Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Fluffs combat manual

Gå ner 
+7
Thrërion
Górwêleth
Lorîn
Jens Friberg
Nenlimba
Eldaró
Ariath
11 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Fluffs combat manual - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fluffs combat manual   Fluffs combat manual - Sida 2 Emptytis okt 19, 2010 10:45 pm

MYCKET bra läsning. Och jag håller med till fullo. Och bra att du tog upp det där med drowmanteln. Hade ingen aning om det faktiskt tongue
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Fluffs combat manual - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fluffs combat manual   Fluffs combat manual - Sida 2 Emptylör okt 23, 2010 11:07 am

vill bara lägga på en viktig aspekt till striderna... vilket är efter att själva slagsmålet är avklarat men enlig mig fortsätter stridssituationen fram tills dess att ALLA skadade är upphittade och lägret eller platsen bedömms som säker igen... börja inte stå och snacka utan behåll fokuset, gå igenom markerna kring stridsplatsen (det kan finnas fler fiender och om jag någonsin hamnar på fiendesidan så ska ni få se att jag kommer använda mig av den tekniken) .

Nu i höstas samlades alla och snackade vilket gjorde att de inte ens reagerade på mina frågor om det fanns några fler skadade. Var för tusan mer allerta och inse att bara för att en strid är över så är inte hela bråket över. jag hade lätt som fiende kunnat döda halva gänget utan att folk upptäkt det... spec om jag spelade människa eller liknande. folk upptäkte mig ju inte när jag ropade mitt i bland dem så varför skulle de upptäcka att hälften ramlat omkull? dessutom hittade jag ett skadat svartblod mitt i den snackande gruppen... kändes inte som om situationen var under kontroll...
vi är inte ensama i skogen och förr eller senare kommer folk dra nytta av att vi bara snackar efter en strid...

Alltså en stridsledare måste se till att hålla grupperna uppmärksamma även efter att en strid "avslutats" för att ta reda på skadorna i gruppen, söka igenom området runt så att det är säkert och se till att platsen förblir säker den tid man är kvar på platsen.
Till överst på sidan Gå ner
 
Fluffs combat manual
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Utrustning & tips! :: Dela med dig av smarta ideér-
Hoppa till: