Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Ny sida för lajvquenya

Gå ner 
+2
Górwêleth
Ariath
6 posters
FörfattareMeddelande
Ariath




Antal inlägg : 37
Join date : 09-05-08

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptysön maj 24, 2009 6:45 pm

Jens Friberg som skapade den första lajvquenyan har nu påbörjat ett nytt projekt som går upp på att skapa en ny och förbättrad version av den. Mycket är likt så det blir inte mycket att lära om om du kan den gammla varianten.

Hans hemsida hittar du här:
http://lajvalviska.webs.com/

Jag tänker använda den här queyan på lajven och föreslår att den antas som standard för alver i Eleriakampanjen, någon däremot?
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyons jun 03, 2009 9:02 pm

Rebecca är däremot. Hon vill att vi skiftar till Sindarin.
Till överst på sidan Gå ner
Ariath




Antal inlägg : 37
Join date : 09-05-08

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyons jun 03, 2009 11:11 pm

Ok, det är jag helt emot, men vi tar den diskussionen i tråden som är avsedd till den.
Till överst på sidan Gå ner
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 1:27 am

eller om man har fritid och har lätt för språk så kan man ju lära sig tolkien Quenya

om Quenya
Quenya själv kurser

dessa sidor är dock på engelska och kan kanske därför vara svåra att tillgodogöra sig.
Till överst på sidan Gå ner
Jens Friberg

Jens Friberg


Antal inlägg : 17
Join date : 09-06-07
Age : 45
Ort : Göteborg/Oslo

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 1:42 am

Erëssea skrev:
eller om man har fritid och har lätt för språk så kan man ju lära sig tolkien Quenya

om Quenya
Quenya själv kurser

dessa sidor är dock på engelska och kan kanske därför vara svåra att tillgodogöra sig.


Rekommendras med glädje:)
Däremot skall man inte räkna med att få använt det till lajv, eftersom få kan det....vet av egen erfarenhet:(
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lajvalviska.webs.com
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 1:44 am

Jens Friberg skrev:

Rekommendras med glädje:)
Däremot skall man inte räkna med att få använt det till lajv, eftersom få kan det....vet av egen erfarenhet:(

jo det vet jag... men det finns några få som kan grunderna i det och jag tycker själv att det är roligt att lära sig det riktiga tolkien språket... men det är ju lajvquenyan som är skogsalvsspråket i eleria så man är ju lite klyven....
Till överst på sidan Gå ner
Jens Friberg

Jens Friberg


Antal inlägg : 17
Join date : 09-06-07
Age : 45
Ort : Göteborg/Oslo

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 1:47 am

Erëssea skrev:
Jens Friberg skrev:

Rekommendras med glädje:)
Däremot skall man inte räkna med att få använt det till lajv, eftersom få kan det....vet av egen erfarenhet:(

jo det vet jag... men det finns några få som kan grunderna i det och jag tycker själv att det är roligt att lära sig det riktiga tolkien språket... men det är ju lajvquenyan som är skogsalvsspråket i eleria så man är ju lite klyven....


Ack...ack...vet vad du menar.

Annars är ju svordommar på Quenya en kul hobby:)

....din fanga-nyano
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lajvalviska.webs.com
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 1:55 am

Citat :
Ack...ack...vet vad du menar.

Annars är ju svordommar på Quenya en kul hobby:)

....din fanga-nyano


du kan vara din finda wen

har bara precis börjat lära mig lite gramatik och utal så jag är ju själv långt ifrån expert i alviska med det är extremt roligt.


Senast ändrad av Erëssea den fre jun 26, 2009 1:57 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Jens Friberg

Jens Friberg


Antal inlägg : 17
Join date : 09-06-07
Age : 45
Ort : Göteborg/Oslo

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 1:56 am

Erëssea skrev:
Citat :
Ack...ack...vet vad du menar.

Annars är ju svordommar på Quenya en kul hobby:)

....din fanga-nyano


du kan vara din finda wen


Maiwe

ar caimandil
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lajvalviska.webs.com
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 2:02 am

Jens Friberg skrev:
Erëssea skrev:
Citat :
Ack...ack...vet vad du menar.

Annars är ju svordommar på Quenya en kul hobby:)

....din fanga-nyano


du kan vara din finda wen


Maiwe

ar caimandil


Malwa Orco


Sí ne lestuva ar lora

namárië
Till överst på sidan Gå ner
Jens Friberg

Jens Friberg


Antal inlägg : 17
Join date : 09-06-07
Age : 45
Ort : Göteborg/Oslo

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 2:05 am

det har en viss humor att du skall i säng efter att jag kallade dig sängälskare då.....


nan aiya....quetta manyanna:P
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lajvalviska.webs.com
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 2:09 am

Jens Friberg skrev:
det har en viss humor att du skall i säng efter att jag kallade dig sängälskare då.....


nan aiya....quetta manyanna:P

så sant...
hade hoppast på att du skulle följa mig hela vägen dit och älska med mig i sängen... som alla andra sängälskare... jag är inte tillräckligt hård för att vara golvälskare Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Jens Friberg

Jens Friberg


Antal inlägg : 17
Join date : 09-06-07
Age : 45
Ort : Göteborg/Oslo

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 2:11 am

ai melin...si tulanye:P
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lajvalviska.webs.com
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptyfre jun 26, 2009 4:19 pm

Herregud >.<
Till överst på sidan Gå ner
Jens Friberg

Jens Friberg


Antal inlägg : 17
Join date : 09-06-07
Age : 45
Ort : Göteborg/Oslo

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptylör jun 27, 2009 12:23 am

Górwêleth skrev:
Herregud >.<

Jag är farlig med mina Liv Tyler immitationer
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lajvalviska.webs.com
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptylör jun 27, 2009 2:30 pm

Ledsen grabben, men du är faktiskt inte det minsta lik Liv Tyler :p
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptymån jun 29, 2009 12:52 pm

nu har vi på nått sätt gått från alvisk disskution till att börja föreslå alskog på quenya...lite väl i värsta laget.

appropå Liv Tyler så är hon efter sin "prestation" som Arwen(som har på tok för stor del av filmen) en abnormalitet för mig...hon existerar inte i mitt universum....hennes far däremot;)

faktiskt så tycker jag, efter att ha läst igenom lite på din sida jens att vi borde slå fast att den används och också uppmuntra till det... lajvquenyan har kommit långt sen tiden med Alver.nu:D:D:D:D

det är helt enkelt för orimligt att vi ska kunna snacka tolkienquenya (har själv pluggat Fauskganger ordlista och dom där jävla lektionerna för några år sedan) ingen knod lr människa med skola eller jobb har tid eller lust med det hela...om man inte är en eldsjäl(jens)
Till överst på sidan Gå ner
Jens Friberg

Jens Friberg


Antal inlägg : 17
Join date : 09-06-07
Age : 45
Ort : Göteborg/Oslo

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptymån jun 29, 2009 11:55 pm

Galadrim skrev:
appropå Liv Tyler så är hon efter sin "prestation" som Arwen(som har på tok för stor del av filmen) en abnormalitet för mig...hon existerar inte i mitt universum....hennes far däremot;)

L. Tyler lät hela filmerna som att hon pratade med väldigt mycket utandningsluft. "Jaahg ärhhh Arwenhhhh"
Fenomenet brukar markeras med ett par ¨ innom fonetiken, vilket är lustigt eftersom gubben Tolkien gärna slänge in epp par sådana prickar på sina vokaler.
-Kan L.Tyler vara den ände som anvnde riktigt uttal:P
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lajvalviska.webs.com
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptytis jun 30, 2009 7:08 pm

i quenyan så anväder man väl dom i slutet om ordet slutar på en vokal...lr har jag fel?


L taylor låter ju bara som om hon råkat få bedövningsmedel i käken
Till överst på sidan Gå ner
Jens Friberg

Jens Friberg


Antal inlägg : 17
Join date : 09-06-07
Age : 45
Ort : Göteborg/Oslo

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptytis jun 30, 2009 7:51 pm

Galadrim skrev:
i quenyan så anväder man väl dom i slutet om ordet slutar på en vokal...lr har jag fel?


L taylor låter ju bara som om hon råkat få bedövningsmedel i käken


Mr T. skrev ¨för att det inte skulle missförstås med engelskt uttal.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lajvalviska.webs.com
Rácanórimë

Rácanórimë


Antal inlägg : 61
Join date : 09-08-04
Age : 32
Ort : Thule

Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Emptylör aug 08, 2009 1:35 pm

Erëssea skrev:
eller om man har fritid och har lätt för språk så kan man ju lära sig tolkien Quenya

om Quenya
Quenya själv kurser

dessa sidor är dock på engelska och kan kanske därför vara svåra att tillgodogöra sig.

Om folk inte har märkt det ännu så vill jag proklamera Tolkiens quenya i en snabbkurs under min tråd "Min Quenyakurs på svenska", nu kan man helt enkelt lära sig quenyan utan att behöva gå massa omvägar genom engelskan. Baserad på de ovnastående kurserna
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ny sida för lajvquenya Empty
InläggRubrik: Sv: Ny sida för lajvquenya   Ny sida för lajvquenya Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Ny sida för lajvquenya
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Tengwar sida?
» Lajvquenya lektion 1
» Quenya eller lajvquenya, that's the question

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: I Eldalië :: I lambë eldaiva - Alviska-
Hoppa till: