Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 VALS är nerlagt

Gå ner 
+4
Tintanië
Auringel
Hisriel
Górwêleth
8 posters
FörfattareMeddelande
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptytis mar 02, 2010 8:56 pm

Tirion slöt sina ögon och mindes det ögonblick under den föregående våren då han såg Górwêleth gå och själv inte hade några större bekymmer att bry sig om. Han borde ha passat på att njuta av skogsfriden. Vid midsommar samma solvarv skrev han och sände i all hast skrivrullar efter de fränder han hade möjlighet att kontakta. Atani gjorde något som han hoppats hörde hemma i de vansinnigaste av drömmar. De hade börjat bebygga ängsmarken vid skogsranden och skogsalverna var inte många nog för att driva bort dem. Tunga tider stundade. Tirion skulle vara beredd. Och Tirion trodde att han hade varit beredd. Och ändå satt han här, med ryggen mot ett träd och väntade på att tyna bort. Den här skogen skulle försvinna med så många andra. Utan att veta varför tittade han upp och mötte Thrërions blick. Han insåg att skogen uppmanat honom. Ett ögonblick av samförstånd och insikten för Tirion att Thrërion visste att han återvänt i sista stund. Har sträckta fram handen och drog Tirion på fötter.
När de båda återkom till lägret fanns inga ord värdiga att yttra. Górwêleth såg upp och mötte Thrërions ögon. Trots sin bottenlösa sorg över att Pelori hade fallit visste hon med ens att hon hade saknat fränden. Samtidigt visste hon att hon hade kommit dessa alver mycket nära. Sintáwen hade utan att blinka tagit Górwêleths plats i demongrottan föregående höst. Erësséa tände försiktigt en fackla och vände sig sedan mot dem allesammans. Även om det ställt honom mitt emellan två livsvägar, och hur svårt det än gjorde hans tillvaro, så visste han nu helt vem han var och vad han en gång hade hetat.
Det hade hänt så mycket. Natten sänkte sig över dem och vinden viskade mjukt i träden. De fem skogsalverna slöt ögonen och tog varandras händer. Sedan ingick de den förbindelse som för all framtid skulle kallas Lasta ten hwesta, lyssna till vinden.


Wink
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptyons mar 03, 2010 5:43 pm

Försvinner ni allihopa? affraid
Ånej, hur ska vi andra orka leva vidare?
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptyons mar 03, 2010 7:52 pm

NEEEEEEEEEJ!!!!!

vilka ska vi nu tävla med när det gäller läger??? vilka ska vi nu retas, sjunga sånger, gå på upptäcksfärder med??? Shocked Snälla säg att det inte är sant!!!! Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptytor mar 04, 2010 12:00 am

MEEEEEN!!! >.< Man kan ju lugnt säga att texten drog till sig uppmärksamhet. Men snälla, läs inlägget ordentligt innan ni gråter. Vi har bara förnyat oss lite =)
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptyfre mar 05, 2010 9:23 am

men säg så direkt i det fallet, så slipper vi få hjärtattack! Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptyfre mar 05, 2010 9:28 am

Tintanië: Förlåt. Jag kunde bara inte låta bli att överdramatisera lite.
Till överst på sidan Gå ner
Pityarië

Pityarië


Antal inlägg : 30
Join date : 09-07-20
Age : 31
Ort : Örebro

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptymån mar 08, 2010 12:27 pm

Å fan.... Shocked scratch
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptymån mar 08, 2010 5:11 pm

hmmm.... det är bra att ni är kvar... men ni kommer då få sota för att ni gjorde mig så rädd... Twisted Evil Inga kakor för er inte... Razz
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptytis mar 09, 2010 11:48 am

Nu är du enfaldig, Auringel. Du tror på fullaste allvar att vi inte tar med våra egna kakor? Suspect
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptyons mar 10, 2010 11:46 pm

vem har sagt att jag inte vet hur jag ska göra för att era kakor också ska försvinna... Very Happy

på fullaste allvar: vad vore kampanjen om någon större grupp alver skulle försvinna??? '

fast jag antar att ni hade det lugnt och skönt utan mig i lägret i höstas... Wink
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptyfre mar 12, 2010 11:40 am

Nja, lugnt och skönt vet jag inte. Górwêleth hittade andra saker att dampa över istället.
Till överst på sidan Gå ner
Tirion

Tirion


Antal inlägg : 9
Join date : 09-06-05
Age : 38
Ort : Västerås

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptytis apr 13, 2010 1:18 pm

Hurra! Nu får jag äntligen slippa alla jobbiga gamla alver i min grupp! ... oh wait? fan har vi bara bytt namn? Laughing

Närå... on the serious side, bra text! =)
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: VA!   VALS är nerlagt Emptyons apr 14, 2010 11:08 pm

definiera gammal! Suspect
Tirion skrev:
Hurra! Nu får jag äntligen slippa alla jobbiga gamla alver i min grupp! ... oh wait? fan har vi bara bytt namn? Laughing

Närå... on the serious side, bra text! =)
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptytis jun 01, 2010 1:16 am

Vad är VALS, Lasta ten hwesta, för nåt då ?
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Emptytor jun 03, 2010 12:13 am

VALS står för VästeråsAlvLajvarSällskap (eller Vill Alla Ligga Samtidigt) och är det namnet var grupp hade på anmälningsblanketten innan vi bestämde oss för att våra roller tillsist var redo att ingå klanförbindelse med varandra. Den klanen heter Lasta ten hwesta som betyder "Lyssna till vinden" och ingår i Vaiwas livsväg (se klan/livsvägstexterna)

Bra att du frågar!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





VALS är nerlagt Empty
InläggRubrik: Sv: VALS är nerlagt   VALS är nerlagt Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
VALS är nerlagt
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: