Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Klantillhörighet

Gå ner 
+12
Isilinwë
Silmarill
Tintanië
Galadrim
Auringel
Górwêleth
Lorîn
Eldaró
Andunarion
Pityarië
Lendan
Salve
16 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptytis sep 08, 2009 8:16 am

Det vore bra att så här lite i förväg veta vilken klantillhörighet de olika alvgrupperna har, så!
Alla alver i Embla har hitills valt Istima som sin klan, kan det formas en lista för resten? bounce affraid cheers Basketball Snart é ré dax!
Till överst på sidan Gå ner
Lendan
Nyeri
Lendan


Antal inlägg : 14
Join date : 09-01-20
Ort : Katrineholm

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptymån sep 14, 2009 9:56 pm

Jag kan ju dra vad jag minns från lajvet...Fyll gärna på så editerar jag sedan!

Vaiwa
Flera ur VALS; Tirion, Górwêleth, Sintawen (?)

Apairë
Eldaro

Lindelëa
Ranyalin (Tinwë, Niquis, Narién, Aurelin, Wilwarin)

Istima
Embla, Andunarion, Auringel, Sirrin

Calina
Helerion, Lomënlinde, Nenlimba, Karko, Romendil, Runya, Lizari-âna, Pytiarië, Híra, Minerva

Ohtari
Erenquar m.fl, Lorîn

Morinthar
Galadrim, Silmaril, Eressea m.fl

Maranwe
Hisriel, Lendan

Tyar
Ranca...osv... (?)

Raylari
Tintanie, Avanil, Ellarin, Arkion m.fl. från Örnsköldsvik


Senast ändrad av Lendan den sön mar 14, 2010 8:30 pm, ändrad totalt 5 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Pityarië

Pityarië


Antal inlägg : 30
Join date : 09-07-20
Age : 31
Ort : Örebro

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptymån sep 14, 2009 10:12 pm

minerva och hira är calina
Till överst på sidan Gå ner
Andunarion




Antal inlägg : 2
Join date : 09-09-14
Age : 29
Ort : Västerås

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptytis sep 15, 2009 3:43 pm

Jag är också med i Istima.
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Klan Livslinje   Klantillhörighet Emptyons sep 16, 2009 7:51 am

Och så till nästa fråga! Är det klaner eller livslinjer Typ: Klanen Embla med livslinjen Istima eller hur skall vi få till det Neutral
Till överst på sidan Gå ner
Eldaró

Eldaró


Antal inlägg : 29
Join date : 09-06-03
Age : 30
Ort : I din dusch

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptyons sep 16, 2009 5:03 pm

Jag är ensam Neutral
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: ?   Klantillhörighet Emptyons sep 16, 2009 8:20 pm

ensam Rolling Eyes som vad då scratch

Eldaró skrev:
Jag är ensam Neutral
Till överst på sidan Gå ner
Eldaró

Eldaró


Antal inlägg : 29
Join date : 09-06-03
Age : 30
Ort : I din dusch

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptyons sep 16, 2009 8:28 pm

Apairë så klart Cool

Salve skrev:
ensam Rolling Eyes som vad då scratch

Till överst på sidan Gå ner
Lorîn




Antal inlägg : 6
Join date : 09-06-09
Age : 36
Ort : Skultuna (V-ås)

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptymån sep 21, 2009 10:01 pm

Lorîn är med i Othari
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptytis sep 22, 2009 9:34 pm

Jotack, vi vet >.<
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptytis dec 08, 2009 5:22 pm

auri och Sirr är istima.
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptytor jan 07, 2010 2:08 am

inga fler som känner attdom väldigt gärna vill tillhöra Morinthar Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Lendan
Nyeri
Lendan


Antal inlägg : 14
Join date : 09-01-20
Ort : Katrineholm

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptytor jan 07, 2010 3:57 pm

Kan man kalla Embla för en stam?

Jag har uppdaterat alla namn som postats hittills.
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptyfre jan 08, 2010 9:36 am

Tin är Railari, skulle tro att Avanil är detsamma Cool
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptyfre jan 08, 2010 9:40 am

nej de är ni inte rebecca... nu har jag bestämt det Razz
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptyfre jan 08, 2010 1:08 pm

Jo o då Razz Tintanië passar jättebra som Railari. Du får helt enkelt hitta någon annan som du kan bossa omkring i din klan Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Silmarill

Silmarill


Antal inlägg : 17
Join date : 09-10-03
Age : 32
Ort : Sigtuna

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptyfre jan 08, 2010 5:15 pm

Då blir det ju jag och Eres kvar, och inget bossande för mej tack Razz nix
Fasst jag kan ju alltid visa dig(Galadrim) hur man lagar gröt som inte blir till klister Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptyfre jan 08, 2010 11:34 pm

HO...ojojoj, du ska inte försöka lära pappa hur man gör barn nu Rolling Eyes

jag laga gröt innan du kunde krypa:P ...de blir klibbigt ibland bara
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptylör jan 09, 2010 1:17 am

Haha, Rebecca. Galadrim tror på fullaste allvar att ni vill vara med i Mo-ho-ho-ho-rinthar xD
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptylör jan 09, 2010 3:23 am

Du är bara ledsen fördu inte vågar vara med i ett Bad-ass-motherfu**er crewsom morinthar då är
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Stamtillhörighet   Klantillhörighet Emptymån jan 18, 2010 4:35 pm

Det föll sig så att vi i Embla valde Istima som sin Livslinje sedan föll det sig så att våran intrig inte riktigt stämde med hur vår klan skulle bete sig men vi blev för våra motspelares skull tvungna att agera lite mer agresiva än vad som kanske ansågs passa vårt val. Ja nu vet ni som säkert reagerade på vårt sätt att blanda sig i strider till höger och vänster att det fanns en orsak till det, och har vi tur slipper vi nu skit för det framjent (inte så mycket i varje fall) Laughing

Inför fortsättningen kanske det vore bra om tex Erik kan få skriva om lite i beskrivningen av Istimas sätt att vara och med vilka vi kan tänka oss umgås med, eller föreslå oss en eller två grupper vi kan tillhöra men ändå bo kvar tillsammans och sammarbeta med både Calinas grupp som vi har starka band till sedan tidigare och Ohtaris som vi samarbetade mycket med senast.
Beskrivningen vi först fasnade för var den Taure Tuma valde så Istima var nr 2, båda passar oss men men saknar just den lite agresiva sidan vi gärna tar till när vi blir trängda för faktum är att när någon attackerar eller skymfar oss så får vi horn, och har alltid slagit till med full kraft såväl mot Orch som Drov och människor så det är oss inte främmande att ta till strid även om vi gärna försöker förhandla och argumentera för fredlig lösning först.
Dessutom skulle egentligen inte Otario vara några vi ville sammarbeta med men med facit i handen gör vi gärna om det men helst på vårt sätt, i löndom eller med överaskning för vi gillar inte att blotta oss på öppna ytor om det iinte är ett snabbt tillslag och sen skyndsammt avvika.
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptytis jan 19, 2010 10:35 pm

det här med att istima ska vara fredliga lugna alver är ju bara ett sken som bedrar... (tycker jag i alla fall...) det är bara att titta på mig och sirr... sirr som utan problem kan skrämma livet ur vad som helst (även auri och demoner vilket inte är det lättaste) hon kan få horn i pannan som får alla jag sett på området att blekna i jämförelse... och auri har ju alltid varit sig själv... (och det säger det mesta.) blir hon trängd och utan mat för länge då kommer hornen fram från under allt hennes hår och jag (cecilia och inte auri) darrar själv av rädsla... (henne vill jag inte möta en mörk natt..)
jag tror att för att kunna söka kunskap, bevara den och i vissa fall beskydda den så att den inte hamnar i fel händer så är det naturligt att det växer ut horn i pannan på en... Dock så är vi inte alls "krigiska" av oss. vi har debatter i blodet och föredrar "lever för" att prata med andra varelser och hålla sig på rätt kant med dem. för hur får man annars kunskap om dem? det är svårt att få fakta från några som man inte kommer överrens med... och för att få fakta måste man dessutom ha en väldigt öppen syn på andra varelser... alltså ha ett väldigt öppet sinne inför andra varelser...

Har jag kronglat till allt nu?? eller förstår ni hur jag menar... för att kunna gestalta livsvägen på ett levande och troligt vis så måste det först finnas liv och komplexitet i livsvägen...
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Lynne   Klantillhörighet Emptyons jan 20, 2010 1:37 am

Va bra! Då har ju egentligen nästan alla i klanen samma sätt att se på den våldsamma delen av våra karaktärer men jag saknar ändå en tråd för vårat fortsatta spel mot/med Otari så det inte blir fel för våra andra allierade och deras förtroende för oss inte försämras på grund av detta "felspel" Wink


Senast ändrad av Salve den sön jan 24, 2010 11:42 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Emptylör jan 23, 2010 5:59 pm

jag vet ju iofs inte vad Jenny tycker... (väntar lite på din input nu vännen) men själv har jag lite problem med livsvägar som är "trångsynta". där det bara finns en enda väg att gå.. (alla är krigiska, skickliga med vapen, tror på att strid är den ENDA vägen, tror att man har lättare att vinna så länge man anfaller först och helst innan vi ens har hälften av all info man behöver... Rolling Eyes och nu tittar jag inte på några särskillda... host host... Rolling Eyes ) en sådan klan har jag svårt att se hur den skulle kunna överleva och öka i styrka om det inte vore så att alver byter klaner i större utsträckning än vad jag hittills hört att de ska göra... I min värld känns det konstigt att alla alver som når mogen ålder INTE får möjligheten att välja om de vill vara kvar i klanen eller om de vill byta... om inte för att det inte ska bli inavel i klanerna... Razz Auri är helt klart en av de få som bytt klan under sin levnads tid... hon började som Vaiwa men är nu tvättäkta Istima (trots att några få Vaiwa drag är kvar) Det är så klart så att inte alla vill byta klan även när de vuxit upp... men om det inte finns visst tvång innom klanerna för att man ska stanna i den klan man föddes in i så bör det inte vara OVANLIGT att alver byter klaner.. det bör ju inte heller vara något som händer i varje fall... om ni förstår min tanke...



Nu saknar jag dock de fina inledande orden till varje klan där det stod nyckel ord kring klanens medlemmar..


Senast ändrad av auringel den fre feb 19, 2010 2:11 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Istima   Klantillhörighet Emptysön jan 24, 2010 12:09 pm

Kan inte Istima vara länken mellan de två fraktionerna som bildats i och med dessa livslinjer, om vi och Ohtaris kan sammarbeta och lita på varandra så får vi vara de som för de olika fraktionerna mot samma mål vid en uppkommen hotbild för hela alvsammhällets säkerhet också där kan vi ha användning för vårat känsla för diplomati då vissa frågor säkert kan behöva stötas och blötas för ett gott resultat om det blir strid med andra raser
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Klantillhörighet Empty
InläggRubrik: Sv: Klantillhörighet   Klantillhörighet Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Klantillhörighet
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: