Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Vårlajvet 2011

Gå ner 
+3
Salve
Imlandiel
Erenquar
7 posters
FörfattareMeddelande
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Emptyons feb 16, 2011 12:19 pm

Hej allihop!

Jag vill passa på att påminna alla om att vårlajvet ligger betydligt tidigare än vanligt, och att det därför kan komma att bli kallare. Så se över era lajvkläder och sovsaker, och kontrollera att ni klarar eventuell exta kyla, speciellt om nätterna.

Till överst på sidan Gå ner
Imlandiel

Imlandiel


Antal inlägg : 47
Join date : 09-08-18
Age : 40
Ort : Borlänge

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Sv: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Emptylör feb 19, 2011 6:25 pm

Får man ha underställ eller måste man vara naken under kläderna? :O
Till överst på sidan Gå ner
http://www.somnadsboden.se
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: svårt   Vårlajvet 2011 Emptysön feb 20, 2011 2:13 am

Tja, under kläderna är vi alla nakna Laughing

Imlandiel skrev:
Får man ha underställ eller måste man vara naken under kläderna? :O
Till överst på sidan Gå ner
Estelien

Estelien


Antal inlägg : 6
Join date : 10-10-08
Age : 31

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Sv: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Emptytis mar 29, 2011 4:06 pm

Några tips på hur jag kan försäkra mig om att det blir någorlunda varmt - tex. vilka kläder (off)/utrustning man får lov att ha under lajvet om det skulle krisa? Finns det möjlighet att gå inomhus om det blir väldigt kallt?
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Sv: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Emptytis mar 29, 2011 10:19 pm

Estelien skrev:
Några tips på hur jag kan försäkra mig om att det blir någorlunda varmt - tex. vilka kläder (off)/utrustning man får lov att ha under lajvet om det skulle krisa? Finns det möjlighet att gå inomhus om det blir väldigt kallt?

I kris får du ha vad som helst! Är det inte kris kan du ha vad som helst som du döljer med något annat.
Och nej, det finns inget inomhus på det här lajvet. Ät ordentligt och klä dig ordentligt så du inte fryser.
Till överst på sidan Gå ner
Estelien

Estelien


Antal inlägg : 6
Join date : 10-10-08
Age : 31

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Sv: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Emptytis mar 29, 2011 11:53 pm

Hisriel skrev:
Estelien skrev:
Några tips på hur jag kan försäkra mig om att det blir någorlunda varmt - tex. vilka kläder (off)/utrustning man får lov att ha under lajvet om det skulle krisa? Finns det möjlighet att gå inomhus om det blir väldigt kallt?

I kris får du ha vad som helst! Är det inte kris kan du ha vad som helst som du döljer med något annat.
Och nej, det finns inget inomhus på det här lajvet. Ät ordentligt och klä dig ordentligt så du inte fryser.
tack.
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: sovutrustning   Vårlajvet 2011 Emptyons mar 30, 2011 12:28 am

Om du inte far någon värme i ditt tält bör du ha en ordentlig sovsäck som klarar dig ner mot +-0 gr och en filt samt något som klarar dig mot markkylan.
sen är det ok med underställ och det kan regna så ett i reserv kan vara bra beroende på hur mycket du årkar släpa ut. allt skall dock täckas med lajv kläder så du inte förstör känslan för din omgivning, många bara går sin väg o det blir off i diskutioner eller utrustning bara så du vet.
Men gör ditt bästa och snåla inte med mat, kanske lite choklad och sånt som ger snabb energi kan vara bra i lagom dos och förvaras inte i orginalpaketet om det ligger öppet


Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Sv: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Emptyons mar 30, 2011 9:32 am

f;rs;k att ;ta s[ m[nga varma m[l mat som m;jligt och drick varmt... se dessutom till att h[lla f;tterna torra och varma... yllesockor 'r aldrig fel... ;-)

Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Mys   Vårlajvet 2011 Emptyons mar 30, 2011 11:42 am

Men... jag tror vi kan slopa myggmedlen i vår cheers
Om du har läderskor så fetta in dom ordentligt redan nu, mockaskor sprejas med impregnering och ha ett par extra för dom läcker som såll när man klafsar runt på leriga stigar och fryser du om fötterna blir det jobbigt.

auringel skrev:
f;rs;k att ;ta s[ m[nga varma m[l mat som m;jligt och drick varmt... se dessutom till att h[lla f;tterna torra och varma... yllesockor 'r aldrig fel... ;-)

Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Sv: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Emptyons mar 30, 2011 11:46 am

Salve skrev:
Men... jag tror vi kan slopa myggmedlen i vår cheers
Om du har läderskor så fetta in dom ordentligt redan nu, mockaskor sprejas med impregnering och ha ett par extra för dom läcker som såll när man klafsar runt på leriga stigar och fryser du om fötterna blir det jobbigt.

auringel skrev:
f;rs;k att ;ta s[ m[nga varma m[l mat som m;jligt och drick varmt... se dessutom till att h[lla f;tterna torra och varma... yllesockor 'r aldrig fel... ;-)



Jäklar ! Min impregneringsspray. Måste skaffa ny !! What a Face
Till överst på sidan Gå ner
Estelien

Estelien


Antal inlägg : 6
Join date : 10-10-08
Age : 31

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Sv: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Emptytor mar 31, 2011 12:20 am

tack för tipsen, skulle tex. aldrig kommit på impregnering själv! har nu slutligen anmält mig till lajvet och medlemsskap i eleria som man också ska ha. utom skor så är jag "all set"!
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Sv: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Emptytor mar 31, 2011 9:52 am

Leta efter damskor med halvhögt skaft utan dragkedja i mocka eller läder och klipp bort synliga märkesnamn eller sy typ benvärmare att trä över skaften med band under sulan så man inte ser offiga detaljer. OCH inge kul (eller svårt) att spåra nån när det står ecco i fotspåren Cool

Estelien skrev:
tack för tipsen, skulle tex. aldrig kommit på impregnering själv! har nu slutligen anmält mig till lajvet och medlemsskap i eleria som man också ska ha. utom skor så är jag "all set"!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vårlajvet 2011 Empty
InläggRubrik: Sv: Vårlajvet 2011   Vårlajvet 2011 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vårlajvet 2011
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» vårlajvet 2011
» Vårlajvet Orostid.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: