Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Söker en grupp

Gå ner 
+9
Tasardil
Lëo
Salve
Tintanië
Helerion
Lossë/Laucindë
Erdinen
Mirima
Lomé
13 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Lëo

Lëo


Antal inlägg : 51
Join date : 11-06-08
Age : 25
Ort : Knivsta

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytor aug 11, 2011 7:02 pm

Jag söker nu oxå en grupp att bosätta mig hos. Undrar om Taure Tuma har en extra sovplats över?
Till överst på sidan Gå ner
Lëo

Lëo


Antal inlägg : 51
Join date : 11-06-08
Age : 25
Ort : Knivsta

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytor aug 11, 2011 7:03 pm

... och har bestämt mig för att bli en Vaiwa, min roll passar där.
Till överst på sidan Gå ner
Helerion
Calina
Helerion


Antal inlägg : 95
Join date : 09-06-04
Age : 66
Ort : Västerås

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytor aug 11, 2011 10:59 pm

Just nu ser det svårt ut att ta emot fler i vårt läger, det är så att säga redan kö. Smile
Men några har trots flera frågor ännu inte berättat om dom kommer eller ej. Shocked
Så det kan väl tänkas att det dyker upp nån plats ... Cool
Till överst på sidan Gå ner
Lëo

Lëo


Antal inlägg : 51
Join date : 11-06-08
Age : 25
Ort : Knivsta

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptylör aug 13, 2011 6:53 pm

Yippiiiee!! Very Happy Om det skulle underlätta kan jag ju säga att jag kommer att komma på lajvet, ingen tvekan om saken! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lëo

Lëo


Antal inlägg : 51
Join date : 11-06-08
Age : 25
Ort : Knivsta

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytis aug 16, 2011 4:19 pm

Snälla, skulle någon kunna berätta om det finns plats för två alvbarn någonstans i skogen? Lajvet börjar närma sig och jag vill gärna planera lite innan.
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytis aug 16, 2011 6:02 pm

Som Vaiwa skulle du kunna bo hos oss i Aldalin Smile Ett nystartat läger där vi kommer försöka ha så många vaiwa som möjligt ^^ Två alvbarn föresten? Vem är den andra? :p

Om du tittar in i "Sånger" rummet längre ner på forumet så finns det en klistrad tråd med ljudfiler och text som du kan sitta och öva på ^^ Absolut inte ett måste att lära sig allt utantill mem jag har i alla fall fångat in två av dem i huvudet nu ^^ Den ena är Laula och den andra är Lirë Surenna Smile

Ju fler som kan dem utantill ju fler kan vi leka med stämmor och annat roligt! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Lëo

Lëo


Antal inlägg : 51
Join date : 11-06-08
Age : 25
Ort : Knivsta

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytis aug 16, 2011 9:50 pm

Det andra alvbarnet heter OFF Rasmus Sjödin, och kommer IN att spela min adoptivbror. Smile Kan jag "boka" plats i det där lägret?
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptyons aug 17, 2011 12:41 am

Cysse skrev:
Det andra alvbarnet heter OFF Rasmus Sjödin, och kommer IN att spela min adoptivbror. Smile Kan jag "boka" plats i det där lägret?

Vi ska bara få ett OK med att vi fixat ett tält så bör det inte vara några problem sen Smile Se till att fixa sovsäck, liggunderlag och gärna varma filtar som du/ni kan ha både på och under er. Nätterna blir ju aningen kalla ^^
Till överst på sidan Gå ner
Lëo

Lëo


Antal inlägg : 51
Join date : 11-06-08
Age : 25
Ort : Knivsta

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptyons aug 17, 2011 6:44 pm

Sovsaker är inga problem! Smile Det är bara någon typ av vindskydd och en plats på marken vi kan kalla för "vår sovplats" som behövs! Smile Wink
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptyons aug 17, 2011 10:02 pm

Perfekt Smile Hoppas ni har lite tallrikar, bestick och dryckeskärl också ^^ Vi är ett nystartat läger så vi håller på att dra ihop alla saker än så länge :p

Föresten, hur uttalar man ditt in-namn? Kysse eller Sysse eller hur säger man? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytor aug 18, 2011 12:32 am

Skulle man uttala det på Quenya skulle det blir Kjsse, C blir alltid K, och Y blir alltid J
Kan bli lite underligt, skulle rekommendera att du hittar på något utifrån Quenya, här en bra ordlista Wink http://www.ambar-eldaron.com/telechargements/quenya-engl-A4.pdf
Till överst på sidan Gå ner
Fairië
Istima



Antal inlägg : 44
Join date : 10-05-25
Age : 31
Ort : strängnäs

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytor aug 18, 2011 1:28 am

kan man inte byta stavning då
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytor aug 18, 2011 1:39 am

Lossë skrev:
Skulle man uttala det på Quenya skulle det blir Kjsse, C blir alltid K, och Y blir alltid J
Kan bli lite underligt, skulle rekommendera att du hittar på något utifrån Quenya, här en bra ordlista Wink http://www.ambar-eldaron.com/telechargements/quenya-engl-A4.pdf

Det vet jag redan :p ville mest veta hur Hon vill att det ska uttalas Wink

och självklart kan man ändra stavningen på sitt namn Fairië :p
Till överst på sidan Gå ner
Lëo

Lëo


Antal inlägg : 51
Join date : 11-06-08
Age : 25
Ort : Knivsta

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytor aug 18, 2011 8:43 am

Haha, Cysse uttalas "Sysse" och är ett smeknamn jag själv kommit på. x) Men Lëo går också bra, måste ändå vänja mig vid det inför lajvet... Wink



Jag innehar för tillfället en liten tallrik, en skål och två bägare, men det kanske utökas innan lajvet (man vet aldrig vad man kan hitta). Wink Annars kommer jag kanske att kunna låna bestick från mamma... Men vad bra, då kan alltså jag och Raco bo i detdär lägret? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytor aug 18, 2011 4:18 pm

Cysse skrev:
Haha, Cysse uttalas "Sysse" och är ett smeknamn jag själv kommit på. x) Men Lëo går också bra, måste ändå vänja mig vid det inför lajvet... Wink



Jag innehar för tillfället en liten tallrik, en skål och två bägare, men det kanske utökas innan lajvet (man vet aldrig vad man kan hitta). Wink Annars kommer jag kanske att kunna låna bestick från mamma... Men vad bra, då kan alltså jag och Raco bo i detdär lägret? Very Happy

Check, "Sysse" it is Smile Lëo? Vad betyder det på Quenya?

Det låter bra, jag kan rekomendera att gå på olika secondhand butiker, där kan man hitta massa bra saker till lajv. Allt från träskålar till tenfat som man kan äta på ^^

Bara vi får klartecken med tältet så bör det inte vara några problem sen, jag behöver OKa det med de andra i lägret först bara Wink

Kommer ni lajva själva eller har ni föräldrar eller andra äldre personer med er också? *nyfiken*
Till överst på sidan Gå ner
Lëo

Lëo


Antal inlägg : 51
Join date : 11-06-08
Age : 25
Ort : Knivsta

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptytor aug 18, 2011 5:56 pm

Min mamma kommer kanske att lajva delvis på lajvet, men Rasmus har ingen med sig.



Lëo betyder Skugga. Cool Valde det eftersom jag kommer att spela syster till Lóme = Natt.



... Jag har faktiskt köpt det mesta av mina saker på secondhand butiker... hehe... billigt o bra XD...



Men kontakta gärna mig så fort ni vet om det funkar m tältet! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptysön aug 21, 2011 6:36 pm

Så där ja! Lóme har fixat ett 10-12 mannatält som vi kan använda så nu är Tält klart! Very Happy Ni är välkomna att bo i Aldalin (Trädsång) med en hel hög flera vaiwor! Very Happy Tror vi blir runt 7 pers i lägret nu ^^
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptymån aug 22, 2011 10:10 am

Cysse skrev:
Min mamma kommer kanske att lajva delvis på lajvet, men Rasmus har ingen med sig.



Lëo betyder Skugga. Cool Valde det eftersom jag kommer att spela syster till Lóme = Natt.



coolt med släktband. Det blir mycket sånt nu men det behövs ! Smile

du en nyfiken fråga, behöver din mamma någonstans att bo oxå ?
welcome to us ! We'll take care of u Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lëo

Lëo


Antal inlägg : 51
Join date : 11-06-08
Age : 25
Ort : Knivsta

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptymån aug 22, 2011 5:32 pm

Nejdå, hon ska inte spela någon släkting till min IN-roll, utan ska vara människa. Hon har en egen paviljong, så ingen plats behövs... Wink
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptymån aug 22, 2011 5:43 pm

aah! Hon kommer att bo i Navle/Stendal altså? Smile

Försten.. vad ska man kalla det där stället nu när de slagits ihop egentligen?

Nandal? Navdal? Stevle? XD
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptymån aug 22, 2011 6:14 pm

Vilya skrev:
aah! Hon kommer att bo i Navle/Stendal altså? Smile

Försten.. vad ska man kalla det där stället nu när de slagits ihop egentligen?

Nandal? Navdal? Stevle? XD

"där borta" ? "träsket" ? annars gillade jag navdal bäst XD
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptymån aug 22, 2011 9:35 pm

Mirima skrev:
Vilya skrev:
aah! Hon kommer att bo i Navle/Stendal altså? Smile

Försten.. vad ska man kalla det där stället nu när de slagits ihop egentligen?

Nandal? Navdal? Stevle? XD

"där borta" ? "träsket" ? annars gillade jag navdal bäst XD

haha låter nästan som Vadmal XD Jag gillade Stevle bäst hihihi!
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptymån aug 22, 2011 9:40 pm

Vilya skrev:
Mirima skrev:
Vilya skrev:
aah! Hon kommer att bo i Navle/Stendal altså? Smile

Försten.. vad ska man kalla det där stället nu när de slagits ihop egentligen?

Nandal? Navdal? Stevle? XD

"där borta" ? "träsket" ? annars gillade jag navdal bäst XD

haha låter nästan som Vadmal XD Jag gillade Stevle bäst hihihi!

Naste kanske XD haha
Till överst på sidan Gå ner
Gillindë
Vaiwa
Gillindë


Antal inlägg : 72
Join date : 11-07-22
Ort : Kista

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptymån aug 22, 2011 10:02 pm

Hålan?
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Emptymån aug 22, 2011 11:22 pm

Haha jag tycker oxå Stevle var bäst XD
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Söker en grupp - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Söker en grupp   Söker en grupp - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Söker en grupp
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Söker grupp
» Skogsalvsmöte
» Söker du mer utmanande rollspel?
» Dermis söker Railarí
» Alv söker bil eller i alla fall för utrustningen!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: