Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Klantillhörighet

Gå ner 
+12
Isilinwë
Silmarill
Tintanië
Galadrim
Auringel
Górwêleth
Lorîn
Eldaró
Andunarion
Pityarië
Lendan
Salve
16 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptysön jan 24, 2010 9:33 pm

det har inte jag några problem med... för mig är det självklart att det finns klaner som kommer bättre övverens med andra klaner och att det finns klaner som agerar som mellanhänder...
det är självklart att vi kan komma bra överens med klaner som är mer krigiska eftersom istima kan göra nästan vad som helst för att få tag på eller bevara sin kunskap.. så umgänge med othari ser inte jag som något problem... även de har kunskap som kan vara bra att bevara... Razz
jag tror lite att istima har sina egna frågor att mala över men annars ställer sig ganska neutrala till allt som pågår innom alvsläktet... i min skalle får jag känslan av att istima gärna ställer sig utanför det mesta bråken innom alverna i ett försök att få en objektiv bild av vad som händer och sker.. så vi har inga problem att jobba med någon av de olika alvlivsvägarna så länge vi inte har våra egna förtreter att gnälla om och det gör vi så länge det inte gynnar oss att hålla tyst om det så att vi kan få info från de livsvägarna... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Isilinwë
Istima
Isilinwë


Antal inlägg : 19
Join date : 09-02-02
Age : 37
Ort : Jakobsberg, Stockholm

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Angående Istima   Klantillhörighet - Sida 2 Emptytis feb 16, 2010 6:36 pm

Här kommer min syn på Istima:

Jag ser Istima lite som "en joker i leken". Vi drar oss inte för att söka information på oväntade ställen, ta moraliskt tvivelaktiga beslut eller söka umgänge som andra alver helst skulle undvika, just detta var den stora tjusningen med klanen ur min synvinkel. Det enda kravet är att inga beslut görs förhastat, utan eftertanke. Jag håller med Auringel om att en Istima alv bör känna ett visst förakt gentemot trångsynthet och en benägenhet att ta förhastade beslut som måna krigiska klaner tycks uppvisa gång på gång... Jag ser däremot ingen orsak överhuvudtaget till att ett fortsatt samarbete mellan Istima och Othari skulle vara något fel eller på något vis i motsättning med Istimas klananda. Vi kan välja att ställa oss på vilken sida som helst beroende på vad situationen kräver, och det är också vår stora styrka.

Om jag förstått saken rätt så är majoriteten utav Istima-alverna bosatta i Stockholmsregionen? Varför inte anordna en istima-träff någon helg och verkligen prata igenom vår syn på klanen? Som jag har förstått det så ligger den fortsatta utformningen av klanerna i våra egna händer. En uppmaning till alla kreativa skrivare ligger ju uppe på forumet med en tydlig uppmaning att det är fritt fram att skriva fler djupgående texter om sin klan och dess historia. Erik och Gustav har tillräckligt att göra redan som det är utan att skria detaljerad historia för alla 12 klaner.
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptyons feb 17, 2010 2:11 pm

Sirinn skrev:
Här kommer min syn på Istima:

Jag ser Istima lite som "en joker i leken". Vi drar oss inte för att söka information på oväntade ställen, ta moraliskt tvivelaktiga beslut eller söka umgänge som andra alver helst skulle undvika, just detta var den stora tjusningen med klanen ur min synvinkel. Det enda kravet är att inga beslut görs förhastat, utan eftertanke. Jag håller med Auringel om att en Istima alv bör känna ett visst förakt gentemot trångsynthet och en benägenhet att ta förhastade beslut som måna krigiska klaner tycks uppvisa gång på gång... Jag ser däremot ingen orsak överhuvudtaget till att ett fortsatt samarbete mellan Istima och Othari skulle vara något fel eller på något vis i motsättning med Istimas klananda. Vi kan välja att ställa oss på vilken sida som helst beroende på vad situationen kräver, och det är också vår stora styrka.

Om jag förstått saken rätt så är majoriteten utav Istima-alverna bosatta i Stockholmsregionen? Varför inte anordna en istima-träff någon helg och verkligen prata igenom vår syn på klanen? Som jag har förstått det så ligger den fortsatta utformningen av klanerna i våra egna händer. En uppmaning till alla kreativa skrivare ligger ju uppe på forumet med en tydlig uppmaning att det är fritt fram att skriva fler djupgående texter om sin klan och dess historia. Erik och Gustav har tillräckligt att göra redan som det är utan att skria detaljerad historia för alla 12 klaner.
bom
Till överst på sidan Gå ner
Isilinwë
Istima
Isilinwë


Antal inlägg : 19
Join date : 09-02-02
Age : 37
Ort : Jakobsberg, Stockholm

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptyons feb 17, 2010 3:17 pm

Citat :
bom

Question
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptyfre feb 19, 2010 2:14 pm

Sirinn skrev:
Här kommer min syn på Istima:

Jag ser Istima lite som "en joker i leken". Vi drar oss inte för att söka information på oväntade ställen, ta moraliskt tvivelaktiga beslut eller söka umgänge som andra alver helst skulle undvika, just detta var den stora tjusningen med klanen ur min synvinkel. Det enda kravet är att inga beslut görs förhastat, utan eftertanke. Jag håller med Auringel om att en Istima alv bör känna ett visst förakt gentemot trångsynthet och en benägenhet att ta förhastade beslut som måna krigiska klaner tycks uppvisa gång på gång... Jag ser däremot ingen orsak överhuvudtaget till att ett fortsatt samarbete mellan Istima och Othari skulle vara något fel eller på något vis i motsättning med Istimas klananda. Vi kan välja att ställa oss på vilken sida som helst beroende på vad situationen kräver, och det är också vår stora styrka.

Om jag förstått saken rätt så är majoriteten utav Istima-alverna bosatta i Stockholmsregionen? Varför inte anordna en istima-träff någon helg och verkligen prata igenom vår syn på klanen? Som jag har förstått det så ligger den fortsatta utformningen av klanerna i våra egna händer. En uppmaning till alla kreativa skrivare ligger ju uppe på forumet med en tydlig uppmaning att det är fritt fram att skriva fler djupgående texter om sin klan och dess historia. Erik och Gustav har tillräckligt att göra redan som det är utan att skria detaljerad historia för alla 12 klaner.

Jag ser inte heller något problem med det... om jag lyckades krongla till det hela så att det budskapet inte kom fram...

men nu kanske vi ska ta och flytta den här diskussionen till klanens tråd istället... eller??

PS. välkommen tillbaka sirr..
Till överst på sidan Gå ner
Ellarin Iwenyë




Antal inlägg : 4
Join date : 09-07-31
Age : 32
Ort : sigtuna

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptysön feb 28, 2010 2:31 pm

Ellarin är Railari
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptyfre mar 12, 2010 12:53 pm

Hej på er allihop! Jag har snokat runt bland alla verktyg i min "admin. panel". Jag provade på att göra massa grupper. Jag är inte direkt en sån som vanligtvis hänger runt på forum, så jag har ingen aning om vad man har grupper till, men jag fixade ihop en del iaf.

Det finns nu grupper för i stort sett alla klaner. De som har blivit "nominerade" till att vara kontaktperson inom respektive klan har jag satt som gruppmoderator. Anledningen varför vissa klaner inte finns representerade är antingen att kontaktpersonen för klanen inte är medlem på forumet eller att kontaktpersonen inte verifierat om de verkligen vill vara engagerade.

Jag har redan lagt till en del medlemmar i de klaner jag vet att de tillhör. Om ni inte är med i en grupp så är det bara att gå in på "groups" i huvudmenyn och sedan bli medlem i eran klan. As simple as that.

Om man vill se vem som är med i vilken klan: gå in på "members" välj sedan att sortera efter "användargrupper" så borde det komma fram en smidig liten lista Wink

Om det är någon som vet mer än jag om forum (jag skulle tro att det är majoriteten här Razz) eller någon som har hittat andra smidiga funktioner så dela gärna!
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Gralysion
Morinthar
Gralysion


Antal inlägg : 12
Join date : 10-01-24
Age : 45
Ort : Skene

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: En intressant idee   Klantillhörighet - Sida 2 Emptytor apr 15, 2010 9:29 pm

Jag har en intressant tanke kring att få till klanernas dynamik.
Om alla som bor ihop har samma klan så kan jag tänka mig att man blir för tajt och fin och det blir svårare då att spela mot sina bo kamrater. Så min idee är att man i ev en större grupp lägger in en eller flera klan tillhörigheter av ev en eller flera personer i den större gruppen. Det betyder att den som då har en oliktänkande syn på saker inom gruppen kan motsträva eller argumentera så att det blir mer dynamik.

Som några kanske märkt så fick jag i uppdrag i att skriva om Morinthar och gjorde en liten saga som ska vara till för att öka motsättningarna mellan grupperna. Givetvis så vet jag ju att det är skogsalver och inte några ilskna drower som spelas, men det kan kanske öka diskutionerna. Min önskan vorre att fler gjorde såna här sagor som andra Klaner / spelare kan dra nytta av. Så om man nu blir förulämpad av Morinthar texten så är ju det ypperligt att kunna förhålla sig därefter. (vem kan inte se Galadim som en ilsken varg i texten) (och huvudpersonen i den texten är påhittad).
Det enda man kanske ska tänka på är i bakgrundshistorian varför jag bor med dessa och i vilket syfte gruppen kan dra nytta av konflikten. Varför har de ett band mellan sig.

Detta betyder också att andra med samma klan har mer intresse att besöka andra grupperingar / boplatser för att drista om olika samtal.

Önskar debatt kring detta. Och inte se det som nått dåligt utan att man kan öka sitt spelande mellan varandra när tråkig tystnad infinner sig. // Lövis
cat
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptytor apr 15, 2010 11:08 pm

han kan även bli ilsken som en varg när någon säger hans namn fel Evil or Very Mad
Till överst på sidan Gå ner
Gralysion
Morinthar
Gralysion


Antal inlägg : 12
Join date : 10-01-24
Age : 45
Ort : Skene

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptyfre apr 16, 2010 12:54 am

Galadrim skrev:
han kan även bli ilsken som en varg när någon säger hans namn fel Evil or Very Mad

Å du har aldeles rätt ser felstavningen, ber så ödmjukaste om ursäkt vill ju inte att denna varg lyfter ena benet och markerar. Ha ha skrev på min Iphone blir mycket felstavning. alien
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptyfre apr 23, 2010 9:51 am

lugnt
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptylör apr 24, 2010 11:47 am

haha... låter som en väldigt vettig idé med att alla i samma grupp inte behöver vara av samma klan... jag och sirr är ju dock med i samma klan men man kan väl inte direkt säga att vårat läger är särskillt lugnt... Smile blir det allderles för lugnt så har jag inte gjort mitt jobb rätt... Wink dessutom är det alldeles för roligt att reta gallfeber på sirinn... och alla andra också för den delen... Smile

jag tycker iofs att bara för att man är i samma klan så behöver man inte tänka lika om allting! även innom klanen så kan det finnas motsättningar... men utåt håller de så klart enad front... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: svar till Lendan som jag tolkat det   Klantillhörighet - Sida 2 Emptymån apr 26, 2010 7:41 pm

Tror så här, Typ: Klanen Embla med livslinjen Istima?
Vet ej riktigt varför men stammar känns som träd, orcher eller människor uppräknade efter inteligensnivå...som jag ser det Laughing


Lendan skrev:
Kan man kalla Embla för en stam?

Jag har uppdaterat alla namn som postats hittills.
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptymån jun 28, 2010 12:36 am

borde inte den här stå i alsynen och inte kommande lajv? Very Happy:D

nu får Eldaro lite sällskap i Apairë med Edinen
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Eldaró

Eldaró


Antal inlägg : 29
Join date : 09-06-03
Age : 30
Ort : I din dusch

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptymån jun 28, 2010 12:28 pm

Erdinen skrev:

nu får Eldaro lite sällskap i Apairë med Edinen
Infiltratör? affraid
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptymån jun 28, 2010 12:38 pm

Suspect
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Eldaró

Eldaró


Antal inlägg : 29
Join date : 09-06-03
Age : 30
Ort : I din dusch

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptymån jun 28, 2010 12:40 pm

Klantillhörighet - Sida 2 Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptymån jun 28, 2010 2:02 pm

eldaró nu är det nog bäst att du vaktar ryggen... så att det inte börjar sticka ut några drowknivar ur den...
Till överst på sidan Gå ner
Rácanórimë

Rácanórimë


Antal inlägg : 61
Join date : 09-08-04
Age : 32
Ort : Thule

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptymån jun 28, 2010 3:19 pm

Eldaró har inte vitt hår eller svart hy. Men annars tror jag att ni har ganska många likheter faktiskt Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Emptytis jun 29, 2010 12:28 am

vad jag vill minnas så har inte erdinen vitt hår och svart hy men det går alltid att ändra Very Happy
tanke på att ni offrar varandras kroppsdelar, så är väl en dolk i ryggen det minsta ni kan oroa er för Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Sponsored content





Klantillhörighet - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Klantillhörighet
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: