Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 En återvändande alv.

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Erdawë
Morinthar



Antal inlägg : 7
Join date : 09-12-21
Age : 33
Ort : Enköping

En återvändande alv. Empty
InläggRubrik: En återvändande alv.   En återvändande alv. Emptymån sep 13, 2010 11:27 am

Hej alla skogsalver.

Jag spelade skogsalven Enyál i fem lajv (våren -06 till våren -08). Därefter har jag spelat en del ströroller, bl.a. ”Gulbyxan” Tor. Jag har länge haft funderingar på att komma tillbaks som skogsalv. Nu efter att höstlajvet failade för min egen del känner jag att det är dags.

Jag har för avsikt att komma tillbaks till skogsalvslajvandet.

Men...

... jag vill inte spela Enyál. Samtidigt vill jag inte komma med en helt ny roll, då det kan ge komplikationer för de som kände Enyál. Jag tror mig ha kommit på en lösning på problemet. Det skedde vissa saker in-lajv på Enyáls två sista lajv som kan ha orsakat stora förändringar i karaktären. Det tillsammans med att det gått tre år sedan han senast vandrade i dessa skogar ger mig en möjlighet att förändra karaktärens namn och personlighet, men inte utseende och minne. Vad anser ni om sådana förändringar?

... mycket har hänt i kampanjen under dessa tre år jag varit borta från skogsalvslajvandet. Jag har försökt att hålla mig någorlunda uppdaterad, men det har varit svårt. Att komma tillbaks nu skulle orsaka stor förvirring, både hos mig och min karaktär. Därför undrar jag om det finns någon grupp som kan tänkas ta in mig. Till detta hör också att en av anledningarna till att jag slutade som skogsalv från första början var att jag var ensam. Jag har läst om det nya systemet med klaner och känner att karaktären nu står närmast Maranwë, om det kan vara till hjälp. Så om er grupp har plats för mig vore jag mycket tacksam.

Vi ses förhoppningsvis i vår.
Till överst på sidan Gå ner
http://droumerda.blogspot.com/
Melardhoniel

Melardhoniel


Antal inlägg : 29
Join date : 10-09-13

En återvändande alv. Empty
InläggRubrik: Hejhej!   En återvändande alv. Emptymån sep 13, 2010 3:19 pm

"Därför undrar jag om det finns någon grupp som kan tänkas ta in mig. Till detta hör också att en av anledningarna till att jag slutade som skogsalv från första början var att jag var ensam. Jag har läst om det nya systemet med klaner och känner att karaktären nu står närmast Maranwë, om det kan vara till hjälp. Så om er grupp har plats för mig vore jag mycket tacksam."

Jag är en ny alv och vill också tillhöra en klan!

Det är inte så kul att tälta själv ju Neutral

Jobbar med karaktären men har ingen aning vilken klan som passar men
tänkte eller ska vara med på vårens lajv Smile

pusskram allihopa...
Till överst på sidan Gå ner
Rácanórimë

Rácanórimë


Antal inlägg : 61
Join date : 09-08-04
Age : 32
Ort : Thule

En återvändande alv. Empty
InläggRubrik: Sv: En återvändande alv.   En återvändande alv. Emptymån sep 13, 2010 7:32 pm

TACK!!! äntligen en till alv vars namn folk kommer hänga upp sig på och aldrig lära sig uttala Wink

Hur tänker du dig alven?
lägg upp en rolbeskrivning i tråden "Vi är skogsalver" så kommer du få hjälp att välja
Till överst på sidan Gå ner
Melardhoniel

Melardhoniel


Antal inlägg : 29
Join date : 10-09-13

En återvändande alv. Empty
InläggRubrik: Klaner ?   En återvändande alv. Emptytis sep 14, 2010 11:15 pm

Rácanórimë skrev:
TACK!!! äntligen en till alv vars namn folk kommer hänga upp sig på och aldrig lära sig uttala Wink
Hur tänker du dig alven?
lägg upp en rolbeskrivning i tråden "Vi är skogsalver" så kommer du få hjälp att välja


haha... de är ett lätt namn men ska hjälpa dig att uttala Mel-are-thonn-ee-ell tongue

hmm... kan man läsa om klanerna någonstans??
hittade ett forum om Klantillhörighet men det gav inget...

Jo men jag lägger upp rollbeskrivningen när den är klar Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





En återvändande alv. Empty
InläggRubrik: Sv: En återvändande alv.   En återvändande alv. Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
En återvändande alv.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: