Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Splittringen

Gå ner 
+3
Górwêleth
Salve
Galadrim
7 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Splittringen Empty
InläggRubrik: Splittringen   Splittringen Emptysön jan 24, 2010 9:57 pm

Jag undrar lite om vad folk tyckte om den splittring som vi kontaktpersoner hade skrivit till höstlajvet, är det nått som folk kan tänka sig att spela på under nått kommande lajv? i sånna fall kan nått förbättras?

om de va nått som inte va bra skriv det också!

fan va jag vill ha vår!
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Splittringen Empty
InläggRubrik: Profilbild   Splittringen Emptymån jan 25, 2010 12:35 am

Om du slutar visa fingret Evil or Very Mad åt oss ska jag kolla lite nogrannare igen, sen ska några ses i mitten på februari och diskutera lite, kanske hinns frågan med där också?
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptymån jan 25, 2010 1:31 am

Tjöta...bättre så? Razz
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptymån jan 25, 2010 2:33 pm

Galadrim skrev:
Tjöta...bättre så? Razz
cheers Basketball OK! med i matchen igen! Va snygg du é Wink
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptytis jan 26, 2010 3:45 pm

HAHA
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptytor jan 28, 2010 9:28 pm

De fraktioner kontaktpersonerna hade skrivit ihop till föregående lajvet var:

De framåtsträvande:
Vaiwa
Morinthar
Othari
Railarí
Apairë
Nyeri

De konservativa:
Calina
Istima
Tyar
Lairë
Lindëlëa
Maranwë

Det här var (givetvis?) inte de fraktioner som sedan uppstod på lajvet, främst för att spelet inte alls ledde oss dit. Sedan har vi ju haft långvariga relationer med varandra sedan tidigare, vilket försvårade det hela. Jag som Vaiwa försökte verkligen mucka gräl med Calinaalverna, men det gick inte alls. Så mellan Vaiwa och Calina finns ingen egentlig fraktion. Vi lyckades inte ens ryka ihop när vi diskuterade känsliga bitar. De som Vaiwa verkade gå helt klart sämst ihop med var Maranwë och Othari. Från mig sett ser det ut såhär för tillfället:

De som samverkade genom allt:
Vaiwa
Calina
Morinthar (Tänker främst på Erësséa och Silmaril, såg ju knappt Galadrim och de andra förra lajvet)
Apairë

En del av den konservativa fraktionen som jag tror fungerade rätt bra:
Tyar
Lindëlëa
Istima
Maranwë

De man aldrig såg:
Morinthar (Galadrim och co)
Othari (Eriks gäng + Lórin)

Klaner som inte spelades föregående lajv:
Nyeri
Lairë

Medhåll? Motvind? Vad säger ni om detta?
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Splittringen Empty
InläggRubrik: Försvar   Splittringen Emptytor jan 28, 2010 10:37 pm

Nå, det här trodde jag aldrig jag skulle behöva vara med om men jag känner mig manad att rycka ut till Galadrims försvar, i varje fall lite Rolling Eyes att dom inte syntes så mycket det här lajvet (kollade du så han inte satt med vattenpipan och jollrade i lägret) kan ju annars till viss del... bero på deras andra roller, jag har ingen koll på hur många olika dom spelade men tror det var ett par i alla fall.
Och Eriks gäng träffade vi så fort vi var ute och rörde på oss t.ex. i "skogarna" eller det som nu var kvar av dom runt Navle och lönnkrogen.
Å andra sidan så verkar det vara i Navle eller på ängen utanför man hittar er och där är vi andra inte gärna. Basketball tongue Ha! sa du nu då?
E vi i luven nu? bounce
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptyfre jan 29, 2010 4:21 am

tro mig... jag hade aldrig svårt att veta var eriks gäng höll hus.... att de var alver de var märkte jag inte förstän den olycksaliga handligen ute på ängen.... första gångerna jag såg dem trodde jag allvarligt talat att de var människor från någon konstig ort eller kanske rent av stridstroll...

för att vara ärlig var jag lite irriterad innan förra lajvet när det kändes som om alla kontaktpersoner övergett skogsalverna till sitt öde att finna lägerplatser i skogen när de knappt var medvetna om att lägrena flyttats... jag har full förståelse för att det kan bli knepigt när klanerna ska bo på så många olika ställen... men man hade kanske kunnat prata ihop sig med resten av personalen vid stugan om var man hade idéer på vart man skulle skicka alverna när de kom istället för att de skulle bli tvugna att sitta och vänta...
ska en ordentlig fraktion fungera så kanske det kan vara bra att utse en person från varje klan (eller nästan i alla fall de mindre kanske kan slås ihop med någon som tycker lika dant nästan...) som kan få ha ansvaret för att hålla koll på de alverna som tillhör deras klan.. som några kontaktpersonsassistenter eller nått.. för att det alltid ska finnas folk på plats som i alla fall har numret till kontaktpersonerna och kanske har lite koll också på vissa mindre saker som kan lätta upp ansvaret för kontaktpersonerna lite om lägrena ska ligga så splittrat igen..
kan bara säga att jag tyckte det var hemskt att möta alver som inte hade någon koll på var de skulle få bo och inte ha kontaktpersonernas nummer... nu har ju det ordnats iofs... jag har dem nu... men i höstas svor jag både högt och hett över detta...

men jag har inte särksilt mycket att säga angående splittringen... märkte inte av den särskilt mycket... (konstigt va?) när jag hörde om den tänkte jag för mig själv att det kunde vara svårt att spela på när man ännu inte har koll på vem som är av vilken klan... men som sagt vet jag inte hur det gick att spela på det...
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptyfre jan 29, 2010 4:50 pm

Salve: Vi är absolut inte ovänner! Och jag menade inte att klanka ner på Galadrim och gänget, jag bara helt utan att lägga in några som helsta åsikter, publicerade de fraktioner jag såg under lajvet. För det var i dessa grupperingar vi, i alla fall enligt min mening rörde oss.

Auringel: Idén om någon man kan kontakta i varje klan tycker jag är jättebra!
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Splittringen Empty
InläggRubrik: Osäker   Splittringen Emptyfre jan 29, 2010 5:33 pm

Attans! nu är du så där snäll och timid igen och då är det ju hopplöst att veta var man har dig, mycket enklare med din rollfigur Wink
Och till den seriösa delen så visst håller även jag med om att det vore bra med företrädare för de olika klanerna.

Górwêleth skrev:
Salve: Vi är absolut inte ovänner! Och jag menade inte att klanka ner på Galadrim och gänget, jag bara helt utan att lägga in några som helsta åsikter, publicerade de fraktioner jag såg under lajvet. För det var i dessa grupperingar vi, i alla fall enligt min mening rörde oss.

Auringel: Idén om någon man kan kontakta i varje klan tycker jag är jättebra!
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptyfre jan 29, 2010 11:45 pm

Jag är inte speciellt lik Górwêleth alls faktiskt, det heter ju levande rollspel av en anledning. Just att man faktiskt spelar en roll.
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptytis feb 02, 2010 8:54 pm

Cissi: enlig stränga order skulle personalen vid stugan sköta sitt och endast skicka vidare de alver som kom dit vidare alver till lönnkrogen precis som personalen vid röda ladan skickade vidare de alvgrupper som jag sagt att skulle skickas vidare till lönnkrogen. om jag sen är ute i skogen och visar läger kan det inte hjälpas att dom inte får hjälp utan får vänta precis som alla andra deltagare som också vill ha läger Rolling Eyes . take a chillpill instead Rolling Eyes det är inte mitt ansvar att alla alver som kommer ska ha mitt nummer, utan jag har fått för mig att det står i utskicket....allt det jag ju skrivit får det att låta som jag är arg och lashar ur på dig, men det gör jag inte utan tar det bara grundligt Smile

men det var ju inte det de handlade om utan huvida ni här på forumet tycker att fraktionerna är något som vi ska försöka att spela vidare på?
att ha en kontaktperson för varje klan är en jätte bra idé, några som redan nu känner sig manade att ta på sig rollen att och sammaställa en individuell lista där klanmedlemar nummer och mail är med så vi får struktur...min klan är ju enkel att sammanställa Crying or Very sad och sen kan de som vill vara kontaktpersoner för varje klan lägga upp sin mail så man kan kontakta varandra


P.s: Tyckte endå att jag va ute mer under detta lajv än tidigare...å ja jag har annat att göra än att sitta på råd...nej inte vattenpipa Salve jag rökte faktiskt inte en gång under hela lajvet.
och hurvida jag inte syns till på lajvet ska väl inte dra ner spelandet...lr saknar ni mig så mycket?...
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Splittringen Empty
InläggRubrik: Lungt   Splittringen Emptyons feb 03, 2010 1:59 am

Det är bra Gustav, lite intressant att du dementerade rökningen men inte jollret! hehe
Och jo visst saknar vi även dig när du inte syns som vi hoppas även om jag själv faktiskt stötte på dig en del.
Jag tyckte nog att lajvet flöt på överaskande bra trots att det vid ankomst visade sig råda helt ändrade förutsättningar.
Det hela löstes bra, tror jag!
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptyons feb 03, 2010 11:44 pm

Förslag till kontaktpersoner inom klanerna:

Othari - Erik Lidman - Erenquar
Morinthar - Gustav Look - Galadrim, (g.look@live.se)
Vaiwa - Karolina Nilsson - Górwêleth
Apairë - Erik "Blondie" Rössle - Eldaro
Calina - Anna Wallin Lizariana (Det är inte säkert att Helerion är på området hela lajvet)
Istima - Jenny Lundqvist - Sirinn
Tyar - Niklas Forsbacka - ?
Maranwë - Mattias Karlsson - Lendan
Lindëlëa - Myrehed - Tinwë
Railari - Rebecka Forsmark - Tintanië (När hon kommer hem från NZ?)
Nyeri - Kim Holmberg - Imlandiel (Om hon kommer?)
Lairë - Robin Wenström - Isang (Om han kommer?)

Vad tycker ni om detta?
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptytis feb 09, 2010 1:00 pm

ja om dom går med på de så är de väl bra
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Splittringen Empty
InläggRubrik: Kontaktpersoner   Splittringen Emptytis feb 09, 2010 1:34 pm

Bra förslag men kan bli svårt om olika grupper inom samma klan bor i olika delar av alvskogen men kanske kan det lösas med en vice i annan grupp? sunny
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptytis feb 09, 2010 5:30 pm

Galadrim skrev:
Cissi: enlig stränga order skulle personalen vid stugan sköta sitt och endast skicka vidare de alver som kom dit vidare alver till lönnkrogen precis som personalen vid röda ladan skickade vidare de alvgrupper som jag sagt att skulle skickas vidare till lönnkrogen. om jag sen är ute i skogen och visar läger kan det inte hjälpas att dom inte får hjälp utan får vänta precis som alla andra deltagare som också vill ha läger Rolling Eyes . take a chillpill instead Rolling Eyes det är inte mitt ansvar att alla alver som kommer ska ha mitt nummer, utan jag har fått för mig att det står i utskicket....allt det jag ju skrivit får det att låta som jag är arg och lashar ur på dig, men det gör jag inte utan tar det bara grundligt Smile

haha... ledsen... varit lite irriterad över att jag inte hade ditt nummer när jag behövde det... och att det kändes väldigt förvirrande allt ihop... (har lätt att bli stressad och irriterad över sådant... ledsen)

nå nog om detta...


Jag gillar helt klart alla klaner... känner mig dock just nu osäker på vad det var som ledde till denna STORA splittring... kan lätt se splittringar i klanerna som gör att de ogärna bor med varandra hur som helst... det kanske bara är jag som är bakom flötet och som för ovanlighetens skull inte lusläste utskicket i höstas... (kännde att jag inte borde ha någon koll på vad som händer i alvhem så jag läste inte den delen lika noga som jag brukar... i jämförelsevis så läste jag den nog inte alls... Shocked jag som brukar sitta med min märkpenna och skriva upp det jag tror kommer bli viktiga händelser att kunna för att sedan traggla in dem... )

Jag ser inget fel i att alverna är ett släkte med sina kluvenheter det gör allt bara mer levande. men man måste ju också räkna med att lajvet är levande. det kommer bli att saker ändras. klaner kanske ändras lite och byter allianser. ALVER växer och FÖRÄNDRAS! annars skulle auri fortfarande ha mentalieten av en 7 åring och sirr som en 15 åring... Och se bara på Eldaro... eller varför inte någon annan av alla de alver som är mer återkommande i kampanjen... det vore svårt att spela på och otroligt svårt att hålla sig till om alver inte förändrades.. om inte alvsamhället förändras så smått ju fler år som går... det är bara att se på hur människans samhälle förändrats... grunderna finns kvar men en nutida människa skulle säkert ha svårt om de fördes tillbaka till grottmänniskornas tid och vise versa...
så för alla de som redan kollrats bort i den här texten.. Jag är för klanerna och för att de har alla sina olika synsätt på livet och omvärlden och att detta kan skapa inbördes problem... dock är jag inte helt på det klara med vad som frambringat denna STORA splittring... men det spelar mig mindre roll... vad jag är orolig för är om vi låser klanerna och alvsamhällets framväxt... de ska enligt min mening ses som levande organismer som man får vårda ömt för de växer väldigt långsamt men de gör det ändå...
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptytis feb 09, 2010 5:33 pm

ledsen det tidigare blev lite långt...
tänkte bara tillägga att jag skulle bråkat med Sirr om platsen som klankontaktperson om min karr inte vore i det stadium hon är... Twisted Evil smått irriterad över detta... och väldigt avundsjuk på sirr... alien
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Splittringen Empty
InläggRubrik: Lägerplats   Splittringen Emptyons feb 10, 2010 12:46 am

Var skall ni ha ert läger?
kommer du ihåg märkpinnens nummer?
Vi kommer diskutera flytten och spelet runt denna lite med övriga på lördag och min tanke är nog att jag är lite förbannad på människorna som skövlat skogarna runt Emblas gamla läger under den vandring embla och kanske flera grupper med oss genomförde under vintern och fan vet varför men det får vi komma på under lördagen, detta kommer att medföra att vi omedelbart attackerar de grupper som beträder vår nya boplats och dess närhet om de inte tidigt lagt ifrån sig sina vapen och tydligt aviserat sin ankomst eller är sådana som vi litar på sedan tidigare men även dom kan nu mötas med viss misstro och ökad försiktighet.
Vi kan också tänka oss inta en lite överlägsen hållning i vårat förhållande till människor efter som vi anser att dom driver allt mot fördärvet med sitt kortsiktiga handlande, och vi misstänker att även droverna har haft ett finger med i denna hemska gärning kanske för att hämnas de samandrabbningar som droverna blivit utsatta för tidigare.
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptyons feb 10, 2010 11:38 pm

Vi har pratat om att ha det i den där skogen nära vägen vi körde in på... ni vet den underbara trollskogen... Ja det kommer i alla fall vara Lhonn fennas även om jag för tillfället inte bor där... sirr och jag planerar ändå att slå upp vårat stora läger... även om det kanske bara blir sirr där... allt för att behålla Lhonn fennas... vi vill inte lägga allt arbete vi gjort för vår grupp i sophinken... än satsar vi på att tillslut kunna skapa den plats vi drömmer om..

vilka är det som ska samlas och diskutera om ställningen till flytten??
Till överst på sidan Gå ner
Isilinwë
Istima
Isilinwë


Antal inlägg : 19
Join date : 09-02-02
Age : 37
Ort : Jakobsberg, Stockholm

Splittringen Empty
InläggRubrik: Angående splittringen   Splittringen Emptytis feb 16, 2010 6:05 pm

Vad det gäller splittringen och uppdelningen av klanerna så tycker jag att benämningarna "framåtsträvande" och "konservativa" är både problematiska och missvisande, "krigiska" och "diplomatiska" känns väl närmare sanningen i så fall. Givetvis så beror det ju på hur man definierar "konservatism" och "framåtsträvande" Både Calina och Istima står listade som konservativa, och det finns många likheter, men medan Calina är (ö)kända för sin konservativa inställning och bevarandet av traditioner så kännetecknas Istima av kunskapssökande, nytänkande och förändring. Konservatism inom Istima skulle leda till stagnation och klanens förfall.
Lindëlea står listad som konservativ och Apairë som framåtsträvande medan deras egen klanhistoria beskriver motsatsen. Lindëlea ville förändra och Apairë ville bevara.
Alltså måste splittringen vara grundad i någonting annat. Hur är tanken? Jag kommer inte längre ihåg skälet till splittringen. Kan någon upplysa mig?


För övrigt så är det inget problem för mig att vara kontaktperson för Istima förutsatt att ingen har några motsättningar.
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptyons feb 17, 2010 10:08 pm

måste den va grundad i nått Shocked
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptyons feb 17, 2010 10:42 pm

Klart den måste! Detta skall vara djupt och ordentligt! Håller med Sirr om att "Konservativa och framåtsträvande" är två för enkla begrepp. Den splittringen som rådet hos alverna nu är mer komplicerad än så.
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptyfre feb 19, 2010 2:39 pm

Jag tycker att det är viktigt att anledningen blir synliggjord så snart som möjligt (eller att ni kommer på en) för att alla alver ska kunna fundera kring sin egen ståndpungt till den utifrån sina egna erfarenheter och inte enbart utifrån vilken klan de tillhör... för även innom klanerna kommer det uppstå stridigheter... inga stora och som motsättnings alv i klanen så får man räkna med ett tuft jobb men det finns alltid några som tycker olika innom allt... och för att klanerna inte ska brytas isär ännu mer och kunna fortsätta som två stora grupperingar så behöver man en för eller emot fråga som är nog stor för att skapa motsättningar i den nivån... tyvärr kom den stora flytten efter splittringen annars hade det kunnat vara en bra anleding... problemet med hur man skulle ta i tu med artarierna som invarderade ängen nedanför vår skog, och började skövla i våran skog... men nu är det tyvärr försent...
annars kan man ju alltid använda sig av mötet med skuggtand... de som ville lyssna på honom och de som ansåg att vi inte skulle lyda honom och demon grottan... de som såg visheten i hans ord och de som vägrar bli hans marionetter.... men det var fortfarande de som jag skulle säga som typiska klaner som motsätter sig att bli hans marionetter som flyttade från alvhem först... vilket gör det hela ännu svårare... fast samtidigt var det de alver som var mer formbara som stannade tills människorna flyttade ned sin by på ängen och som sedan flyttade från vår skog... kanske den gruppen lyckades driva de andra från platsen trots att de egentligen var emot att bli skuggtands spelpjäser... och de andra ansåg sedan att de måste följa skuggtands ord...
nå vad vet jag... det kan vara lättare att hitta någon bättre anledning bland de alver som faktiskt vistades bland de andra än hos mig..
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Emptyfre feb 19, 2010 2:49 pm

Mailade med sirinn här om dagen om just detta... Jag antar att det är relativt lätt ett skriva ihop en bra in-anledning. Ska jobba på det. Personligen kommer inte splittringen påverka mig nämnvärt eftersom jag inte kommer låta det hindra mig från att umgås och ha trevligt med Istima folk and andra även fast jag är Railarí Razz

Jag måste dock vara ärlig och medge att jag inte fattar mycket om vad som är på g just nu (kan bero på att jag är på andra sidan världen, vem vet?) Kan någon förklara, kort och enkelt, off anledningen varför vi har en splittring överhuvudtaget?? Om jag satte mig in lite grann skulle jag nog kunna skriva till något Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Sponsored content





Splittringen Empty
InläggRubrik: Sv: Splittringen   Splittringen Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Splittringen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: