Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Hjälp med mening?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Hjälp med mening? Empty
InläggRubrik: Hjälp med mening?   Hjälp med mening? Emptylör jul 16, 2011 1:21 am

Skulle vilje ha en korrekt översättning från svenska till quenya, har försökt själv men lyckas inte >< jäkla skit! :p Vill någon översätta på en bild så jag kan se hur det ser ut ordentligt? Kommer mycket troligt att använda det på lajvet ^^ Om någon kan översätta den till quenya och skriva det på "svenska" (dvs, hur det uttalas XD) så skulle det vara toppen! Very Happy

Meningen är: Alver är skogen, Alver är Arda. Människor är okunniga ungar.

Smile
Till överst på sidan Gå ner
Tasardil
Apairë



Antal inlägg : 61
Join date : 10-12-01

Hjälp med mening? Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp med mening?   Hjälp med mening? Emptylör jul 16, 2011 3:48 pm

Eldar nar i taurë. Eldar nar Arda. Atani nar hínar handalórë.

Där är det skrivet på quenya, men med latinska (vanliga) bokstäver. Vill du ha det med tengwar också?

[Edit: Lagt till ett i, det var ju skogen, inte skog. Det saknas i texten nedan, men peta på mig, så hjälper jag dig med att lägga till det]


Senast ändrad av Tasardil den lör jul 16, 2011 10:45 pm, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Tasardil
Apairë



Antal inlägg : 61
Join date : 10-12-01

Hjälp med mening? Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp med mening?   Hjälp med mening? Emptylör jul 16, 2011 4:08 pm

Med tengwar blir det (observera att det är ett komma efter första satsen och punkt efter andra och tredje, precis som du skrev det. Kan eventuellt vara värt att se över, dock. Personligen hade jag satt samma punktuation efter första och andra satsen. Men men...):

Hjälp med mening? Tengwar
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Hjälp med mening? Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp med mening?   Hjälp med mening? Emptylör jul 23, 2011 11:18 pm

Oooh niiiiice!! :-D vill du lägga till i-et i tengwar också? ska antagligen behöva använda det senare ^^
Till överst på sidan Gå ner
Tasardil
Apairë



Antal inlägg : 61
Join date : 10-12-01

Hjälp med mening? Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp med mening?   Hjälp med mening? Emptytis jul 26, 2011 9:12 pm

Jag skall lägga till i:et så snart jag kan (men det tar en liten stund, så jag kan inte fixa det nu, med föräldrar på besök och allt...

Men om du vill göra det själv, så är det bara att ta vokalbäraren (det tjockare strecket underst i första tecknet) och kombinera det med en prick, i stil med den du hittar över sista tecknet i sjunde ordet. Men som sagt, jag fixar senast nästa vecka Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hjälp med mening? Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälp med mening?   Hjälp med mening? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hjälp med mening?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Nattens Demon
» Hjälp karaktärsidé...
» Har vi något ord för hjälp?
» Hjälp med översättning av sång?
» Vilket ord skulle du vilja använda om du skulle behöva skrika på "Hjälp" på alviska?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: I Eldalië :: I lambë eldaiva - Alviska-
Hoppa till: