Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Frågor om alvsynen och utposten

Gå ner 
+4
Calmalindë
Górwêleth
Nenlimba
Ariath
8 posters
FörfattareMeddelande
Ariath




Antal inlägg : 37
Join date : 09-05-08

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptymån jun 08, 2009 12:37 am

Jag undrar helt enkelt om ni kan lägga upp klansynen och alvsynen här på forumet så att man kan få tag på en oficiell version, därför att jämför man alvsynen på enhörningens sida med den på alvhemsidan så är de ju olika och det är svårt att veta vad som gäller.
Sedan undrar jag om det kommer komma en förklarning till klansystemet, hur det uppkommit, varför alverna har de klaner de har. Lite historia vad som inträffat mellan att alverna (sånna som Minnenteros och Istadon) levde och nutidens alver, hur splittringen har gått till, vore heller inte fel.

Sedan har jag en fråga om utposten
Jag har fått veta att den skall splittras upp i många mindre alvläger och att detta är Hasses beslut. Stämmer det, och i så fall, vad är motivationen till det belutet?

Jag frågar det här för att jag håller på att sätta ihop en grupp inför hösten och det är svårt att få med folk om de man inte kan tala om vad som gäller.
Till överst på sidan Gå ner
Nenlimba

Nenlimba


Antal inlägg : 20
Join date : 09-05-31
Age : 32
Ort : Uppsala

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptymån jun 08, 2009 1:55 pm

Det stämmer, vi ska flytta mer mot gamla stendal hållet, i mindre grupper. Off anledningen tror jag var den att skogen mot ängen nedanför alvhem har skövlats, och det är ganska trist att bo där som alv då, och att det ska bli mer dynamik mellan grupperna, att man måste springa runt till alla och sprida information och så. Det ska även byggas en människoby nära området där skogen har skövlats. Hasse(eller skuggtand) förklarade att vi skulle flytta in-lajv, när alverna var i demongrottan.

trevligt med fler alver Very Happy

en mer detaljerad klansystem-förklaringen lämnar jag till någon annan för nu måste jag göra annat! Med det är iaf också skapat för mer dynamik och mer rollspelande mellan de olika klanerna, samt att det ska vara lätt för nybörjare att skapa en roll och hitta attribut att spela efter.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/wallinc
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptytis jun 09, 2009 9:20 pm

Jag tror stenhårt på det här upplägget. Klaner som liknar varandra i åsikter och värderingar bor tillsammans. Större delen av VALS tillhör Vaiwa, så vi kommer att bo i Vaiwalägret vad Lorin än tycker om det Wink Spelet mellan klanerna drog igång bra senast och jag tror det kommer ladda ännu mer det här lajvet.

Ett förslag till lägeruppdelning skulle kunna vara:

Calina
Lindëlëa

Vaiwa
Apairë
Maranwë

Morinthar
Othari
Roime

Nyeri
Lairë
Tyar
Istima

Om man ser till både deltagandeintresse till olika klaner och vilka som verkar passa ihop! Jag ser fram emot höstens lajv och nya äventyr i alla fall.
Till överst på sidan Gå ner
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptytor jun 25, 2009 8:21 am

ser också riktigt mycket fram mot nästa lajv Very Happy måste läsa på ordentligt om klanerna så att jag kan det utantill Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptysön jun 28, 2009 7:55 pm

det stämmer nenlimba, dels så som du säger och att offlägret ska ligga vid parkeringen, så antagligen så kommer det att bli en myrstig rakt igenom där vi jämt bott, mer info kommer senare.
jag ska åka ner någon helg(ska ner nu i helgen, men det kommer att vara powermeet, så de kommer nog inte finnas tid, få se på söndag) och kolla ut lägerplatser, hade tänkt mig att de ska vara 4-5 läger där vi plaserar sånna som vill bo med varandra och gärna sånna av klanerna som tänker lika...tror inte att det är någon som vill bo med mig dock:lol:
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptysön jun 28, 2009 10:23 pm

Gustav! Finns det någon möjlighet att man kan få följa med dig ut och titta på lägerplatser? Kan nog kanske ta mig till västerås gratis nästa helg nämligen!
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptymån jun 29, 2009 8:51 am

då kan jag höra av mig på söndag så kan du kanske följa med ut
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptymån jun 29, 2009 8:11 pm

Är rädd att vi kanske måste höras tidigare... Måste kunna ta mig till västerås du vet. Och lite planering är alltid en fördel.
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptytis jun 30, 2009 7:01 pm

som sagt blir inget på söndag endåSad
Till överst på sidan Gå ner
Aiwë
Railari
Aiwë


Antal inlägg : 43
Join date : 10-03-19
Ort : Piteå

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptyfre mar 19, 2010 1:51 pm

Alla ni som känner mig och inte tipsade mig om det här forumet - what the hell?
Jättebra idé annars, alla som ligger bakom det får en guldstjärna! Smile

Syn på klanerna efterlyses!
Jag börjar fundera på om jag kommit helt fel. Jag är railari och gillar synen som jag kommer ihåg den, fokusera på skogen och dess bästa, inte fatta så mycket beslut och följ order. SMYGA. Cool
Men... min alv(och jag) gillar att argumentera och framför allt fundera över saker (i oändlighet från alla tänkbara vinklar) och ifrågasätta saker. Vad är sant och inte? Det känns inte särskilt framåtsträvande/inte-tänka-efter-så-länge-mer-agerande.
Att sitta på en stubbe och prata med en grupp människor i en kvart utan att svara på deras fråga är hur kul som helst.
Tips och råd mottages gärna.

Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 68
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Klantillhörighet   Frågor om alvsynen och utposten Emptysön mar 21, 2010 12:39 am

Välkommen till Istima min vän! study
Diskution om /av oss finns här i forumet

Aiwë skrev:
Alla ni som känner mig och inte tipsade mig om det här forumet - what the hell?
Jättebra idé annars, alla som ligger bakom det får en guldstjärna! Smile

Syn på klanerna efterlyses!
Jag börjar fundera på om jag kommit helt fel. Jag är railari och gillar synen som jag kommer ihåg den, fokusera på skogen och dess bästa, inte fatta så mycket beslut och följ order. SMYGA. Cool
Men... min alv(och jag) gillar att argumentera och framför allt fundera över saker (i oändlighet från alla tänkbara vinklar) och ifrågasätta saker. Vad är sant och inte? Det känns inte särskilt framåtsträvande/inte-tänka-efter-så-länge-mer-agerande.
Att sitta på en stubbe och prata med en grupp människor i en kvart utan att svara på deras fråga är hur kul som helst.
Tips och råd mottages gärna.

Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptylör mar 27, 2010 9:39 am

Jag håller på att skriva våran mytologi/klanhistorik! Jag är uppe i 10 sidor nu och har skrivit om hur världen skapades och klanerna Calina, Istima, Lindelëa och Railari bildades. Jag jobbar på det! Jag måste dock hitta någon som är villig att översätta texten till svenska Sad Sorry allihopa, men jag klarar inte av att skriva någonting av vettig kvalitet i mitt eget modersmål längre.

Om ni vill kan jag lägga upp texten på engelska på forumet om ni vill ha den?? Problemet är ju också att texten inte är riktigt klar ännu och kommer nog att finslipas en bit. Alltså... jag vet inte riktigt hur jag gör detta på bästa sätt. Vad tycker ni?

Om jag fortsätter att skriva lika detaljerat som jag har gjort hittills så kommer slut texten säkert komma upp åt 30 sidor minst! Fast jag har delat upp dokumentet i klara rubriker så man behöver ju inte läsa allt om man inte har lust. Det går lätt att bara snegla på det som påverkar sin karaktär. Jag har satt som mål att skriva klart hela historien/alvsynen/mytologin/? till höstlajvet.

Tips på saker som kan tryckas in i våran historia är väldigt uppskattat! Personligen ser jag fram emot att skriva om Lai-Taure-Mar för det enda jag/vi vet om stället är att det används som in-anledning för våra off-saker Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Emptylör mar 27, 2010 3:21 pm

Lägg upp den när du är klar, så kan vi hjälpas åt att översätta allteftersom Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Frågor om alvsynen och utposten Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om alvsynen och utposten   Frågor om alvsynen och utposten Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Frågor om alvsynen och utposten
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Varga timmen
» Lite frågor..
» En ny skogsalvs frågor
» Ohtari frågor?
» Frågor angående ålder!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Allmänt om kampanjen-
Hoppa till: