Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Stämmningstext för Nattens demon

Gå ner 
+5
Imlandiel
Górwêleth
Ellarin Iwenyë
Pityarië
Erenquar
9 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptylör aug 22, 2009 3:24 pm

Nu var det ett tag sedan jag lajvade som skogsalv men när jag var med så började det bli två fraktioner. Dvs man ville bo i ett eget alvläger så måste säga att två fraktionerna är något lajvarna själva har valt. Nu har det tagit lite tid men nu börjar konflikterna synas tydligare än tidigare.

Så måste säga att detta är ingen ny intrig utan något som har funnits ett tag men man har valt nu att sätta ord på det..

Sen om drowerna;

det ska bli roligt att spela mot er för vi känner oss sårade i xorlarrin med falska anklagelser (ja det är mycket skitsnack där som inte ska tas på allvar Razz ). Som tur blev det inte bara boffer utan det kom lite rollspelande efteråt. Förhoppningsvis har några lärt sig att det politik som man måste ta hänsyn till i varje konflikt inte antalet krigare. Razz hehe

Ser fram emot höstlajvet iaf
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptysön aug 23, 2009 3:41 pm

Erdinen skrev:
Nu var det ett tag sedan jag lajvade som skogsalv men när jag var med så började det bli två fraktioner. Dvs man ville bo i ett eget alvläger så måste säga att två fraktionerna är något lajvarna själva har valt. Nu har det tagit lite tid men nu börjar konflikterna synas tydligare än tidigare.

Så måste säga att detta är ingen ny intrig utan något som har funnits ett tag men man har valt nu att sätta ord på det..

Uppdelningen i olika läger var en stor grej för några år sedan, men jag tror inte att skogsalverna nu ser det som en skarp uppdelning eller ett vi-mot-dom tänkande. Som jag upplever det är vårt läger (som ligger en bit från alvhem) en första utpost dit man går på väg till eller från ett äventyr, delar lite nyheter och tar en mugg vatten innan man går in på stigen mot alvhem.
Jag kan ha missuppfattat stämningarna förstås, hur upplever alvhems alver det?

Klansystemet som finns nu är skilt från det vi hade tidigare då varje grupp var sin egen klan. Konflikten är också uppdelad efter dessa nya klansystem och är inte relaterade till att några av oss flyttade 500 meter för sisådär fyra år sedan utan är helt kopplade till klanens natur.

Jag ser med spänning fram emot hösten, smygande drower om nätterna är det bästa Elisabeth vet även om Hisriel inte håller med. Kom igen och skräm mig bäst ni kan! alien
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptysön aug 23, 2009 5:19 pm

Hisriel skrev:
Erdinen skrev:
Nu var det ett tag sedan jag lajvade som skogsalv men när jag var med så började det bli två fraktioner. Dvs man ville bo i ett eget alvläger så måste säga att två fraktionerna är något lajvarna själva har valt. Nu har det tagit lite tid men nu börjar konflikterna synas tydligare än tidigare.

Så måste säga att detta är ingen ny intrig utan något som har funnits ett tag men man har valt nu att sätta ord på det..

Uppdelningen i olika läger var en stor grej för några år sedan, men jag tror inte att skogsalverna nu ser det som en skarp uppdelning eller ett vi-mot-dom tänkande. Som jag upplever det är vårt läger (som ligger en bit från alvhem) en första utpost dit man går på väg till eller från ett äventyr, delar lite nyheter och tar en mugg vatten innan man går in på stigen mot alvhem.
Jag kan ha missuppfattat stämningarna förstås, hur upplever alvhems alver det?

Instämmer helt, riktigt kul att droppa förbi hos er när vi hinner. Alltid härlig stämmning, och jätteglada lajvare. Mycket bättre blir det inte! *ler*
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptysön aug 23, 2009 10:20 pm

[quote="Jag ser med spänning fram emot hösten, smygande drower om nätterna är det bästa Elisabeth vet även om Hisriel inte håller med. Kom igen och skräm mig bäst ni kan! alien[/quote]

OK så länge du inte ångrar dig Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptysön aug 23, 2009 10:24 pm

Erdinen skrev:

Hisriel skrev:
Jag ser med spänning fram emot hösten, smygande drower om nätterna är det bästa Elisabeth vet även om Hisriel inte håller med. Kom igen och skräm mig bäst ni kan!

OK så länge du inte ångrar dig Wink

Jag kan ångra mig om ni försöker kidnappa mig när jag är hungrig och kissnödig. Men jag skulle ångra mig mer om jag missade ett äventyr.
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptymån aug 24, 2009 9:02 pm

Tack vare en del textpillande hade vi utrymme för ytterligare lite info i stämningstexten, så det är inte längre den slutgilltiga filen som ligger här. Tänkte bara informera er som redan läst den, så att ni har lite till att se fram emot i det kommande utskicket! *ler*
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptymån aug 24, 2009 10:27 pm

Jasså?
Jag som trodde att det redan var utskickat. Betyder det att jag skickade in min anmälan i tid för att få intriger till och med?
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptytis aug 25, 2009 1:07 pm

Hisriel skrev:
Jag kan ångra mig om ni försöker kidnappa mig när jag är hungrig och kissnödig. Men jag skulle ångra mig mer om jag missade ett äventyr.

hehe då är det ok att gå off och säga till oss Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptytis aug 25, 2009 6:59 pm

Hisriel skrev:
Jasså?
Jag som trodde att det redan var utskickat. Betyder det att jag skickade in min anmälan i tid för att få intriger till och med?

Nej, det är inte skickat än. Era intriger jobbas det för fullt med *ler*
Till överst på sidan Gå ner
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptylör aug 29, 2009 10:36 pm

en fråga bara... passar verkligen Apairë i den framåtsträvande aggressiva gruppen som vill få bort människorna och drower...
de verkar vara mer konservativa om man läser infon om dem... eller??
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptysön aug 30, 2009 10:54 pm

Erëssea skrev:
en fråga bara... passar verkligen Apairë i den framåtsträvande aggressiva gruppen som vill få bort människorna och drower...
de verkar vara mer konservativa om man läser infon om dem... eller??

Du har helt rätt, och tyvärr uppmärksammade vi inte detta innan texterna gick i tryck. Bra för de som spelar Apairë dock, då vi kommer lösa detta genom att ge denna klanen en speciell intrig *ler*
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptyons sep 02, 2009 4:59 pm

När kommer intrigerna? När kommer intrigerna? När kommer intrigerna? What a Face
Till överst på sidan Gå ner
Pityarië

Pityarië


Antal inlägg : 30
Join date : 09-07-20
Age : 32
Ort : Örebro

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptyons sep 02, 2009 9:18 pm

Vår kom idag Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptytor sep 03, 2009 1:29 pm

Mina tycks inte ha kommit idag heller.
Nåja, har de inte dykt upp i brevlådan i morgon går det säkert att få dom via e-post istället.
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptytor sep 03, 2009 10:45 pm

Jag fick min idag! Det kan bli kul ^^
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptyfre sep 04, 2009 12:31 pm

Buhu, inga intriger än.
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptyfre sep 04, 2009 9:05 pm

Vi kan använda dig som lockbete i min xD
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Emptylör sep 05, 2009 12:53 am

Tack för erbjudandet, men Hasse sa att jag skulle få mina egna när jag kommer till området. Jag tror att mina egna intriger passar min karaktär bättre.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Stämmningstext för Nattens demon   Stämmningstext för Nattens demon - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Stämmningstext för Nattens demon
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Nattens Demon
» Nattens Demon

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: