Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Förvirrande drömmar

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Happy turtle

Happy turtle


Antal inlägg : 4
Join date : 10-11-26

Förvirrande drömmar Empty
InläggRubrik: Förvirrande drömmar   Förvirrande drömmar Emptyfre nov 26, 2010 6:45 pm

Hejsan!
Från lajvare jag känner som i normala fall inte åker på eleria eller enhörningslajv, men som ändå gett de en chans har jag i stort sätt inte fått höra något bra om lajven alls. Jag är ju dock helt för att man ska skaffa sin egen uppfattning om saker och ting, och i höstas lyckades jag får en av sveroks fribiljetter och drog iväg till lajvet. Jag kan inte säga att jag blev imponerad eller glatt överraskad. Men trots detta har jag sedan höstlajvets slut hemsökts av återkommande drömmar om elerialajv. Återkommande drömmar att jag åker som skogsalv. Varför? Försöker mitt undermedvetna säga att jag egentligen vill åka dit igen? Efter månader av detta börjar jag fundera på att ge efter. Vem vet, kanske slutar dom då. Men när jag har läser på elerias hemsida om skogsalver känns informationen väldigt fattig och jag får känslan av att det finns mycket mer än så som man bör känna till. Får man något extra utskick när man anmält sig som skogsalv där saker och ting förklaras närmre, eller är det så att folk som brukar åka sitter med en massa allmän vetskap om hur saker och ting är, men att det inte finns nedskrivet någonstans?

Tack på förhand!
Till överst på sidan Gå ner
Aiwë
Railari
Aiwë


Antal inlägg : 43
Join date : 10-03-19
Ort : Piteå

Förvirrande drömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Förvirrande drömmar   Förvirrande drömmar Emptyfre nov 26, 2010 11:11 pm

Både och. Det finns ett häfte "allt du behöver veta om att lajv skogsalv" (typ) med praktisk information, sedan finns det en del om klanerna här på forumet. Förutom det får du ju söka egen information för att få en mer omfattande bild av hur du själv ser på alvrasen, en "alvsyn". Mycket av hur man beter sig, klädstil och natursyn är saker man lär sig eftersom.

I övrigt blir ju lajvande till stor del vad man gör det till. Alla har olika anledning till varför de åker på lajv och hittar inte rätt första gångerna, bara för att ett lajv i en kampanj ger en dålig erfarenhet behöver inte det betyda att det alltid kommer vara så. Kanske handlar det om att du inte har rätt sällskap, dålig utrustning (för kyla och väta) eller att du spelar fel ras för just dig.
Mitt råd är att prova igen.
Till överst på sidan Gå ner
Happy turtle

Happy turtle


Antal inlägg : 4
Join date : 10-11-26

Förvirrande drömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Förvirrande drömmar   Förvirrande drömmar Emptyfre nov 26, 2010 11:32 pm

De flesta har väl en egen bild på hur alver ska vara, men man vill ju inte att det ska krocka med arrangörernas vision för mycket, eller att den alvsynen man själv har skiljer sig markant från de andra alverna på lajvet.

För mig är ett kul lajv och ett bra lajv inte nödvändigtvis samma sak. Det finns riktigt dåliga lajv med stora luckor i kampanjvärlden, med arrangörer som inte haft någon koll eller ambition och där logistiken vart en katastrof men där jag ändå haft sjukt kul. Och allting kan vara planerat in i minsta detalj, men lajvet är aptråkigt. Det blir ju som sagt vad deltagarna gör det till.
Till överst på sidan Gå ner
Davio




Antal inlägg : 7
Join date : 10-09-15

Förvirrande drömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Förvirrande drömmar   Förvirrande drömmar Emptysön nov 28, 2010 1:24 pm

Håller med dig, arrangörerna skapar förutsättningar medan deltagarna skapar lajvet. Därför tycker jag det är så viktigt med att komma överrens med arrangörerna om visionen, så alla lajvar lite i samma värld, och att man ser till att skapa sina egna konflikter och krokben på sig själv för skapa mer dramatiskt och intressant spel.
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Förvirrande drömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Förvirrande drömmar   Förvirrande drömmar Emptytor dec 02, 2010 12:16 am

Texter kommer upp snart, ha lite tålamod bara Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Förvirrande drömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Förvirrande drömmar   Förvirrande drömmar Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Förvirrande drömmar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: