Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Skogsalvsmöte

Gå ner 
+16
Tintanië
Fairië
Aiwë
Rahvin
Górwêleth
Auringel
Melardhoniel
Eldaró
ilindir
Salve
Isilinwë
Hisriel
Lossë/Laucindë
Helerion
Erdinen
Erenquar
20 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
Fairië
Istima



Antal inlägg : 44
Join date : 10-05-25
Age : 31
Ort : strängnäs

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptysön nov 28, 2010 10:07 pm

för mig spelar det ingen större roll vilken hälg men var ute i god tid när det är
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptyons dec 01, 2010 1:31 am

Hur är det med tidsplanen?
Jag vill ordna en sykväll i Göteborg och tänker inte konkurrera med skogsalvsmötet.
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptyons dec 01, 2010 11:37 pm

Jag hör 8-9 Januari, så då tycker jag att vi kör på det om det inte visar sig att alla utom de som skrivit i tråden är upptagna då.

Så sprid det till alla ni känner som borde komma, så kan vi förhoppningsvis besluta oss för den helgen Smile
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptytor dec 02, 2010 12:22 am

Vilken stad? Vilken tid?

[Edit] Den helgen kan fungera för mig, på villkor att det är acceptabelt att slappa mycket under helgen.
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptyfre dec 03, 2010 2:24 am

Jag antar det blir Västerås eftersom det behövs lokal där vi kan ha mötet + sova. Dvs boka eh-lokalen eller liknande. Alternativt boka lokal i någon skola i sthml längst den blåa linjen Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptyfre dec 03, 2010 12:42 pm

Västerås, som erdinen säger Smile

Vi kan nog komma överens om att ta det ganska lugnt, ja Wink
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptysön dec 05, 2010 11:25 am

Erdinen skrev:
Tintanië skrev:
Erdinen skrev:

skandal jag får inte sätta åldern mer än 99 år

Stora problem här i livet Razz

Har man inga så skaffar man några Wink

man får inte vara 10 år heller *mutter mutter*
Vad muttrar du om??? har du en skruv lös cheers Basketball lol!
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptymån dec 06, 2010 1:35 am

Salve skrev:
Erdinen skrev:
Tintanië skrev:
Erdinen skrev:

skandal jag får inte sätta åldern mer än 99 år

Stora problem här i livet Razz

Har man inga så skaffar man några Wink

man får inte vara 10 år heller *mutter mutter*
Vad muttrar du om??? har du en skruv lös cheers Basketball lol!

Nej har lådan full med skruv och vet inte riktigt vart de ska sitta

Btw kanske inte kan vara med på mötet ändå då jag kanske flyr kalla vintern i Sverige och flyger till den varma sommaren i Peru.
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Tasardil
Apairë



Antal inlägg : 61
Join date : 10-12-01

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptymån dec 06, 2010 10:25 am

Jag dyker gärna upp och diskuterar alvangelägenheter, och jag har inga problem med den 8-9 januari, men jag är lite nyfiken på vilka tider som gäller? När bör man dyka upp och hur dax kan man räkna med att bege sig? Tänker att det är bra att veta för alla oss som vill boka biljetter i någotsånär tid...
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptytor dec 09, 2010 8:41 pm

Jag tror tyvärr inte det är så många som läser forumet.
Vad sägs om att bestämma en tid och en lokal och lägga upp ett facebookevent?
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptytor dec 09, 2010 11:54 pm

Hisriel skrev:
Jag tror tyvärr inte det är så många som läser forumet.
Vad sägs om att bestämma en tid och en lokal och lägga upp ett facebookevent?

Ja, lägg ut det på fb. Det är mer rörelse där. Och elizabeth. Om jag sk amed kanske jag kan få åka med dej ? Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Gralysion
Morinthar
Gralysion


Antal inlägg : 12
Join date : 10-01-24
Age : 45
Ort : Skene

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Jag kan den 8 - 9 Januari.    Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptyfre dec 10, 2010 4:12 pm

Jag kan den 8 - 9 Januari. Som Eric nämner, det är svårt för dem som har ca 5 timmars resa mer eller mindre till Västerås att komma. Hur mycket man än vill. Så en stor allmän träff innan varje Lajv är helt ok tycker jag. Att gå på fler träffar och fester är ju givetvis bonus. Men inte som bör belysa sakfrågor om själva lajvet. Vid en tidigare träff vi har haft, hemma hos Jonas så kom även Hasse förbi. Då gick det att prata med han om stora frågor som är nyttiga att ställa. Kanske när vi bestämmer tid kunna bjuda in han med.

Men viktigt- var ute i god tid innan. Många jobbar och behöver ta ledigt eller boka biljett.

Tycker att en FB grupp är en fantastiskt bra sak. Där är ju de flesta lajvarna och det går då att nå ut till alla med viktig info som alla bör läsa och snabbt.


Längtar till vår lajvet Johan Lövsång
Till överst på sidan Gå ner
Gralysion
Morinthar
Gralysion


Antal inlägg : 12
Join date : 10-01-24
Age : 45
Ort : Skene

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Har nu skapat en grupp på Facebook / Elerias skogsalver   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptyfre dec 10, 2010 4:58 pm

Addat så många jag hittat på F.B så alla ni som inte fått inbjudan ber jag om ursäkt, och ber er höra av er. Där är det lättare att få ev evenemang tydligt innan. Samt diskutioner som man inte bör missa.

Johan
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptylör dec 11, 2010 6:50 pm

Lirulin skrev:
Hisriel skrev:
Jag tror tyvärr inte det är så många som läser forumet.
Vad sägs om att bestämma en tid och en lokal och lägga upp ett facebookevent?

Ja! Lägg ut det på facebook, det är mer rörelse där. Och Elisabeth, om jag ska med kanske jag kan få åka med dig? Rolling Eyes

Jag funderar på att åka tåg den här gången. Vem är det som ordnar lokal och tid?
Till överst på sidan Gå ner
Gralysion
Morinthar
Gralysion


Antal inlägg : 12
Join date : 10-01-24
Age : 45
Ort : Skene

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Skogsalvs möte I Västerås den 8 Januari   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptylör dec 18, 2010 7:45 pm

Ett möte för att diskutera vårens lajv för skogsalver. Vi spelar upp (sketch) Skogsalvers klansystem, intrigtankar och har otroligt trevligt ihop.
Skriv gärna vad ni vill ta upp på mötet... (kan hända Hasse dyker upp)
Vi vet inte än vilken lokal vi ska vara i, det beror på hur många vi blir. Finns det intresse så sover vi över.

SÅ ANMÄL ER SNARAST... På Facebook "Eleriasskogsalver"
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptysön dec 19, 2010 2:01 am

Gralysion skrev:
Ett möte för att diskutera vårens lajv för skogsalver. Vi spelar upp (sketch) Skogsalvers klansystem, intrigtankar och har otroligt trevligt ihop.
Skriv gärna vad ni vill ta upp på mötet... (kan hända Hasse dyker upp)
Vi vet inte än vilken lokal vi ska vara i, det beror på hur många vi blir. Finns det intresse så sover vi över.

SÅ ANMÄL ER SNARAST... På Facebook "Eleriasskogsalver"

Klart att man vill sova över! Sett ur min synvinkel är det är ingen mening med att åka tåg i tio timmar för ett kort möte. Blir det bara möte röstar jag för en skype-uppkoppling istället.
Till överst på sidan Gå ner
Gralysion
Morinthar
Gralysion


Antal inlägg : 12
Join date : 10-01-24
Age : 45
Ort : Skene

Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Självklart så sover vi över.    Skogsalvsmöte - Sida 3 Emptysön dec 19, 2010 2:54 pm

Det blir mys som förra gången, fast mer inriktat på skogsalver. Kombinerat möte och lek. Vi kommer förmodligen vara i EH´s lokal.

Hisriel skrev:
Gralysion skrev:
Ett möte för att diskutera vårens lajv för skogsalver. Vi spelar upp (sketch) Skogsalvers klansystem, intrigtankar och har otroligt trevligt ihop.
Skriv gärna vad ni vill ta upp på mötet... (kan hända Hasse dyker upp)
Vi vet inte än vilken lokal vi ska vara i, det beror på hur många vi blir. Finns det intresse så sover vi över.

SÅ ANMÄL ER SNARAST... På Facebook "Eleriasskogsalver"

Klart att man vill sova över! Sett ur min synvinkel är det är ingen mening med att åka tåg i tio timmar för ett kort möte. Blir det bara möte röstar jag för en skype-uppkoppling istället.
jocolor
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Skogsalvsmöte   Skogsalvsmöte - Sida 3 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Skogsalvsmöte
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: