Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Spinnoff på Celiths Designhörna

Gå ner 
+7
Auringel
Górwêleth
Erdinen
Erenquar
Lossë/Laucindë
Hisriel
Mirima
11 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptytis aug 24, 2010 8:43 pm

japp...
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptytis aug 24, 2010 9:00 pm

auringel skrev:
japp...

låter riktigt skoj Wink
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 13, 2010 8:00 pm

Lossë skrev:
nää, man måste väl vara öppen mot ALLA (typ) särskilt inom det egna folket, om man ska kunna skaffa sig så mycket kunskap det går Smile
man kan ju inte stänga av vissa källor bara för att man rent personligt inte kommer bäst överens

Lossë verkar väldigt nyfiken Wink Och klart man ska vara öppen mot sin egen ras. Men håll människor och annat otyg utanför tack Wink
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 13, 2010 10:29 pm

jaa såhär efter Lossës första "handelsdagar" i Eleria, så har hon förlorat mycket av sin kärlek och översyn med människorna (då hon såg hur våldsamma de kan vara) och är nu mer genomsnittlig när det gäller människosyn bland alverna, hon tycker dock relativt bra om dem än.
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 13, 2010 10:33 pm

Lossë skrev:
jaa såhär efter Lossës första "handelsdagar" i Eleria, så har hon förlorat mycket av sin kärlek och översyn med människorna (då hon såg hur våldsamma de kan vara) och är nu mer genomsnittlig när det gäller människosyn bland alverna, hon tycker dock relativt bra om dem än.

bra det Wink Liru kommer aldrig ens vilja försöka tycka om människor utan MYCKET bra anledningar^^ främst för deras oförståeliga kärlek till pengar och makt
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 13, 2010 10:43 pm

Lirulin skrev:
Liru kommer aldrig ens vilja försöka tycka om människor utan MYCKET bra anledningar^^ främst för deras oförståeliga kärlek till pengar och makt

jaa det är lite märkligt faktiskt men annars är de nere i söder rätt hyggliga, där har de ingen anledning att slåss....
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 13, 2010 10:45 pm

Lossë skrev:
Lirulin skrev:
Liru kommer aldrig ens vilja försöka tycka om människor utan MYCKET bra anledningar^^ främst för deras oförståeliga kärlek till pengar och makt

jaa det är lite märkligt faktiskt men annars är de nere i söder rätt hyggliga, där har de ingen anledning att slåss....

jasså ? Surprised vad va de för människor ?
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptytis sep 14, 2010 12:30 pm

hm... de lever ganska isolerat, och självförsörjande, och det är en grundsten i deras samhälle att allt måste delas efter behoven, och de har inte nån egentlig befälhavare, utan de styrs på ett sätt som mycket liknar alvernas råd, troligen på grund de mycket gamla och nära kontakterna med alverna i området =)
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptytis sep 14, 2010 1:15 pm

Lossë skrev:
hm... de lever ganska isolerat, och självförsörjande, och det är en grundsten i deras samhälle att allt måste delas efter behoven, och de har inte nån egentlig befälhavare, utan de styrs på ett sätt som mycket liknar alvernas råd, troligen på grund de mycket gamla och nära kontakterna med alverna i området =)

låter iof ok men människor är människor Wink
Till överst på sidan Gå ner
Aiwë
Railari
Aiwë


Antal inlägg : 43
Join date : 10-03-19
Ort : Piteå

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptyfre sep 17, 2010 7:19 pm

Lossë skrev:
skulle oxå vilja ha nån rolig rädsla ^^:S

Du kan vara livrädd för fåglar?
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptyfre sep 17, 2010 8:17 pm

hmmm Very Happy intressant hehe
.......... hmmmmmm
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptyfre sep 17, 2010 11:04 pm

Aiwë skrev:
Lossë skrev:
skulle oxå vilja ha nån rolig rädsla ^^:S

Du kan vara livrädd för fåglar?

HAHAHAH, klockren Laughing Hehe, Lirulin betyder lärka på quenya. Jag ska f*n va rädd för fåglar cheers
Till överst på sidan Gå ner
Sara

Sara


Antal inlägg : 15
Join date : 10-09-24

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptyfre sep 24, 2010 11:58 pm

Hejsan, Jag är en nybörjar lajvare som tänkte åka på Eleria kampanien som kommer nu till våren, om jag inte miss minner mig.
Tänkte spela skogsalv, och håller på att skapa en djup och dynamiskt karaktär.

Grunden till denna design va egentligen till en etablerad Mörkeralvs grupp i eleria. (dom har gått i pension) så jag försöker styra upp det till något skogsalvigt. Fast jag tycker fortfarande mycket om den.

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Saralajv

Grunden för karaktären är att hon älskar kultur och historia.
och där igenom sysselsätter sig med att rita kartor, samla fakta om olika "raser" och hur dynamiken i världen fungerar.
Är oftast "on the move" där av inga, långa klänningar i hennes kläd design. Det ska vara praktiskt.
Det är min grund, sen kan man utveckla det väldigt mycket.

Men jag vet inte om det krockar med någon form av "alver bryr sig inte om andra väsen" - grejen...

Lyssnar gärna på feedback.
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: stil   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptylör sep 25, 2010 12:21 pm

Ser bra ut i mina ögon!
Svartvitt till trots, skogsaver har flera färger med bas av grönt grått och brunt men andra färger i alviskt mönster är ju inga problem det heller
Det enda jag ångrar är att jag valde någon sorts "filttyg" i min kappa när jag senare upptäckte stampad vaddmal som var marginellt dyrare och mycket bättre.
Till överst på sidan Gå ner
Isilinwë
Istima
Isilinwë


Antal inlägg : 19
Join date : 09-02-02
Age : 37
Ort : Jakobsberg, Stockholm

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptylör sep 25, 2010 4:53 pm

Citat :
Grunden för karaktären är att hon älskar kultur och historia.
och där igenom sysselsätter sig med att rita kartor, samla fakta om olika "raser" och hur dynamiken i världen fungerar.
Är oftast "on the move" där av inga, långa klänningar i hennes kläd design. Det ska vara praktiskt.
Det är min grund, sen kan man utveckla det väldigt mycket.

Men jag vet inte om det krockar med någon form av "alver bryr sig inte om andra väsen" - grejen...

Hejsan! Jag tycker att skisserna ser jättefina ut. Välj färger som finns i naturen och som du känner dig fin i så blir det nog bra på alla sätt och vis.
Om du inte valt klan ännu så kan jag nog rekommendera kunskaps-sökarna Istima. Vi är mycket intresserade av allt och alla Smile

Sirinn
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptylör sep 25, 2010 5:58 pm

Sara skrev:


Men jag vet inte om det krockar med någon form av "alver bryr sig inte om andra väsen" - grejen...

Lyssnar gärna på feedback.

vad alver tycker om andra varelser är helt upp till var och en Smile en jättefin skiss. Tänk om jag kunde rita så bra .. Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Sara

Sara


Antal inlägg : 15
Join date : 10-09-24

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 27, 2010 4:22 pm

Hej igen!
Tack för alla fina svar, jag förstår dock inte om "posten" av salve var till mig.
Men iaf, Jag tänkte självklart använda mig av jordnära fäger och eftersom jag tänkte lajva rollen till våren så kommer det bli grönare färger. Det är ju alltid bra att ha kläder som matchar omgivningen, speciellt när man är skogs alv. <3

Var kan man få tag om mer info om Klanen - Itsima?
Tack för komplimangen Lirulin. Jag tycker om ditt alv namn föresten. Jag tycker personligen det är jättesvårt att komma fram till ett passande namn.
Och vad kul att alver kan vara intresserad av andra, då flyter det ju på bra med min ide. <3!!
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 27, 2010 6:10 pm

Här finns alla klaner och en del mera

alvnamn latade jag fram ur detta lexikon
vet inte vart Lirulin kommer ifrån dock
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 27, 2010 7:07 pm

Lossë skrev:
Här finns alla klaner och en del mera

alvnamn latade jag fram ur detta lexikon
vet inte vart Lirulin kommer ifrån dock

hehe, kommer inte heller ihåg vart det komer ifrån. Antagligen en vanlig ordlista eftersom det betyder lärka .. Cool
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 27, 2010 7:25 pm

Man kanske ska skapa ett inlägg där man ger tips om namn och ordlistor?

btw den länken med ordlistan verkar nice gillar pdf filer Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptymån sep 27, 2010 7:31 pm

ja den är skitbra att använda Very Happy *gilla*
Till överst på sidan Gå ner
Sara

Sara


Antal inlägg : 15
Join date : 10-09-24

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptytis sep 28, 2010 2:52 pm

Åh, jag ska genast kolla upp det där lexikonet.

jag slängde på lite färg på min skiss och det blev så här

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Saralajv

personligen tycker jag om färg schemat för den är väldigt "ranger".vilket är något jag tycker är bra för min roll.
Sen har jag börjat tveka lite på "västen". Den ger hobbit känsla som inte är så bra. xD
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptytis sep 28, 2010 5:32 pm

ojj snyggt Very Happy

men la märke till en grej nu i höstas på mitt 1a lajv: ljusa färger (dina ärmar) är INTE bra på natten, så se till att kunna byta till nåt mörkare om du ska ha det
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptytis sep 28, 2010 5:41 pm

Sara skrev:

Tack för komplimangen Lirulin. Jag tycker om ditt alv namn föresten. Jag tycker personligen det är jättesvårt att komma fram till ett passande namn.
Och vad kul att alver kan vara intresserad av andra, då flyter det ju på bra med min ide. <3!!

oj, såg inte att jag fick ett litet hörn av din test. Kul att du gillar namnet Very Happy Ett tips som hjälpte mej att välja namn är att tänka på något som kan symbolisera din karrs personlighet. Tex: Min är livfull, svårt för att sitta still och sjunger mkt. Därav lärka. Så, fokusera på en händelse eller sak som symboliserar din karr. Det kan leda till spännande disskustioer som blir spännande inlajv Smile
Klart vi är intresserade av andra. Vi är ju skogsalver Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Emptytis sep 28, 2010 5:44 pm

Lossë skrev:
ojj snyggt Very Happy

men la märke till en grej nu i höstas på mitt 1a lajv: ljusa färger (dina ärmar) är INTE bra på natten, så se till att kunna byta till nåt mörkare om du ska ha det

sant det du säger. Men det kan räcka med en grå/annan mörk färgad mantel för att dölja ngt sånt ;P
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Spinnoff på Celiths Designhörna   Spinnoff på Celiths Designhörna - Sida 3 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Spinnoff på Celiths Designhörna
Till överst på sidan 
Sida 3 av 4Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Utrustning & tips! :: Skisser och idéer-
Hoppa till: