jag har kläder för en skogsälva än en skogsalv... långa spetsiga öron... lövkrona... och en lång stickad brun/grön volang tröja...
Till överst på sidan Gå ner
Mirdan
Morinthar
Mirdan


Antal inlägg : 25
Join date : 10-07-23
Age : 35
Ort : Stockholm

Hjälp karaktärsidé... Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp karaktärsidé...   Hjälp karaktärsidé... Emptytor dec 30, 2010 4:43 pm

Om du var en skogsälva hade jag inte velat att du satt med på skogsalvmöten eller la dig i skogsalvsaffärer. Och tvärt om hade jag tyckt att du varit sinnesrubbad och undvikit dig som pesten.

Skogsalvkläder behöver inte vara så avancerade och på dessa månader som är kvar till lajvet skulle du säkert kunna fixa en uppsättning även på väldigt limiterad budget.
Till överst på sidan Gå ner
Melardhoniel

Melardhoniel


Antal inlägg : 29
Join date : 10-09-13

Hjälp karaktärsidé... Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp karaktärsidé...   Hjälp karaktärsidé... Emptytor dec 30, 2010 4:51 pm

Mirdaw skrev:
Om du var en skogsälva hade jag inte velat att du satt med på skogsalvmöten eller la dig i skogsalvsaffärer. Och tvärt om hade jag tyckt att du varit sinnesrubbad och undvikit dig som pesten.

Skogsalvkläder behöver inte vara så avancerade och på dessa månader som är kvar till lajvet skulle du säkert kunna fixa en uppsättning även på väldigt limiterad budget.

Jag kunde gissa på att jag skulle få ett sådant svar men jag var tvungen att fråga Smile

Och ja hoppas med att jag hinner fixa alvkläder... är bara dålig på att sy men det går nog!
Till överst på sidan Gå ner
Mirdan
Morinthar
Mirdan


Antal inlägg : 25
Join date : 10-07-23
Age : 35
Ort : Stockholm

Hjälp karaktärsidé... Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp karaktärsidé...   Hjälp karaktärsidé... Emptysön jan 02, 2011 7:10 pm

Jo att lära sig sy kan verka skrämmande i början, lärde mig själv sy för typ ett år sedan. Mitt bästa tips är att hitta nån som kan sy som gärna visar hur man gör för att komma igång. Eller om man inte har någon sån så kan man skaffa en bra bok om sömnad. Brukar finnas riktigt bra böcker på biblioteket(hitta gärna en om mönsterkonstruktion). Och så gör ett prov av mönstret av antingen gamla lakan eller billigt tyg först så märker man misstag man gör innan man klipper/syr i det dyra tyget.
Till överst på sidan Gå ner
Davio




Antal inlägg : 7
Join date : 10-09-15

Hjälp karaktärsidé... Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp karaktärsidé...   Hjälp karaktärsidé... Emptytis jan 04, 2011 9:44 pm

Ett liknande tips, är att försöka se om det finns lajvföreningar i närheten som har hantverkskvällar eller liknande som man kan gå med i. Ofta inga problem och där kan man säkert få hjälp, idéer och bli upplärd. I Stockholm vet jag att Lilla Gillet har sådana kvällar, samt så sätter Mellonath Galadhion, alvgruppen, igång nu med mer regelbundna hantverksträffar.
Till överst på sidan Gå ner
Melardhoniel

Melardhoniel


Antal inlägg : 29
Join date : 10-09-13

Hjälp karaktärsidé... Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp karaktärsidé...   Hjälp karaktärsidé... Emptyfre jan 07, 2011 10:47 am

Det var bra idéer ni har som jag kan använda mig av. Det hjälper mig att komma igång så tack för tipsen Smile
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Hjälp karaktärsidé... Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp karaktärsidé...   Hjälp karaktärsidé... Emptysön jan 09, 2011 6:54 pm

Annars tar jag beställningar, men det kostar en slant förstås Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hjälp karaktärsidé... Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp karaktärsidé...   Hjälp karaktärsidé... Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hjälp karaktärsidé...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Nattens Demon
» Har vi något ord för hjälp?
» Hjälp med mening?
» Hjälp med översättning av sång?
» Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Utrustning & tips! :: Skisser och idéer-
Hoppa till: