Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Celiths Designhörna

Gå ner 
+2
Górwêleth
Celith
6 posters
FörfattareMeddelande
Celith

Celith


Antal inlägg : 19
Join date : 09-07-01
Age : 37
Ort : Uppsala

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptytis jul 07, 2009 10:39 pm

Yoyo

(( Jag uppdaterar första posten med nya bilder allt eftersom så slipper man leta runt i tråden efter dem. ))


Tänkte att jag kan slänga upp det jag kluddrar ihop hemma så kan folk kika på det och det kanske bidrar med några idéer till någon med lite tur. Smile

Jag är inte allt för öppen för kritik angående funktionalitet i dessa skisserna. De är mera skapade för att väcka idéer hos dem som ser dem och jag anser inte att de behöver vara 100% fungerande. Även om det självklart ligger en tanke bakom dem.

Celiths Designhörna KZrJlHGPR

Celiths Designhörna IHblHWSij

Celiths Designhörna VsKHLOSQb

Celiths Designhörna ELEXkpUps
Denna vill jag kalla Autumn Harmony. Smile


Senast ändrad av Celith den mån aug 17, 2009 7:24 pm, ändrad totalt 5 gånger (Orsak för redigering : Adding more pictures)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.johart.se
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptytis jul 07, 2009 10:49 pm

En såndär klänning som är till höger har Górwêleth på sig när hon är i Lai Tauremar! Very Happy

Allvarligt Johan, det är kanonsnyggt, lite broderix på det där så är biffen kirrad. Jag ska sy om mina kläder lite till i höst. Får jag använda din design som inspiration.

Btw så låter Celiths Designhörna lite som Evas sommarplåster Wink
Till överst på sidan Gå ner
Celith

Celith


Antal inlägg : 19
Join date : 09-07-01
Age : 37
Ort : Uppsala

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptytis jul 07, 2009 10:56 pm

Klart du får använda designen som inspiration Smile
Tar du den rakt av får du skriva johan på insidan av den dock Wink

Haha! Ja, det är ju min pysselhörna.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.johart.se
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptyons jul 08, 2009 1:03 pm

Du G:et....appråpå brodERIER(Razz) om jag kommer ner helgen där 24-25 tro du att du kan ta mina kläder å brodera lite på dom om du får skissen????
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptyons jul 08, 2009 1:30 pm

G:et kan du vara själv Very Happy Klart jag kan göra det. Kommer väl kanske vilja ha lite betalt för det, men det blir inga stora summor.
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptyons jul 08, 2009 8:07 pm

verkligen snygga skisser....
det gav mig nya idéer kring auris nya garderob... (kan inte fatta att jag aldrig blir klar med hennes kläder Very Happy )

vi får se vad jag kan åstakomma om det är ok med dig... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Celith

Celith


Antal inlägg : 19
Join date : 09-07-01
Age : 37
Ort : Uppsala

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptyons jul 08, 2009 8:24 pm

Górwêleth, Auringel kul att ni gillar dem! Very Happy

Auringel, självklart får du ta inspiration ifrån dem. Det är lite det som är meningen. Smile
Folk får idétorka ibland och då kan det vara skönt att kolla på lite bilder och få lite idéer. Själv så har jag inte idétorka när det kommer till alvklädsel för tillfället Very Happy Så jag ska väl se om jag kan hälla ur mig lite mera.

Skisserna må bli lite extrema på sina håll men som sagt, de är bara till för att få igång era huvuden när det gäller eran egen utrustning!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.johart.se
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptyons jul 08, 2009 9:21 pm

Jag ska faktiskt sy om min egen uppsättning nu till hösten. Tycker den har blivit lite urslig. Ni får se vad det blir Wink
Till överst på sidan Gå ner
Celith

Celith


Antal inlägg : 19
Join date : 09-07-01
Age : 37
Ort : Uppsala

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptyons jul 08, 2009 11:43 pm

Det tycker jag låter som en bra idé Górwêleth! Very Happy Inte för att det är något fel på det du har nu, det var mera menat att det alltid är kul med nya saker. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.johart.se
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptytor jul 09, 2009 8:27 pm

Det blir väl egentligen samma saker som förut, men jag vill göra hättan större och fodra rocken. Sen skulle kanterna i mina yllebrallor behöva bytas ut, för de är jätteblekta.
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptyfre jul 10, 2009 12:45 pm

ja om dom där skisserna inte ger inspiration till uppstyrning bland alverna...ja då vette fan...

men du får fan ta å hålla igen johan... om de fortsätter så här så kommer min utstyrsel att vara omodärn nästa höst
Till överst på sidan Gå ner
Celith

Celith


Antal inlägg : 19
Join date : 09-07-01
Age : 37
Ort : Uppsala

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptyfre jul 10, 2009 1:56 pm

Det kommer mera Gustav. Wink
Jag hoppas verkligen att de kan bidra till bra idéer och höja standarden lite bland kläderna.

Oroa dig inte Gustav!

Jag ska göra klart en till skiss jag inte han skugga igår kväll. Och påbörja en till tror jag.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.johart.se
Celith

Celith


Antal inlägg : 19
Join date : 09-07-01
Age : 37
Ort : Uppsala

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptymån aug 17, 2009 7:25 pm

En ny bild där nu! Lite mera färgsprakande än de andra. Hö hö ^^ Men vem vet? Alverna kanske behöver något som är lite mera färgsprakande? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.johart.se
Imlandiel

Imlandiel


Antal inlägg : 47
Join date : 09-08-18
Age : 40
Ort : Borlänge

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptytis aug 18, 2009 2:12 am

ooooooh, den vill Kim ha.


.....om jag bara hade figuren för den >_>
Till överst på sidan Gå ner
http://www.somnadsboden.se
Aiwë
Railari
Aiwë


Antal inlägg : 43
Join date : 10-03-19
Ort : Piteå

Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Emptyfre sep 17, 2010 7:24 pm

Väldigt snyggt Johan, fortsätt gärna. Om jag bara orkade packa upp min scanner skulle jag lägga till mina egna bilder här. Kanske senare. Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Celiths Designhörna Empty
InläggRubrik: Sv: Celiths Designhörna   Celiths Designhörna Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Celiths Designhörna
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Utrustning & tips! :: Skisser och idéer-
Hoppa till: