Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Disciplinen är usel!

Gå ner 
+11
Lindo
Tintanië
Lorîn
Silmarill
Auringel
Galadrim
Górwêleth
Salve
Erenquar
Hisriel
Eldaró
15 posters
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Eldaró

Eldaró


Antal inlägg : 29
Join date : 09-06-03
Age : 30
Ort : I din dusch

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptymån sep 14, 2009 9:00 pm

Ja, det är ett faktum, vår militära disciplin är helt usel och måste förbättras.
Under marschen till druidceremonin så syndes detta och det var katastrofalt, få gick i leden tre och tre medans på andra ställen var det hål på upp till 20 steg, detta bör inte accepteras. Vi är skogsalver, vi är ett stolt och disciplinerat folk som folk i alla fall inlajv borde ses som skrämmande, inte ett pack med boffertomtar som inte kan gå på led.

Jag föreslår att vi bör hålla en militant övning den första dagen på varje (eller i alla fall vissa) lajv med grunderna i taktik och marscherings övningar, för att folk ska veta sin plats i armén, och inte samlas i en ring runt en högalvsgeneral när han ropar på stridsledaren under samma ögonblick som det står en hord orcher som väntar på att få ett bra tillfälle att anfalla.
Detta skulle kunna leda till katastrofala konsekvenser som vi skogsalver inte borde råka ut för.
Jag är mycket medveten om hur kul det kan gå när saker går fel (som sista natten under lajvet i navle Very Happy) men oprofessionella handlingar som att inte kunna stå på led med spända bågar när man blir beordrad till det är fel.

Detta är något som bör uppmärksammas mer, diskutera.
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptytis sep 15, 2009 12:04 am

Till att börja med skulle jag vilja ställa frågan om alver verkligen marcherar?

Personligen tycker jag det vore roligare om vi lärde oss att följa ett sällskap medan vi är utspridda i skogen omkring vägen.
Till överst på sidan Gå ner
Eldaró

Eldaró


Antal inlägg : 29
Join date : 09-06-03
Age : 30
Ort : I din dusch

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptytis sep 15, 2009 6:36 pm

Jo, självklart är detta en viktigt del (speciellt då vi är skogsalver) och något som måste tränas på, men ingen tar riktigt tag i det tyvärr.
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptytis sep 15, 2009 11:13 pm

Ta tag i det du Wink Det är fritt fram att organisera något till nästa lajv!
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptyons sep 16, 2009 7:55 am

Hisriel skrev:
Till att börja med skulle jag vilja ställa frågan om alver verkligen marcherar?

Personligen tycker jag det vore roligare om vi lärde oss att följa ett sällskap medan vi är utspridda i skogen omkring vägen.
Helt i min smak bounce bara det att avverkning och slysnår efter vissa vägar gör det mer eller mindre omöjligt, jag tog skogsvägen förra gången vi skulle upp till demongrottan och mötte alla andra när dom var på väg tillbaka Embarassed svettigt tongue
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptylör sep 19, 2009 9:43 pm

Eleriaområdets skogar är på sina ställen så jävla pestiga! På Lönnkrogssidan av området är det bara kalhygge, snårskog och träsk överallt. Att försöka ta sig fram där alviskt är nog mer eller mindre omöjligt, och tar sjukt lång tid. Därav kan jag nog hålla med om att röra sig i led på den delen av området blir absolut smidigast. Personligen ser jag inte problemet. Komenderar stridsledaren för aktionen tre och tre i led rör man sig helt enkelt framåt och fyller upp leden och sedan behåller man positionen. Vilka man hamnar med är totalt oväsentligt. Om leden sedan ska formas om till två och två så gör man helt enkelt bara på samma sätt: Vartannat led droppar en person som går ihop med en av dem bakom osv. Sluta larva er och börja lajva er! Very Happy

Sedan kan man nog diskutera vilka som ska ha stridsledarposition. Det bör vara någon med en röst som alla hör, någon som är välinsatt i hur skogsalverna fungerar och kan ta snabba beslut, någon som alla alver har förtroende för och framför allt någon som av olika anledningar inte bara försvinner rätt som det är. Situationen kan bli farlig om inte alla Eldar känner sig trygga med den som leder. OFFlajv är jag nog ganska bra tror jag, men min roll är otroligt spirituell och nervös av sig, vilket gör att det går bra fram tills dess att det inte går bra längre... Dock har det nog mest med hennes mognad att göra.
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptysön okt 18, 2009 9:09 pm

att ha marchexercis varenda dag är ju faktiskt en bra ide, dock måste vi hitta en bra öppen yta där detta kan göras,

om alver marcherar på väg lr går i skog är enligt mig helt beroende av antal, är man 15-30 alver så marcherar man enklar, dessutom så anfaller knappast någon så många...

är man en mindre grupp går man hellre igenom skogen.
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: stridsstrategi för skogsalver   Disciplinen är usel! Emptymån okt 26, 2009 11:30 pm

Nu har jag följt tråden länge nog. Dax för ett förslag från en MYCKET gammal alv.

Om vi skall få ordning på våra grupper i stora förflyttningar tror jag det bästa är att våra olika klaners stridsledare hela tiden har ansvar för sin egen grupp och agerar självständigt som små enheter följande en större grupp som färdas tillsammans på och runt stig eller väg men så fort det blir trångt eller svårstyrt agerar varje grupp för att skydda sig och ge understöd till dom grupper som är närmst.

Ett exempel som jag tycker föll väl ut var när Erenquars grupp och embla hamnade i strid med människor på ängen. Trots att vi blev attackerade av ytterligare en grupp mitt i bataljen styrde vi genast över och gav varandra understöd utan att ens kommunicera annat än med vårat agerande tills alla fiender var nergjorda eller flydde, vissa hamnade tom i diket i sina desperata försök att undvika att hamna i korseld mellan våra krigare som hela tiden fick nytt understöd oavsett från vilket håll vi attackerad eller attackeradeses.

Det blev inte mindre roligt när vi kom till vägen vid högalvena och en grupp människor stormade fram och skriker om vädergälning och kräver en förklaring, det hela slutade med att deras ledare bad oss om ursäkt för sitt beteende och vilkorslöst sänkte och stoppde undan sina vapen detta till stor del på grund av ett litet litet halssmycke Ask prånglat på mig för mycket länge sedan.

Skogsalver bör agera spejare och figurera i skogsbryn inte som mörkeralver och högalver stampa fram mitt på vägen.
KOM IHÅG SÖKANDET EFTER GREVINNAN BLODSTÅL då flera grupper skogsalver fanns i skogen och sökte spåra eventuella fiender samtidigt som vi förde övriga krigare mot målet, så ska det gå till!
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: för kännedom   Disciplinen är usel! Emptymån okt 26, 2009 11:37 pm

Jag Salve och många alver med mig kan tänka oss att; ströva lunka strosa gå springa smyga lufsa hoppa krypa åla fram, men ALDRIG att jag marcherar affraid
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptytis dec 08, 2009 5:06 pm

Att det blir svårt att hålla leden förstår jag faktiskt. det rör sig nog inte så mycket om dålig disciplin som att det är svårt att hålla tempot. För som jag ser det så brukar de med långa ben och bra kondis hamna i täten och sedan drar de på i ett tempo som väldigt få hänger med i eller orkar gå i en längre sträcka. De som går längs fram MÅSTE tänka på att alla inte är de där långa alverna med kondition som en gud. Jag är trots allt inte särskillt kort men har ändå haft svårt att hänga med när de i täten bestämmer. Jag tror att alla VILL att det ser snyggt ut när vi går så där på led på vägen (även om jag måste säga att det inte ser klokt ut när ni gör det) men problemet är som sagt att tempot är alldeles för högt och det ser ut som om de längs fram har brottom till toa medan de i mitten inte ens kan titta på vad det är de passerar för de kämpar för att hänga med och resterande bildar en svans med alla alver som vill men inte kan.
Jag har sett er gå så (förra lajvet tex) och det var INTE snyggt.

P.S. är det inte bättre att alla strids förda kommer fram och har ork att strida än att bara hälften orkat gå och de som faktiskt kommer fram är helt slutkörda?
D.S.
Till överst på sidan Gå ner
Silmarill

Silmarill


Antal inlägg : 17
Join date : 09-10-03
Age : 32
Ort : Sigtuna

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptyons dec 09, 2009 8:48 pm

Jag kom och såg marchen framifrån och där såg det iallafall bra ut...
Ett förslag är ju att alla tränar upp sig och blir snabba som f*n till nästa marsh så vi slipper sånt där Razz (jag gick i täten Laughing ) Auringels PS är sant. Men det var ju egentligen lite brottom den natten om vi nu skulle hinna sätta ihop vindspelet i tid... (har för mig att det var nån viss tid det skulle va ihopsatt, var det inte så?) Och eftersom vi gick till Stendal så sent fanns det antagligen ingen tid att leta nån annanstans när vi varit där Neutral
Det funkar inte att de med bra kondis bär de med dålig kondis (inte särskilt alviskt enligt mej) Neutral så träning är mitt bästa råd...
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptytor dec 10, 2009 10:50 pm

frågan är bara HUR vi ska få alla som lajvar alver att träna upp sin kontition innan lajven så att de har möjlighet att falla in i det tempo vissa håller när det är march på g. (jag satt och såg tåget när det passerade lönnkrogen den gången och såg det igen senare när ni varit upp till stendal och vänt... och det var STOOOOR skillnad på hur det såg ut när alla var "utvilade" och hur det såg ut på vägen tillbaka... för att inte tala om kaoset som blev när alla samlades mellan lönnkrogen och grimsby... snacka om att vissa såg redo ut för att stupa och det var ingen fin skara... dessutom har vi ju hur det gick för oss när vi skulle till navle för att hämta stenarna att ta som exempel också... DÅ VAR DET HEMSKT!!!)
förresten varför börjar ni inte med sakerna I TID??? istället för att precis hinna till ett ställe och sedan inte hinna med mer för att det blivit för sent... det hände med demonstaven oxå.. det gör i sig att vi inte behöver gå i ett hemskt tempo för att hinna med saker och ting...
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptytor dec 10, 2009 11:28 pm

En duglig grundkondition är bra på lajv. Jag har varit utan det vid några tillfällen. - och fått skylla mig själv.
Gällande språngmascher hit och dit så beror det på att någon ska hämta en båge, en annan måste kissa, en tredje ska bara dricka upp, någon klär på sig, en fjärde måste dricka vatten, man inväntar en femte person som är i nåt läger och hämtar folk osv.
Till överst på sidan Gå ner
Lorîn




Antal inlägg : 6
Join date : 09-06-09
Age : 36
Ort : Skultuna (V-ås)

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptysön dec 20, 2009 10:48 pm

Jo vi som har hängt med ett tag vet om detta. Det finns lösningar till det mesta men orkar man inte så finns det inte så mycket att göra mer än att träna.

Jag ska till detta lajv börja träna upp några stridande (Och det kommer inte bli tränade för att gå med i othari) Kommer ge grundande utbildning i allt från Span till strategi. Och det kommer ske efter rådet och så länge folk orkar och är öppet föra alla (träning är skoj och bra tidsfördriv eftersom det brukar vara lite smådöt på dagarna ) Sen kommer jag ta in de som vill vara mer stridande till ett förband som kommer kallas det röda bandet (blods bandet, den första försvarslinjen) som ändas kommer utbildas för att försvara våra skogar(Alltså inte dom som går ut och jagar drover m.m. dock om folk vill jaga drover så är det upp till dom men inte som det röda bandet) Eller som ställer upp vi olika samarbeten med de andra alv släktena mot en gemensamt fiende som odöda m.m. Eftersom jag själv inte kan utbilda alla så tar jag lite hjälp från några i V.A.L.S. Så Sebbe (den inte så tysta alven) kommer hjälpa till med span, Sen får vi se vilka mer som dyker upp som kan ta han om lite träning.

Och vi kommer öva på att marschera så vi kan göra det på rätt sätt så vi skickar fram den med "kortast ben" längst fram, Sen kommer det som blir utsedda som gruppledare att vara utsprida
Alla kommer strida i fasta strids par och 2-3 stridspar på en gruppledare. 3-4 gruppledare under 1 stridsledare 3-4 stridsledare under 1 underbefäl sen överbefäl
Jag kommer ta rollen som underbefäl till det röda bandet utser en egen(Syftet är att det röda bandet inte ska styras från kontaktpersoner utan av ett eget rang system så man får jobba sig uppåt tills man blir utvald av gruppen, dock kommer "hintar" från kontaktpersonerna alltid vara uppskattat. där av kommer vi kunna agera mer naturligt och inte för att någon tycker) . Sebbe kommer bli stridsledare dock kommer han uppgift vara att hand om 2-4 spejare. Beroende på uppsamling kommer jag välja ut de andra stridsledarna sen fyller jag ut med oss från v.a.l.s eftersom de flesta av oss är vana vid att leda Dock skulle Lorîn bara ge Thrërion ur v.a.l.s förtur(frågor på det tas inlajv men ni vet redan svaren)

Hoppas på att många känner sig manade eftersom alla mins hur kul vi hade med kottkrig och vapen övningarna. Den tråkigaste övningen ni kan råka på är vakthållning i ca 30min och på så set så har vi 1-2 vaktposter där bytena fungerar. Många övningar kommer gå mot varandra först försvara och sen anfalla hoppas jag kan låna lite folk från våra större utposter till några stora övningar. De största övningarna kommer vara från grund så spejare får leta upp fi och rapportera tillbaka och sedan får vi se hur väl ni lyckas. Om ni kommer fram osedda eller har fi set er och lägger sig i bakhål

Och ni som minns så skulle Galadrim träna upp 10st men blev inte av så då tar jag hand om det Sen får vi se om jag lyckas hålla alla bollar i luften

Kommer skapa en ny tråd efter nyår med mer info om gruppen i sig och hur den en gång skapades (Det är en grupp skapad där Lorîn kommer ifrån så ingen har haft kontakt med den tidigare) och hur några övningar kommer gå till. Varför rang system och varför färger m.m.

Så med lite tur kanske vi kan visa att vi också kan marschera mot slutet av lajvet
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptymån dec 21, 2009 12:13 am

"Och vi kommer öva på att marschera så vi kan göra det på rätt sätt så vi skickar fram den med "kortast ben" längst fram, "
Det gillar jag... Smile jag kommer iofs inte ha någon nytta av det pga mina egna skäl... men det kanske blir spännande att se er gå förbi... Smile det är bra att hålla ihop leden... man vet aldrig vad som kan hända annars... Wink
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptymån dec 21, 2009 6:30 pm

Gällande Sebastians roll Erësséa så kan jag avslöja att han inte planerar att ¨låta Erësséa tala regelbundet... Rent OFF tycker jag att det är en kanonidé. Många kommer att uppskatta att någon tar tag i något sånt här igen.
INlajv: Górwêleth kommer att fnysa och hitta på något annat. Hon är starkt kritisk till Otharis livssyn, och undviker (om det går) att följa dem i strid. Erenquar kommer det tillfällen när hon måste lyssna på, men Lórin? Jag vet inte det ja Wink
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptyons dec 30, 2009 2:00 am

Nu ryser jag igen affraid Suspect alver marcherar inte! vi kan röra oss gruppvis framåt med avstånd mellan grupperna men dessa stora marcher slutar alltid illa för oss. vi med bågar passar inte i sådana led.slut santa
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptyons dec 30, 2009 10:23 am

Håller med! Det är väldigt svårt att skjuta på någon när det man har en vägg av alver framför sig Razz Dessutom kan ju folk inte lyfta på fötterna när vi "marcherar" vilket skapar så mycket oväsen att jag känner för att slå pannan hårt mot närmaste träd för att hela situationen blir så OFF!
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptytor dec 31, 2009 1:13 pm

cheers bounce Precis, å kom ihåg jakten på Grevinnan Blodstål då hela skogen svärmade av alver som spanade och spårade upp fiender åt efterföljande människor och övriga alvraser.
Alla närvarande var mycket inponerade av det dom han uppfatta av oss och vad passar oss bättre än skogsstigar där vi kan röra oss i små grupper, slå till och försvinna som det behagar oss. Basketball

Tintanië skrev:
Håller med! Det är väldigt svårt att skjuta på någon när det man har en vägg av alver framför sig Razz Dessutom kan ju folk inte lyfta på fötterna när vi "marcherar" vilket skapar så mycket oväsen att jag känner för att slå pannan hårt mot närmaste träd för att hela situationen blir så OFF!
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptyfre jan 01, 2010 2:29 am

Den där grevinnan blodstålsnatten till hör ett av mina mest creepy lajvminnen. Den klarar sig högt på listan över vad som har vart läskigast genom åren. Jag var så jävla rädd.
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptyfre jan 01, 2010 8:18 pm

Jag tror jag missade den... Sad när var det???

nå... lite åter till ämnet... jag är väldigt glad över att någon vill jobba på det hela med "när alverna marcherar ut i strid"...ska bli kul att se hur det blir i vår... (usch.. jag vill ut och lajva nu istället för att vänta... )
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptyfre jan 01, 2010 9:14 pm

Sista natten (tror jag) Hednaklang våren 2008.
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Fotskrap   Disciplinen är usel! Emptymån jan 18, 2010 3:03 pm

Det där håller jag med om, det är nästan så jag föredrar alver med offiga jumpaskor än någon med egentilverkade lajvskor som aldrig lyfter från underlaget, att bara vara inärheten gör att en pil genast läggs på strängen och om ingen annan skjuter den halvdöda kraken får jag nog lov att förkorta hans lidande själv. En alv skall ha spänstigt steg och gå ljudlöst Cool
Skämt åsido,Klart jag inte vill se någon med jumpaskor men använd snörning eller spela människa eller något annat som inte mer än tar sig frampå släta backen What a Face


Tintanië skrev:
Håller med! Det är väldigt svårt att skjuta på någon när det man har en vägg av alver framför sig Razz Dessutom kan ju folk inte lyfta på fötterna när vi "marcherar" vilket skapar så mycket oväsen att jag känner för att slå pannan hårt mot närmaste träd för att hela situationen blir så OFF!
Till överst på sidan Gå ner
Lindo
Othari
Lindo


Antal inlägg : 10
Join date : 10-01-27
Age : 31
Ort : Stockholm - Nacka

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptytor jan 28, 2010 7:05 pm

Jag måste säga att jag tycker att Salve har sakt en väldigt många vättiga grejer i den här "Tråden". Jag har själv lätt alverna på olika uppdrag som ni säkert vet, och det finns inget svårare en att försöka leda och hålla koll på en grupp med ca. 100 pers som ska gå diciplinerat på en väg. Salves förslag med att varje grupp ska utse en stridsledare som leder dom om alverna ska ut på en gemensam utflykt låter väldigt bra i mina öron. Det enda som jag tror skulle behövas endras med detta förslag är att vi också har en stridsledare över stridsledarna som förklarar för dom hur "resan" ska gå till och skapar en gemensam plan om vad vårat mål och hur vi ska nå detta ska göras, sedan kan klan stridsledarna välja hur detta ska göras så länge som alverna håller ihopp. Jag tror att detta skulle göra oss vääääldigt mycket smidigare i både strid och förflyttning.

Och nu till Salves andra punkt, att gå i skogen, vi är ju skogsalver så självklart så borde vi inte röra oss så mycket på vägen som vi gör. men med så stora nummer som vi ofta förflyttar oss med när vi ska göra något viktigt så blir det ofta svårt om inte omöjligt att röra sig i den snårskog som ofta finns i Eleria. Kanske skulle också detta kunna löses med det som jag skriver ovan?

Det här kanske är något att diskutera mer på och finslipa Smile det tycker i alla fall jag.




MvH Lindo Earándir stridsledare över Embla klanen.
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Emptytor jan 28, 2010 9:15 pm

Sen ska ju även de som leder vara medvetna om ansvaret i den posten. Du Lindo lämnade ju oss medan vi väntade vid demongrottan och bara stack förra lajvet. Dålig stil tycker jag och många andra. Uppdraget är slut när alla är hemma.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Disciplinen är usel! Empty
InläggRubrik: Sv: Disciplinen är usel!   Disciplinen är usel! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Disciplinen är usel!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: