Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Min karaktär: Dermis

Gå ner 
+2
Mirima
Lenwë
6 posters
FörfattareMeddelande
Lenwë
Railari
Lenwë


Antal inlägg : 20
Join date : 11-07-12
Age : 26
Ort : Västerås

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptytis jul 12, 2011 9:26 pm

Hej!
Jag har nyligen blivit medlem och jag såg att några hade gjort presentationer av deras karaktärer, så jag tänkte att jag också kunde göra en Very Happy .

Jag har varit med på ett lajv, vilket var "Uppgörelsen, orostiden" och då spelade jag skogsalven Dermis.


Dermis är en alv som helst håller sig i bakrunden, men han försöker alltid söka sig dit han kan hjälpa andra som mest. Han undviker samtal med främlingar om han inte är med andra alver.
Han är en sköldman och inte en bågskytt, men han kan hantera en båge om han behöver. Om andra alver är i fara eller behöver hjälp tvekar han inte att göra vad som helst för att hjälpa till!
Dermis är inte mycket för diplomati så därför följer han helst med andra alver så han inte behöver hamna i bråk där det kunde ha funnits en diplomatisk lösning.
När det kommer till människor så tycker han inte mycket om dem, men han uppskattar en vännlig gest.Orcher och uruk-haier gillar han däremot inte alls och slår gärna ner dem om han får andledning till det.
Han bor i Thyr med hans två närmaste vänner, men de planerar att flytta till skogen i framtiden.
Dermis tycker om historier, nyheter och en god duellering, men han kan också bara sätta sig i skogen och njuta av naturen. Han gillar också geografi, så han lägger gärna ifrån sig svärdet ibland och utforskar platser med hjälp av kartor.


Off är jag Linus Sköld, 13 år och bor i Västerås. Jag vill tacka alla som gjorde mitt första lajv till en sådan fantastisk upplevelse!! cheers
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptytis jul 12, 2011 11:07 pm

Dermis skrev:
Hej!

Hej på dej med du Smile kul att du vill spela skogis. Är säker på att du inte kommer ångra dej Wink folket här är allmänt awesome och gör bokstavligt talat allt för att hjälpa till med frågor och allt möjligt annat ..
funderade på om du har tänkt på vilken klan du tänkt tillhöra ? Några tankar ? Smile

/Mvh the-young-and-very-awesome-elf-Mirima Wink
Till överst på sidan Gå ner
Rúnya
Apairë
Rúnya


Antal inlägg : 31
Join date : 09-06-03
Age : 32
Ort : Västerås

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptytis jul 12, 2011 11:49 pm

Bra karaktär grund! Men jag ska tipsa dig om att undvika samtal med främlingar är lite svårt att spela på. Jag gjorde det på några av mina första lajv, och det var svårt. Eftersom lajv är består till stor del av att olika karaktärer möts, så upptäckte jag att det var ganska tråkigt att spela på det. Men det går ju att ha med det, fast man formar om det. Alltså du spelar på det, men ändå inte. Jag kanske make no sense at all... tongue
Jag kan ta min karaktär Rúnya som exempel. Rúnya gillar absolut inte människor, vill inte de ska vara i skogarna, vill inte umgås med dem osv. Men när jag träffar inlajv en männsiska som vill prata så säger jag inte "Ush, du är människa, jag vill inte prata med dig!" och går min väg. Utan jag talar tillbaka men visar tydligt i mitt tal och kroppsspråk att jag inte tycker om människan. Just denne vet ju inte hur många människor jag har pratat med, och kanske då ser sig som lite utvald.

Men som en nybörjare så funkar det bra att vara lite tystare. Då kan man lyssna på de erfarna och lära sig. Det var iaf vad jag gjorde. Men om du vill utveckla din roll så är detta mitt tips. Smile

En annan grej du kan fundera över är varför han undviker samtal med främlingar. Kanske en jobbig barndomshändelse som gjort att han inte litar lika lätt på folk osv. Du kan göra så med alla preferenser, geografin tex. varför gillar han det? Allt detta ger karaktären mer djup och blir lättare att spela.

Hoppas du fattar vad jag menar Razz Annars är det bara att fråga!
Till överst på sidan Gå ner
Lenwë
Railari
Lenwë


Antal inlägg : 20
Join date : 11-07-12
Age : 26
Ort : Västerås

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 1:30 pm

Tack för svaren och tipsen. Smile

The-young-and-very-awesome-elf-Mirima,
när det kommer till klan så är jag redan med i en liten klan. Men den består bara av mig och mina kompisar Viktor och Anton, så vi kommer förmodligen försöka bli med någon riktig klan senare...
Kan du rekomendera några klaner?? scratch



Rúnya,
att jag/Dermis inte undviker att prata med främlingar är för att jag är ganska närvös när det kommer till att prata med personer jag inte känner överhuvudtaget Neutral . Så det är nog det jag förmodligen kommer att ha mest problem med Neutral .....
Förövrigt, vad betyder: preferenser?
I övrigt så fattar jag Very Happy .

Tack för tipsen cheers
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 2:41 pm

Dermis, det finns 12 klaner som redan existerar i Eleria, alla Alver tillhör någon av dessa klaner. Det finns att läsa om dem under "Alvinformation"-rummet här på forumet Smile Man väljer klan efter det som passar bäst till karaktären. Är du krigare är du antagligen Othari till exempel, är du lika flyktig som vinden och ändrar tyck och tänk lika snabt som ett löv ändrar sig när det blåser, är du antagligen Vaiwa *bästa klanen* Razz

Preferens är samma sak som de val du ger din karaktär när du skapar den, egenheter, personligheter, egenkaper osv ^^

Han kan till exempel, precis som Rúnya säger haft en dålig efrarenhet. Han kanske blev kidnappad av främlingar som yngre och mycket dramatik där, vilket gör att han alltid eller ofta vill hålla sig nära andra Alver för att känna sig trygg.

Jag ser alltid Lajv som utveckling av dig själv. Den karaktären du skapar är ju del av dig och de svagare sidorna du har, som du säger är tex. att prata med personer du inte känner, kan vara något du kan öva på i lajv, där det är en trygg miljö där du kan gå ifrån om du känner att det är obekvämt och dessutom alltid kommer ha någon att hålla i handen (i brist på bättre uttryck) så länge du känner att du behöver!

Jag kan lova dig att ALLA skogsalver är jättetrevliga! Det finns nog inte en enda person som spelar skogsalv som är på något sätt otrevlig eller farlig att prata med Wink Skulle väl vara Othari som kan vara hetska men det är i spelet, inte utanför ^^
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 3:00 pm

Jag måste bara nämna att det _ALDRIG_ har hänt att jag har träffat en lajvare jag inte tycker om (OFF då alltså), trevligheten är inte på något sett begränsad till skogsalverna Smile
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 3:07 pm

Lossë skrev:
Jag måste bara nämna att det _ALDRIG_ har hänt att jag har träffat en lajvare jag inte tycker om (OFF då alltså), trevligheten är inte på något sett begränsad till skogsalverna Smile

Absolut sant så klart!! Smile Tänkte mer att eftersom han ska spela Alv så kändes det som om jag skulle vara tydlig i att vi är trevliga och inte bits (mer än på söndagar? XD), men självfallet är alla lajvare trevliga. Det är faktiskt som du säger Ulrika, jag har aldrig nånsin träffat en Lajvare som varit otrevlig så vida det inte varit in-game men då har det ju varit karaktären inte personen ^^ Dessutom har jag antingen suttit och skrattat och haft kul med personen före eller efter lajvet! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Lenwë
Railari
Lenwë


Antal inlägg : 20
Join date : 11-07-12
Age : 26
Ort : Västerås

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 3:26 pm

Tack för informationen Very Happy . Det här är en otroligt bra sida cheers !

Ps: "inte bits (mer än på söndagar?) lol!
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 4:01 pm

Dermis skrev:
Tack för informationen Very Happy . Det här är en otroligt bra sida cheers !

Ps: "inte bits (mer än på söndagar?) lol!

Vi jobbar för att få den bättre strukturerad Wink

hehe var försiktig! Man vet aldrig ;D skogsalvs-vampyrer är säkert farliga! Razz
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 7:52 pm

Dermis skrev:
Tack för svaren och tipsen. Smile

The-young-and-very-awesome-elf-Mirima,
Kan du rekomendera några klaner?? scratch


Well, Personligen tycker jag att din klan verkar passa bra i Istima, boknördar, nyfikna, relativt vänligt inställda till de flesta rasen (men som sagt, det finns undantag) och .. tja. Läs igenom själv och se vad du tycker verkar vara roligast och passa din klan bäst Smile

Hey, Vilia, smygreklam för vaiwa där ? Wink

och måste hålla med, har heller aldrig stött på en lajvare som jag tyckt illa om, in naturligtvis flera gånger men inte off. Underbart folk det här I love you
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 8:28 pm

Jag misstänker lite Railari jag iofs ^^

haha ja självklart! Man älskar alltid sin egen klan bäst Wink
Till överst på sidan Gå ner
Tasardil
Apairë



Antal inlägg : 61
Join date : 10-12-01

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 10:26 pm

Jag vill börja med att hälsa dig välkommen till skogsalverna! Hoppas du kommer trivas. Vi är alla väldigt snälla, så tveka inte att prata med oss om du undrar något Smile

När det kommer till klanval måste jag ju passa på att försöka slå ett slag för Apaire också, om du känner för att spela mer på att inte tycka om främlingar (speciellt icke-alver (och endast skogsalver räknas som alver)) Wink

Samt att jag känner att jag vill förtydliga att du på intet sätt måste välja Ohtari bara för att du är krigare. Alla klaner (utom Lairë) kan vara krigare. Så bara läs igenom beskrivningarna, och se vad som känns bäst. Om du har svårt att bestämma dig så är det bara att fråga, så kommer du få förklarat för dig varför du borde vara nästan alla klanerna Razz


Senast ändrad av Tasardil den ons jul 13, 2011 10:30 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 10:27 pm

Tasardil skrev:
När det kommer till klanval måste jag ju passa på att försöka slå ett slag för Apaire också, om du känner för att spela mer på att inte tycka om främlingar (speciellt icke-alver (och endast skogsalver räknas som alver)) Wink

Samt att jag känner att jag vill förtydliga att du på intet sätt måste välja Ohtari bara för att du är krigare. Alla klaner (utom Lairë) kan vara krigare. Så bara läs igenom beskrivningarna, och se vad som känns bäst. Om du har svårt att bestämma dig så är det bara att fråga, så kommer du få förklarat för dig varför du borde vara nästan alla klanerna Razz

haha så sant så sant! XD
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Emptyons jul 13, 2011 10:43 pm

Tasardil skrev:
Om du har svårt att bestämma dig så är det bara att fråga, så kommer du få förklarat för dig varför du borde vara nästan alla klanerna Razz

lite väl sant det där .. hehe rekrytering FTW
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Min karaktär: Dermis Empty
InläggRubrik: Sv: Min karaktär: Dermis   Min karaktär: Dermis Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Min karaktär: Dermis
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Nya Lajvare-
Hoppa till: