Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 länkar till klansymbolerna

Gå ner 
+8
Silmarill
Erdinen
Erenquar
Eldaró
Pityarië
Rácanórimë
Górwêleth
Tintanië
12 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptytor jul 01, 2010 8:56 pm

för en som önskar att hon vore mer konstnärlig när det gällde pensel så ser alla klansymboler otroligt vackra och perfekta ut... (så övundsjuk att jag inte kan göra något liknande. Tur att jag i alla fall kan brodera efter linjer så att jag kan få till symbolerna på tyg... måste dock erkänna att det var jenny/ sirr som ritade upp den på tyget åt mig...)
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptymån jul 05, 2010 5:04 pm

Övning ger färdighet så bara att sätta igång och man behöver inte kunna måla av mona lisa för att skissa fram klansymboler. hehe
kul iaf att du gillar bilderna Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptyons aug 18, 2010 4:14 pm

Jättevackra symboler. Hade en fundering över vaiwas. Hade tänk brodera den på min mantel. På bilden är den tonad. Och så ska det vara vit bakgrund. Går det bra om man broderar med enkla rakstygn i grönt (ev ljusblå) mor brunt ? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptyons aug 18, 2010 4:53 pm

Kul att du tänker brodera symbolen! Färgerna är officiella för klanen, men det behöver man inte spelgla i kläderna. Snyggt vore dock om du broderade symbolen i blått i alla fall. Mörkblått om du vill ha det lite mjukare. Eller blågrönt kanske? Det är nog så jag skulle ha gjort, men det är ju fektiskt helt upp till dig Wink Gör precis som du vill.
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptyons aug 18, 2010 11:26 pm

Tintanië skrev:
Kul att du tänker brodera symbolen! Färgerna är officiella för klanen, men det behöver man inte spelgla i kläderna. Snyggt vore dock om du broderade symbolen i blått i alla fall. Mörkblått om du vill ha det lite mjukare. Eller blågrönt kanske? Det är nog så jag skulle ha gjort, men det är ju fektiskt helt upp till dig Wink Gör precis som du vill.

haha, det problemet om jag skulle beodera i grönt eller i blått löste sej väldigt fort då min gröna tråd tog slut efter den ena krumeluren. Så det blir i ljusblått så långt trådarna räcker, sen blir det andra nyanser av blått men det blir iallafall blått Razz


Senast ändrad av Lirulin den tor aug 19, 2010 12:05 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptyons aug 18, 2010 11:29 pm

Lossë skrev:
jag har varit lite kreativ ^^

vad tycks till Othari?


Skitsnygg, blir alltid imponerad över er som kan göra saker i photoshop och allt vad det är! Men Ohtari har redan en klansymbol.
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptytor aug 19, 2010 9:25 pm

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Bild14h

så här blev det färdiga resultatet, ser man att det är vaiwas märke ? Smile oj, ser nu att det näst nedersta strecket blev lite för rakt Razz jaja, det är ju enkelt att fixa till. Duger det ? Smile (det blev spegelvänt när jag tog bilden jag vet Rolling Eyes )
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptytor aug 19, 2010 10:05 pm

Jättefint Liru ^^




Erenquar skrev:
Lossë skrev:
jag har varit lite kreativ ^^

vad tycks till Othari?


Skitsnygg, blir alltid imponerad över er som kan göra saker i photoshop och allt vad det är! Men Ohtari har redan en klansymbol.

VA??!! D:
jag har inte sett ngn Sad var då?
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptytor aug 19, 2010 11:42 pm

Såg nu att den aldrig hamnat här, och är verkligen ledsen för det, det är inte alls meningen att hämma din kreativitet eller så. Vi gjorde ett antal symboler när klanerna skrevs, och så fort jag får möjlighet, förhoppningsvis i helgen, lägger jag in symbolen här.

Igen, sorry för det, mycket klantigt av mig =/
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptyfre aug 20, 2010 10:02 am

hehehe får la vara kreativ på annat håll xD
Till överst på sidan Gå ner
Rácanórimë

Rácanórimë


Antal inlägg : 61
Join date : 09-08-04
Age : 32
Ort : Thule

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptymån sep 13, 2010 7:30 pm

Tyars klansymbol?
finns den eller måste den skapas?
Till överst på sidan Gå ner
Tintanië
Admin
Tintanië


Antal inlägg : 92
Join date : 09-01-20
Age : 31
Ort : Stockholm

länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Emptymån sep 13, 2010 10:24 pm

Den är inte ritad än, men det ska vara en vågskål... jag har försökt massa gånger att göra den men det blir ju inge snyggt Sad
Till överst på sidan Gå ner
http://eleriasskogsalver.swedishforum.net
Sponsored content





länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: länkar till klansymbolerna   länkar till klansymbolerna - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
länkar till klansymbolerna
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Några användbara länkar
» Länksamling
» Fribiljett till Förföljelsen
» Höstlajv
» Ord som kan vara bra att känna till

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: I Eldalië :: Alvinformation :: Klanerna-
Hoppa till: