Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Helt ny som alv på eleria

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Silme




Antal inlägg : 1
Join date : 12-06-04

Helt ny som alv på eleria Empty
InläggRubrik: Helt ny som alv på eleria   Helt ny som alv på eleria Emptymån jun 04, 2012 11:06 pm

Hej!
Jag är en van lajvare (11 olika lajv bakom mig) som har spelat skogsalv på en del mindre lajv men är nu helt såld på att spela alv på eleria. Jag har en grupp andra lajvare som tänker lika. Själv är jag 14 år gammal och de andra är upp till 25 år. Jag är seriös och sitter med i styrelsen i en annan lajvförening. Jag undrar nu hur man går till väga med alv-spelandet i eleria? Både rent praktiskt och hur det ska se ut in-lajv? Ska man åka i egen grupp eller hitta en redan existerande grupp? Hoppas att någon orkar svara trots att detta är en ganska så jobbig fråga. Cool
Jag vet, av erfarenhet att det är det. jocolor
Till överst på sidan Gå ner
Nalmë
Morinthar
Nalmë


Antal inlägg : 29
Join date : 09-08-06
Age : 34
Ort : Sundbyberg

Helt ny som alv på eleria Empty
InläggRubrik: Sv: Helt ny som alv på eleria   Helt ny som alv på eleria Emptytor jun 07, 2012 8:27 pm

Hej och Väkommen till Elerias skogsalver.

Är det något spesielt som du undrar över eller ska vi bara bärärta allmänt? (ptss om du läser på "alvinfromationen" dellen av forumet fins det texter som förklarar hur det är meningen vi ska spela skogsalver på eleria. Cecilia Nilimaa och Gustav Look är kontaktpersoner) Om du har lite mer specifika frågor är det lättare att skriva ett svar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.galnalajvare.proboards.com/index.cgi
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Helt ny som alv på eleria Empty
InläggRubrik: Sv: Helt ny som alv på eleria   Helt ny som alv på eleria Emptytor jun 07, 2012 10:55 pm

Välkommen!!!!

Jag är en av kontaktpersonerna men är tyvärr(av olika anledningar Embarassed ) inte särskilt aktiv på det här forumet. Dock är du varmt välkommen att höra av dig till mig på facebook eller per mail: cecilianilimaa@hotmail.com som jag bär med mig i telefonen och därför är snabbare på att svara på... Very Happy

Det planeras för en text om just detta till ett senare stadium, men just nu är det texten nedan som gäller även om vi dessutom har klaner så är det texten i länken nedan som alltid är grunden till alla alviska roller. Smile Klanerna är skapade för att ge lite mer spelutrymme till deltagarna än vad som tidigare fanns... Smile

Angående grupper så är det självklart att ni kan komma som en helt ny grupp till området! (och ni är hjärtligt välkomna ska ni veta!) Dock kan jag varna lite för att skogsalverna (vad jag hört från andra som provat spela skogsalver men nu mer spelar annat) är "hårdare" än många andra grupperingar. Detta är ett rykte skapat av att vi alver, genom åren, har skapat oss ett klimat där vi är väldigt duktiga på att hålla oss IN-lajv... (så till alla "gamla rävar" som läser detta, NI har all rätt att vara riktigt stolta!)

Så Silme, har du fler frågor så är du varmt välkommen att slänga iväg ett mail till mig eller Gustav (även om jag kanske är lite snabbare på att svara) då jag tyvärr inte kommer kunna vara särskilt aktiv på detta forum i framtiden heller...




Referens:
http://eleria-lajv.com/index.php?sid=5&usid=8
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Helt ny som alv på eleria Empty
InläggRubrik: Sv: Helt ny som alv på eleria   Helt ny som alv på eleria Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Helt ny som alv på eleria
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» helt ny
» Kanske Byta helt till sindarin??
» Info om Eleria kampanjen
» Viktig regelpåminnelse om Eleria

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Nya Lajvare-
Hoppa till: