Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Disciplinen är usel!

Gå ner 
+11
Lindo
Tintanië
Lorîn
Silmarill
Auringel
Galadrim
Górwêleth
Salve
Erenquar
Hisriel
Eldaró
15 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Försvar!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptytor jan 28, 2010 10:53 pm

Och jag som bara skojade lite med dig i förra tråden, nu börjar det kännas som jag hackar men det är bara för att du alltid säger vad du tycker och det med din vanliga skärpa så det är liksom kul att svara dig för man vet att man får igen om du bara får chansen affraid
Det var så att vi stod kvar en evinnerlig tid i skogsbrynet där du till slut hittade en del av oss tålmodigt väntande. Att inte fler stannade berodde på att en av de bortförda kom tillbaka och sa att han /hon blivit släppt och att de andra blivit bortförda långt därifrån och nog skulle ta andra vägar tillbaka. Vi hörde också ylanden och skrik som kunde komma från området där vi tänkt oss lägret till våren så vi som var kvar var bara för säkerhets skull och skulle hämtas om ni hittades någon annan stans. så var det med det!
Dessutom behövde Ask beskydd på sin väg tillbaka och våra spejare tog hand om orchspejare på löpande band för att vi inte skulle bli tvungna att dra oss undan och kanske missa er, för det vill vi ju inte Wink
Till överst på sidan Gå ner
Lindo
Othari
Lindo


Antal inlägg : 10
Join date : 10-01-27
Age : 31
Ort : Stockholm - Nacka

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptyfre jan 29, 2010 11:43 am

Som jag förstod det så ledde jag aldrig den expeditionen som gick med högalverna och alla andra till demon grottan...ingen hade gett mej det ansvaret. Och det känndes inte rätt att bara ta ansvaret över alla alver när inget om det hade blivit bestämt.

Men om du menade den gången när vi gick up bara oss skogsalver mot demongråttan eller i alla fall åt det hållet. Så gick jag hemmåt efter att jag hade ventat där jääättee länge med 40 graders feber. Det gick heltenkelt inte för mej att stå upp länge till : /
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptyfre jan 29, 2010 4:47 pm

Lindo: Jag menade självfallet gången med bara skogsalverna. Om du hade 40 graders feber skulle du inte ha gett dih ut överhuvudtaget utan stannat hemma. Det fanns många där som had ekunnat leda oss fram och tillbaka istället. Detta är dock ingen IN-anledning utan bara en bra förklaring OFF, vilket innebär att Lindo kommer ha en del att bevisa innan i alla fall Górwêleth följer honom godtyckligt igen.
Till överst på sidan Gå ner
Pityarië

Pityarië


Antal inlägg : 30
Join date : 09-07-20
Age : 31
Ort : Örebro

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptysön feb 14, 2010 6:45 pm

Ska vi inte bara kramas och bjuda på kakor & te i stället? Då slipper vi ju jobbiga strider och så behöver vi inte gå så långt.
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptytis feb 16, 2010 12:08 am

Pityarië! det spelar ingen roll... för även om man är snäll och bjuder både orch och drow på kakor och cider så dödar de alla och bränner ned lägret... så den stridsplanen fungerar tyvärr inte... inte ens mutor om att visa var huvudlägret ligger... (det har ju trots allt legat där det låg tidigare allderles förlänge så det var bara orcherna som frågade och som vände när vi berättade hur "långt" det var kvar att gå... )

så kakor och te funkar nog inte... Häxbrygder kanske... eller varför inte hota med att kasta ost på dem... brukar ibland funka för ruffla... fast jag gillar fortfarande min teknik bäst... det är ingen som ger sig på en uppenbart obeväpnad som inte verkar orolig... man kan ta sig igenom det mesta bara man verkar vara arg nog... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptyons feb 17, 2010 10:09 pm

föder ni mig med kakor och Pk så är ni på den säkrare sidan iallafall Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptyfre feb 19, 2010 2:25 pm

Galadrim skrev:
föder ni mig med kakor och Pk så är ni på den säkrare sidan iallafall Laughing

jag tycker inte att man har så mycket att skrämmas för när det gäller dig... galadrim är väldigt lätt att tas med... och otroligt rolig att retas med... Razz så den vanan kommer jag nog aldrig kunna sluta med... tyvärr...

men det spelar ju ingen roll hur mycket kakor man har för att kunna matar dig och alla de andra stridsdugliga med... NI är ändå alltid borta när ni egentligen behövs i lägret!!! Smile så egentligen är det inte konstigt att vi matar svartblod och drow med dem... de kom visserligen förbi sista natten och alla andra tyckte inte att det räknades med tanke på att de satt och snackade off i vårat läger... riktigt hyggliga typer de där svartmålade sakerna... Wink vad säger du sirr vi kanske borde fortsätta med att mata dem istället för de skogsalviska krigarna??
Till överst på sidan Gå ner
Isilinwë
Istima
Isilinwë


Antal inlägg : 19
Join date : 09-02-02
Age : 37
Ort : Jakobsberg, Stockholm

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptyfre feb 19, 2010 6:45 pm

Citat :
Auringel skrev:
vad säger du sirr vi kanske borde fortsätta med att mata dem istället för de skogsalviska krigarna??

Du skriver alltid små hälsningar till mig i dina meddelanden... utgår du från att jag läser allt du skriver eller?! Shocked

Men jag håller med dig om att kakor är nog trots allt bästa försvar Razz
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptylör feb 20, 2010 11:18 pm

Sirinn skrev:
Citat :
Auringel skrev:
vad säger du sirr vi kanske borde fortsätta med att mata dem istället för de skogsalviska krigarna??

Du skriver alltid små hälsningar till mig i dina meddelanden... utgår du från att jag läser allt du skriver eller?! Shocked

Men jag håller med dig om att kakor är nog trots allt bästa försvar Razz

klart du gör... Very Happy du menar väl inte att du inte skulle göra det??? Suspect ska väl försöka sluta med det då.... Sad

clown

nå.... tillbaka till ämnet...

Jag har full förståelse för att det är svårt att leda en stor grupp alver som är ute på något stort uppdrag... vi brukar ju också vilja att hela skogen inte vet vad det är vi är ute på för något... men allvarligt... det är ju lönlöst... vi är sega med att fatta beslut... och vi är sega med att få något gjort så folk blir förvånade när de ser oss på väg mot något stort... för det stora är oftast över när vi kommer fram... om vi lyckats ta oss fram...
mängden alver, hastigheten vi går i och längden på färderna sinkar oss... det är bara att inse... men att dela upp gruppen så att inte 1 stridsledare behöver ha befälet över X antal alver som alla har sin egen takt att gå i... oftast några snäpp saktare än stridsledaren (då denne oftast brukar vara någon som tränar regelbundet)... så istället ha 1 stridsledare som basar över ca 10 ledare som var och en har i uppgift att hålla ihop sin lilla skock med får... eh jag menade alver... ja ni vet vad jag menar.... Razz
det blir nog mycket bättre än de "marcher" vi varit ute på tidigare...
Till överst på sidan Gå ner
Pityarië

Pityarië


Antal inlägg : 30
Join date : 09-07-20
Age : 31
Ort : Örebro

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptymån mar 08, 2010 12:31 pm

Håller med föregående talare. Men alla smågrupper bör utrustas med kakor och te. Laughing Very Happy clown
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptymån mar 08, 2010 5:18 pm

du menar så att alla grupper kan ta sin fika paus när de vill?? det låter ju som en bra idé utom att varmt te brukar vara svårt att bära med sig... clown
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptytis jun 01, 2010 1:08 am

Det där med att lägga dem med kortas ben längst fram låter som en bra idé, men! det är ju sjukt o-skogsalviskt att marschera på vägar.
Det borde bara göras när vi är riktigt många och det är viktigt att alla kommer fram fort och/eller samtidigt
Resten av tiden kan vi gott färdas genom skogen, i våra smågrupper med våra respektive stridsledare, mycket tystare och mer IN Very Happy apprå på tystand... vi (elelr iaf jag) behöver öva på att smyga...
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptytor jun 03, 2010 12:14 am

Du verkar förståndig Wink på vissa ställen på området är skogen dock så tät att man inte kan röra sig där, och då måste man ta sig fram på vägen.
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptytor jun 03, 2010 8:23 am

Joo Sad där är väll oundvikligt på sina ställen ...
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptyfre jun 04, 2010 7:57 pm

Górwêleth skrev:
Du verkar förståndig Wink på vissa ställen på området är skogen dock så tät att man inte kan röra sig där, och då måste man ta sig fram på vägen.
ja... eller så är det myrmark.... Wink
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: hm ?   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptylör jun 12, 2010 11:30 pm

tycker oxå att de skulle se kul ut med en grupp skogsalver som marcherar på en väg Razz Jag är kanske inget proffs med jag har fattat så mycket att alver rör sej snabbt och smidigt genom skogen. Den är det klart, om man kommer till en mosse eller väldigt tät skog (borde vara många sådana ställen nu efter alla böjda grenar som snön tryckte ner) är det väll enklare att ta sej ut på en stig och gå en bit och sen in i skogen igen. Men marcherar ? tror jag håller mej typ tre meter in bredvid vägen då Wink
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptysön jun 13, 2010 12:28 pm

problemet är väl det att vi inte är alver på riktigt dvs. vi kan inte se i mörkret och röra oss knäpptyst inne i skogen. Har massor av personlig erfarenhet av att försöka ta sig igenom tät snårskog i mörkret, snubbla in i träd, få grangrenar i ansiktet, trampa ner i något blött dike etc. Har dessutom lyckats gå vilse rätt många gånger (tänk vad skogen kan se likadan ut i mörker Shocked ) Om vi sen är ca 50 st som ska ta sig fram blir det annat än alviskt även om vi skulle försöka smyga i skogen. Men jag tycker ändå att om vi nu blir tvingade att marschera någon gång kan väl folk fan ta och lyfta på fötterna ordentligt! Jag lovar, det går faktiskt att gå tyst på en grus-väg!
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptysön jun 13, 2010 12:43 pm

visst vore det häftigt att vara alver på riktigt =D
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptysön jun 13, 2010 1:52 pm

Ja, men det är vi inte. Så lyd Tantaniës råd och lyft på fötterna! Very Happy Både i skogen och på vägen!
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptysön jun 13, 2010 3:47 pm

förresten! vet ni nåt ställe man kan köpa "lajv-skor"? ni vet vad jag menar Wink
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptysön jun 13, 2010 5:57 pm

Som tjej är det ofta lätt att hitta superfina läderstövlar för en billig penning på "Myrorna" och andra Secondhandbutiker. Ett tips är även att skaffa flera par så man kan byta när man blött ner ett par.
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptymån jun 14, 2010 10:25 pm

tack så mycket Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptymån jun 14, 2010 10:59 pm

ett annat tips är något jag och sirr lagt oss till med.. nämligen lägerskor... jätte skönt om man behöver ut ur tältet snabbt eller bara känner sig lat på morgonen när man ska upp och fixa frukost... ett par sköna nätta skor som är lätta att få på fötterna... sandaler eller liknande...
de ska man dock inte ha till att gå längre sträckor med....
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptymån jun 14, 2010 11:20 pm

Förtydligande: Givetvis ska lägerskorna fortfarande vara INlajv. Så inga foppatofflor eller något annat mobbat är okej, men de är absolut en jättebra idé!
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Emptytis jun 15, 2010 10:30 am

det var oxå bra ska se om jag kan hitta nåt...

URK Dx foppatofflor kan man inte ens ha off *spyr*
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Disciplinen är usel!
Till överst på sidan 
Sida 2 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: