Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Prata om Alvskogen Här

Gå ner 
+3
Vilya
Fairië
Nalmë
7 posters
FörfattareMeddelande
Nalmë
Morinthar
Nalmë


Antal inlägg : 29
Join date : 09-08-06
Age : 34
Ort : Sundbyberg

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptytor sep 01, 2011 11:16 pm

Var på området kommer alvskogen att liga nu? eller förblir det hemligt tills vidare?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.galnalajvare.proboards.com/index.cgi
Fairië
Istima



Antal inlägg : 44
Join date : 10-05-25
Age : 31
Ort : strängnäs

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptytor sep 01, 2011 11:48 pm

som jag har uppfattat det så mellan husvagnen och navle
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptytor sep 01, 2011 11:58 pm

Gamla Alvskogen, jag har inte lagt in den där eftersom kartan är public och alla kan se den Wink
Till överst på sidan Gå ner
Helerion
Calina
Helerion


Antal inlägg : 95
Join date : 09-06-04
Age : 66
Ort : Västerås

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptyfre sep 02, 2011 11:40 pm

Egentligen finns det väl ingen alvskog längre eller? Hasse vill att alverna ska bo utspritt.
Bla av två enkla anledningar: Då är det svårare att göra ett samlat anfall mot alla alver.
Samt att då måste alver gå och söka upp varann - när dom gör det så träffar dom andra lajvare och då händer det saker. Cool
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptylör sep 03, 2011 2:57 am

Har splittat den här tråden och flyttat den dit där den hör hemma, eftersom det inte ska vara något babbel över huvudtaget i FAQ/Vanliga frågor rummet. Där ska det bara vara ren information, inget annat.

Hasse vill en sak, vi vill nåt annat.. vad ska han göra åt saken? :p
Till överst på sidan Gå ner
Fairië
Istima



Antal inlägg : 44
Join date : 10-05-25
Age : 31
Ort : strängnäs

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptylör sep 03, 2011 1:41 pm

jag tycker att de hasse vill låter väldigt smart och roligt
Till överst på sidan Gå ner
Helerion
Calina
Helerion


Antal inlägg : 95
Join date : 09-06-04
Age : 66
Ort : Västerås

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptysön sep 04, 2011 5:01 pm

Vilya skrev:
Hasse vill en sak, vi vill nåt annat.. vad ska han göra åt saken? :p
Tja han kan ju säga nej till att alverna får bo tillsammans när dom ber om det ...
Och nog har han en poäng. Alver bor i skogen men var och i vilken skog ska människor och andra varelser ha svårt att ta reda på. Smile
Bara för att man hittat ett alvläger så ska inte det betyda att man hittat alla Cool
Till överst på sidan Gå ner
Tasardil
Apairë



Antal inlägg : 61
Join date : 10-12-01

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptysön sep 04, 2011 7:54 pm

Samtidigt finns det ett tydligt problem i för vår del, både med att vi skall ha rådet någonstans (gärna där vi kan hålla det skyddat, vilket hade varit lättare om vi bott tillsammans) och att det över lag gör det lättare för andra att komma och slå ner oss en efter en (vi riskerar också att få sämre sammanhållning). Jag hade föredragit en alvskog (var skall jag nu sätta upp vaktposterna? Razz)
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptysön sep 04, 2011 9:46 pm

Tasardil skrev:
Samtidigt finns det ett tydligt problem i för vår del, både med att vi skall ha rådet någonstans (gärna där vi kan hålla det skyddat, vilket hade varit lättare om vi bott tillsammans) och att det över lag gör det lättare för andra att komma och slå ner oss en efter en (vi riskerar också att få sämre sammanhållning). Jag hade föredragit en alvskog (var skall jag nu sätta upp vaktposterna? Razz)

Jag vill också ha en alvskog!
Till överst på sidan Gå ner
Anarórë
Istima
Anarórë


Antal inlägg : 43
Join date : 11-01-16
Age : 27
Ort : Tjörn

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptymån sep 05, 2011 12:19 am

Och jag som just insett hur mycket roligare det är att stå på vaktpost än att vänta på eleriautskick vid en brevlåda i tre kvart.
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Emptymån sep 05, 2011 12:20 am

Anarórë skrev:
Och jag som just insett hur mycket roligare det är att stå på vaktpost än att vänta på eleriautskick vid en brevlåda i tre kvart.

Say what ? XD U rock girl, du vet om det va ? XD
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Prata om Alvskogen Här Empty
InläggRubrik: Sv: Prata om Alvskogen Här   Prata om Alvskogen Här Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Prata om Alvskogen Här
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Allmänt om kampanjen-
Hoppa till: