Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Nattens Demon

Gå ner 
+7
Ariath
Lendan
Eldaró
Andunarion
Tintanië
Pityarië
Rácanórimë
11 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Rácanórimë

Rácanórimë


Antal inlägg : 61
Join date : 09-08-04
Age : 32
Ort : Thule

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Nattens Demon   Nattens Demon Emptysön sep 13, 2009 9:25 pm

Tja nu var det slut och man sitter på sin kammare och tänker igenom vad som hänt. Lajvet präglades av kristaller, hecilalver och dumdristiga navlebor.
här får man gärna dela med sig av sina erfarenheter under lajvet och ge de som tyvärr inte kunde vara med en genomgång av lajvet.

kanske hur man ger en orch massage
Till överst på sidan Gå ner
Pityarië

Pityarië


Antal inlägg : 30
Join date : 09-07-20
Age : 31
Ort : Örebro

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptysön sep 13, 2009 9:39 pm

en god idé... mjo även mina spettsiga öron hörde ryckten om en vis masage av en orch... låt höra. Men du kanske kan börja med dina hendelser?
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptymån sep 14, 2009 11:54 am

Vad hände? Vad hände! Vad hände?!

Jag är jätte nyfiken! Så det vore jätte schysst om folk kunde berätte vad som hände. Även de saker som alla (som var där) vet om.
Vore jätte snällt. Jag hoppas att ni hade det riktigt roligt och jag hörde att det hade varit bra väder hela helgen, även om det var rättså
kallt under nätterna

Stor kram från andra sidan jorden I love you
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Andunarion




Antal inlägg : 2
Join date : 09-09-14
Age : 29
Ort : Västerås

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptymån sep 14, 2009 1:23 pm

Tirion blev skuren i halsen och han fick ligga på min mantel i en timme mitt i natten, jag blev nästan en frostalv, skulle du kunna undvika det i vår? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eldaró

Eldaró


Antal inlägg : 29
Join date : 09-06-03
Age : 31
Ort : I din dusch

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptymån sep 14, 2009 7:10 pm

Det var ju överdrivet kul den natten, speciellt när jag fick skälla ut människor och svartblod för att de var på fel plats Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Lendan
Nyeri
Lendan


Antal inlägg : 14
Join date : 09-01-20
Ort : Katrineholm

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptymån sep 14, 2009 9:45 pm

Tack för ett härligt lajv allihopa!
Nästa gång vill jag käfta ännu mer med er - mer stolthet och mer känslor! Very Happy
Fler djupa samtal vill jag också gärna ha, det kanske kan löna sig? Question
Till överst på sidan Gå ner
Ariath




Antal inlägg : 37
Join date : 09-05-08

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptytis sep 15, 2009 9:00 pm

Kan ingen berätta lite mer utförligt om vad som hände under lajvet? Själv avnjöt jag hela tillställningen hemma i min säng med feber och hosta... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptyons sep 16, 2009 1:31 pm

Det ligger en anteckning av mig på Facebook. Läs den!
Till överst på sidan Gå ner
Pityarië

Pityarië


Antal inlägg : 30
Join date : 09-07-20
Age : 31
Ort : Örebro

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptyons sep 16, 2009 4:15 pm

Kopiera och lägg in här korven! Alla har inte ansiktsbok
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: fejsblaska   Nattens Demon Emptyons sep 16, 2009 8:28 pm

Nu får du kamma till dig,"lille vän" Basketball nu ligger du efter tom mig study skaffa facebook och häng med cheers
Pityarië skrev:
Kopiera och lägg in här korven! Alla har inte ansiktsbok
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptytor sep 17, 2009 9:15 pm

Jag är ingen korv Sad
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: svinhugg   Nattens Demon Emptyfre sep 18, 2009 12:02 am

Nä, inte vara elaka nu! Inga sölpellar och korvar här inte, bara snälla ungdomar å några gamlingar:suspect:
Górwêleth skrev:
Jag är ingen korv Sad
Till överst på sidan Gå ner
Eldaró

Eldaró


Antal inlägg : 29
Join date : 09-06-03
Age : 31
Ort : I din dusch

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptyfre sep 18, 2009 5:13 pm

Salve skrev:
Nä, inte vara elaka nu! Inga sölpellar och korvar här inte, bara snälla ungdomar å några gamlingar:suspect:
Górwêleth skrev:
Jag är ingen korv Sad
Nattens Demon Salami
Till överst på sidan Gå ner
Pityarië

Pityarië


Antal inlägg : 30
Join date : 09-07-20
Age : 31
Ort : Örebro

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Men vad hände på lajvet då?   Nattens Demon Emptytis sep 29, 2009 4:57 pm

Eftersom alla här med diskuterar Karros/Górwêleths orchmasage, tänkte jag berätta lite annat som hände under lajvet.
Jo, Eftersom drottningan höll/håller på att dö så gick för, iallafall skogsalverna, det mesta av lajvet ut på att smida samman vindspelet.
vi trodde oss ha alla förutom en som vi trodde vara i stendal så samtliga alvraser "marcherade" bort dit för att ta den tillbaka men av, för mig okända anledningar så sket det sig, och drottningen dog.

det är kortfattad vd som hände men fler få fylla på.
Till överst på sidan Gå ner
Rácanórimë

Rácanórimë


Antal inlägg : 61
Join date : 09-08-04
Age : 32
Ort : Thule

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptytis sep 29, 2009 5:01 pm

Det var jag som skrev det där! Inte pitten min! bounce affraid
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptytor okt 08, 2009 7:37 pm

Blondie: Den där korvgubben ska du få för. Exclamation
Till överst på sidan Gå ner
Eldaró

Eldaró


Antal inlägg : 29
Join date : 09-06-03
Age : 31
Ort : I din dusch

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptyfre okt 09, 2009 5:55 pm

Górwêleth skrev:
Blondie: Den där korvgubben ska du få för. Exclamation
Alla gillar korv Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Pityarië

Pityarië


Antal inlägg : 30
Join date : 09-07-20
Age : 31
Ort : Örebro

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptysön okt 11, 2009 1:14 am

jag gillar korv afro
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptysön okt 18, 2009 9:15 pm

vad diggade ni folk demonerna?? Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Helerion
Calina
Helerion


Antal inlägg : 95
Join date : 09-06-04
Age : 66
Ort : Västerås

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptymån okt 19, 2009 10:30 pm

Vilka demoner???
Var??? Hur???
Sa han som inte fattade så mycket på lajvet ... Wink
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptyons okt 28, 2009 5:28 pm

Gustav: Jag tyckte det var sjukt roligt att du och Erik gjorde dem. Jag hade fullt upp med att spela skräckslagen så jag hade inte tid att fundera på vilka det var som gjorde rollerna, men jag hade magen full med istappar när vi gick upp till demongrottan, så man kan väl säga att ni lyckades med att vara skräckinjagande i alla fall.
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptymån nov 02, 2009 12:15 am

de va svinkul å spela mot skogsalver för en gång skull, ni såg alla rejält rädda ut, dock blir de nog inget återkommande fenomen, den där rustningen knäckte det fenomenet, speciellt när man stod inne i grottan...kanske nån annan gång.

Annars vill jag tacka alla alver. nog för att jag inte träffade på så många, jag kommer inte riktigt ihåg(vi delar ju inte minnen jag å galadrim), men när man väl träffade på alver så va de faktikst stämningsfullt. lite trist att jag inte va med på ängen vid navle...måste skära ner på offandet:S

alvandet fortsätter jag med iallafall, eftersom de är så ÜBER....sen att Galadrim är bäst, men de har ju egentligen inget med det att göra....lite kanske.

till våren blir det en vecka, kom ihåg att göra reklam, dra med nya och gamla polare.
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptysön nov 08, 2009 3:07 pm

Som jag ser det så finns det väl både för och nackdelar med att det kommande Elerialajvet är en vecka långt. Man kommer nog verkligen komma in i det då, och jag tror att alla kommer att känna att det har varit "på riktigt" efteråt. Sen är väl (för mig i alla fall) ett av de största störande momenten att man kommer att bli tvungen att avbryta mitt i och åka in till västerås och duscha om man ska stå ut med sig själv (jag har fobi mot skitigt hår). En annan grej jag redan nu är lite orolig för är att det täcker såpass lång tid... Jag läser Kemi B och Fysik B nästa termin, och om jag har ett prov veckan efter eller lajvveckan, så är det i sämsta fall kört. Dock vill jag väldigt gärna komma, så jag hoppas på att jag ska kunna påverka datumen isf. Komvux är ju ändå komvux.
Sen får vi väl hoppas att vi prickar veckan med det optimala vädret, för annars kommer det bli "Hasses lajv och hemtjänst" och det är väl inte det roligaste kanske. För oftast är det så att om några personer lämnar området så blir intrignätet stillastående någonstans. Nu är jag förvisso inte så orolig för alvernas del. Det är sjukt mycket duktiga skådespelare i våran crew och vi kan nog underhålla oss själva. Däremot vet vi ju att det inte är lika väl ställt överallt (...) och det gör att om halva lajvet ger upp på grund av dåligt väder, att det blir för långt och att folk kanske inte orkar spela eller liknande, så kan det bli väldigt svårt att få spelet att rulla på utåt. Men som sagt, den dagen, den sorgen. I skrivande stund är det grå novemberdager och istället för att återgå till att plugga matte så drömmer jag mig bort till Eleria... Hösten var (som ni säger) helt klart toppenbäst och efter en jätterolig pyjamasfest så saknar man bara alla ännu mer.
Jag har en teaterelev, en tjej som heter Linn, som är jättesugen på att börja lajva. Vill värva in henne, men vet inte riktigt var. VALStältet är tämligen fullt då vi blir 6 personer till våren (Jag, Martin, Sebben, Maria, Chris och Olof tycks ha seriösa planer på en comeback). Jag vet inte hur många som minns Emelie (Cered) och Mia-Carin (Narúmin) men även de är sugna på att återinta skogarna.
Fan, nu blev jag ju sådär odrägligt lajvsugen! Tur att VALS ska sammanstråla nästa helg. Kram från mig.
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: lite hjälp?   Nattens Demon Emptysön nov 08, 2009 9:55 pm

Skitigt hår kan snabbt avhjälpas med ett par spann kallt affraid vatten och där är vi nog fler som kan tänka oss hjälpa till med hällandet Laughing , tja, delad glädje är dubbel glädje och visst vill du väl glädja dina vänner!

Górwêleth skrev:
Som jag ser det så finns det väl både för och nackdelar med att det kommande Elerialajvet är en vecka långt. Man kommer nog verkligen komma in i det då, och jag tror att alla kommer att känna att det har varit "på riktigt" efteråt. Sen är väl (för mig i alla fall) ett av de största störande momenten att man kommer att bli tvugen att avbryta mitt i och åka in till västerås och duscha om man ska stå ut med sig själv (jag har fobi mot skitigt hår). En annan grej jag redan nu är lite orolig för är att det täcker såpass lång tid... Jag läser Kemi B och Fysik B nästa termin, och om jag har ett prov veckan efter eller lajvveckan, så är det i sämsta fall kört. Dock vill jag väldigt gärna komma, så jag hoppas på att jag ska kunna påverka datumen isf. Komvux är ju ändå komvux.
Sen får vi väl hoppas att vi prickar veckan med det optimala vädret, för annars kommer det bli "Hasses lajv och hemtjänst" och det är väl inte det roligaste kanske. För oftast är det så att om några personer lämnar området så blir intrignätet stillastående någonstans. Nu är jag förvisso inte så orolig för alvernas del. Det är sjukt mycket duktiga skådespelare i våran crew och vi kan nog underhålla oss själva. Däremot vet vi ju att det inte är lika väl ställt överallt (...) och det gör att om halva lajvet ger upp på grund av dåligt väder, att det blir för långt och att folk kanske inte orkar spela eller liknande, så kan det bli väldigt svårt att få spelet att rulla på utåt. Men som sagt, den dagen, den sorgen. I skrivande stund är det grå novemberdager och istället för att återgå till att plugga matte så drömmer jag mig bort till Eleria... Hösten var (som ni säger) helt klart toppenbäst och efter en jätterolig pyjamasfest så saknar man bara alla ännu mer.
Jag har en teaterelev, en tjej som heter Linn, som är jättesugen på att börja lajva. Vill värva in henne, men vet inte riktigt var. VALStältet är tämligen fullt då vi blir 6 personer till våren (Jag, Martin, Sebben, Maria, Chris och Olof tycks ha seriösa planer på en comeback). Jag vet inte hur många som minns Emelie (Cered) och Mia-Carin (Narúmin) men även de är sugna på att återinta skogarna.
Fan, nu blev jag ju sådär odrägligt lajvsugen! Tur att VALS ska sammanstråla nästa helg. Kram från mig.
Till överst på sidan Gå ner
Helerion
Calina
Helerion


Antal inlägg : 95
Join date : 09-06-04
Age : 66
Ort : Västerås

Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Emptymån nov 09, 2009 10:51 pm

Górwêleth skrev:

VALStältet är tämligen fullt då vi blir 6 personer till våren (Jag, Martin, Sebben, Maria, Chris och Olof tycks ha seriösa planer på en comeback). Jag vet inte hur många som minns Emelie (Cered) och Mia-Carin (Narúmin) men även de är sugna på att återinta skogarna.
Fan, nu blev jag ju sådär odrägligt lajvsugen! Tur att VALS ska sammanstråla nästa helg. Kram från mig.

Utan att veta alltförmycket om hur det blir så kan det hända att det finns plats hos oss, bara vi hittar en bra lägerplats med platt mark. Då blir det betydligt lättare att trycka in nån extra person i tälten. Smile

Själv tycker jag inte att en veckas lajv är nåt bra. Evil or Very Mad Varken jag eller Simon kan ta ledigt en hel vecka i maj. Det hade räckt att starta på onsdag morgon och sluta på söndag fm, det hade blivit en hel dag extra i alla fall eftersom söndagen mest är en väntan på att det ska vara slut. Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nattens Demon Empty
InläggRubrik: Sv: Nattens Demon   Nattens Demon Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Nattens Demon
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Nattens Demon
» Stämmningstext för Nattens demon

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Tidigare Lajv-
Hoppa till: