Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Spinnoff på Celiths Designhörna

Gå ner 
+7
Auringel
Górwêleth
Erdinen
Erenquar
Lossë/Laucindë
Hisriel
Mirima
11 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4
FörfattareMeddelande
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 5:58 pm

Lirulin skrev:
Lossë skrev:
ojj snyggt Very Happy

men la märke till en grej nu i höstas på mitt 1a lajv: ljusa färger (dina ärmar) är INTE bra på natten, så se till att kunna byta till nåt mörkare om du ska ha det

sant det du säger. Men det kan räcka med en grå/annan mörk färgad mantel för att dölja ngt sånt ;P

det kan det iofs men en mantel är la i vägen i strid?
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 6:46 pm

Lossë skrev:
Lirulin skrev:
Lossë skrev:
ojj snyggt Very Happy

men la märke till en grej nu i höstas på mitt 1a lajv: ljusa färger (dina ärmar) är INTE bra på natten, så se till att kunna byta till nåt mörkare om du ska ha det

sant det du säger. Men det kan räcka med en grå/annan mörk färgad mantel för att dölja ngt sånt ;P

det kan det iofs men en mantel är la i vägen i strid?

jo, men en cape då ? (A)
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 7:04 pm

Lossë skrev:
ojj snyggt Very Happy

men la märke till en grej nu i höstas på mitt 1a lajv: ljusa färger (dina ärmar) är INTE bra på natten, så se till att kunna byta till nåt mörkare om du ska ha det

Eey vi drower har vitt hår så ni skogsalver kan iaf ha vita ärmar sy ni syns lika mycket. Iof får man välidgt olika reaktioner av vita ärmar än vitt hår Wink

btw fin skiss färgsatt i photoshop?
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 7:31 pm

Erdinen skrev:
Lossë skrev:
ojj snyggt Very Happy

men la märke till en grej nu i höstas på mitt 1a lajv: ljusa färger (dina ärmar) är INTE bra på natten, så se till att kunna byta till nåt mörkare om du ska ha det

Eey vi drower har vitt hår så ni skogsalver kan iaf ha vita ärmar sy ni syns lika mycket. Iof får man välidgt olika reaktioner av vita ärmar än vitt hår Wink

btw fin skiss färgsatt i photoshop?

ja, ni syns på långa vägar. eller iallafall erat hår Wink
Till överst på sidan Gå ner
Sara

Sara


Antal inlägg : 15
Join date : 10-09-24

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 7:45 pm

Så mycket svar, Jo jag har andra "skjortor" / tunikor i andra färger, samt så har hon ju så klart en mantel med huva till som jag tror blir djupt mörkgrön.
Det är färglagt i Corel painter, jag föredrar painter över photoshop. Det är dessutom bara flat colors, funderar på att färglägga den ordenkligt faktiskt.

Nu börjar jag faktiskt tänka på allvar att slopa västen haha
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 8:04 pm

Sara skrev:
Så mycket svar, Jo jag har andra "skjortor" / tunikor i andra färger, samt så har hon ju så klart en mantel med huva till som jag tror blir djupt mörkgrön.
Det är färglagt i Corel painter, jag föredrar painter över photoshop. Det är dessutom bara flat colors, funderar på att färglägga den ordenkligt faktiskt.

Nu börjar jag faktiskt tänka på allvar att slopa västen haha

nee, västen är ju assöt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 8:55 pm

jaa ha kvar västen,

och Erdinen, ni drower kan ju ha hatt? ^^ eller nåt
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 9:05 pm

Lossë skrev:
jaa ha kvar västen,

och Erdinen, ni drower kan ju ha hatt? ^^ eller nåt

hatt på hjälmen great.. nej har huva på piwafwin inte lika löjligt som hatt.
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 9:38 pm

jamen om ni nu har hjälm, vad klagar du på ?? håret syns la inte igenom?
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytis sep 28, 2010 10:50 pm

Lossë skrev:
jamen om ni nu har hjälm, vad klagar du på ?? håret syns la inte igenom?

------->
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Sara

Sara


Antal inlägg : 15
Join date : 10-09-24

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptyons sep 29, 2010 11:12 pm

Hej igen!
Jag behöver eran hjälp.

jag håller på med den här bilden
Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Eleria
Just nu och den ska föreställa hur min karaktär trampar in i en stor händelse i eleria.
Typ ett slag fält. xD eller nått..

I de senaste lajven (där i kring) skulle ni kunna berätta det största som har hänt i dem? eller där i mellan, historia mässigt?Hoppas ni förstår.
Bakgrunden går att ändra till något mer passande om det skulle behövas.

Tack på förhand!

Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 9:06 am

herregud vad duktig du är på att rita! Shocked

sista lajvet var det en demonfurste som var ute efter oss, men jag tror han besegrades, och isåf är nog den historien avslutad....




Erdinen skrev:
Lossë skrev:
jamen om ni nu har hjälm, vad klagar du på ?? håret syns la inte igenom?

------->

hmm,.... ha en sån där lös huva då? i svart tyg, skulle nog passa riktigt bra! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 1:32 pm

Lossë skrev:
herregud vad duktig du är på att rita! Shocked

sista lajvet var det en demonfurste som var ute efter oss, men jag tror han besegrades, och isåf är nog den historien avslutad....

Erdinen skrev:
Lossë skrev:
jamen om ni nu har hjälm, vad klagar du på ?? håret syns la inte igenom?

------->

hmm,.... ha en sån där lös huva då? i svart tyg, skulle nog passa riktigt bra! Very Happy

Jup det är det jag har, sydde upp en löstagbar i svart ylle i våras Very Happy Jag menade inte att klaga ville bara ha det lättare att fånga skogsalver för att skrämma upp dem lite.

Fast jag kommer att modda hjälmen nu, vill kunna ta av visiret om jag vill köra mer ninja än heavy weapons guy. Man orkade lajva så mycket mera utan harnesk.


Demonfursten fick sin artefakt av Grim andra kvällen så skogsalverna kunde egentligen bara koncentrera sig på svarbloden. Så nej han är inte besegrad det är lite svårt att döda en demonfurste fast sånt information ska man fråga en magiker. Typ Erdinen eller Ask.

Sen var skogsalverna delaktiga att döda ledaren för skugg-gillet

Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 6:24 pm

vad var de för en artefakt? demonskallen?
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 6:27 pm

Lossë skrev:
vad var de för en artefakt? demonskallen?

det får du ta reda på in Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 6:33 pm

ska jag göra en fuling och fråga i IN-sektionen? xD
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 6:53 pm

Lossë skrev:
ska jag göra en fuling och fråga i IN-sektionen? xD

haha du kan ju prova och fråga cashmar Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 7:24 pm

din alv-dagroll?
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 7:41 pm

Lossë skrev:
din alv-dagroll?

Det är Erdinen, Cashmar är min drow.
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 11:15 pm

Var snälla och tona ner In-Snacket lite, tack. Tänk på att det dels är ett allmänt forum, där vem som helst kan komma in och läsa och sålunda ta del av er IN-kunskap, och dessutom är det många som inte vill få sådan information "spoilad", utan vill ta reda på det själva IN.

Inte riktat mot någon speciell, bara en allmän påtryckning Smile låt alverna och deras tillhandahavanden förbli gåtfulla och mystiska.
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptytor sep 30, 2010 11:36 pm

Erenquar skrev:
Var snälla och tona ner In-Snacket lite, tack. Tänk på att det dels är ett allmänt forum, där vem som helst kan komma in och läsa och sålunda ta del av er IN-kunskap, och dessutom är det många som inte vill få sådan information "spoilad", utan vill ta reda på det själva IN.

Inte riktat mot någon speciell, bara en allmän påtryckning Smile låt alverna och deras tillhandahavanden förbli gåtfulla och mystiska.

Sant, som tur sade jag bara det som de flesta känner till. Nästan iaf Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptymån feb 14, 2011 10:35 pm

Varigt sjuk så började måla lite i akvarell så tänkte att kanske någon här som inspireras så jag delar med mig
måste dock varna att bilden är på 17 mb eftersom jag gillar att jobba med stora bilder Wink

http://cl.ly/0n1I0G3X1r2P1j0X0l0W

work in progress
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptymån feb 14, 2011 11:10 pm

Erdinen skrev:
Varigt sjuk så började måla lite i akvarell så tänkte att kanske någon här som inspireras så jag delar med mig
måste dock varna att bilden är på 17 mb eftersom jag gillar att jobba med stora bilder Wink

http://cl.ly/0n1I0G3X1r2P1j0X0l0W

work in progress

den var tvungen att ladda en stund men det var helt klart värt det. Wow alltså Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Emptyons feb 16, 2011 12:12 pm

Erdinen skrev:
Varit sjuk så började måla lite i akvarell så tänkte att kanske någon här som inspireras så jag delar med mig
måste dock varna att bilden är på 17 mb eftersom jag gillar att jobba med stora bilder Wink

http://cl.ly/0n1I0G3X1r2P1j0X0l0W

work in progress

Stört snyggt!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 4 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Spinnoff på Celiths Designhörna
Till överst på sidan 
Sida 4 av 4Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4
 Liknande ämnen
-
» Celiths Designhörna

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Utrustning & tips! :: Skisser och idéer-
Hoppa till: